| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr XXXIII/279/13 Rady Powiatu Pszczyńskiego

z dnia 30 października 2013r.

w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu w roku 2014

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U z 2013r.,
poz. 595 ze zmianami) oraz art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
(Dz.U. z 2012r.,poz.1137 z późn. zm.)

Rada Powiatu
uchwala:

§ 1. Ustalić opłatę za usunięcie pojazdu z drogi w roku 2014 w wysokości (brutto):

- rower lub motorower – 111 zł,

- motocykl – 220 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 483 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 603 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 854 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t- 1.259 zł,

- pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 1.532 zł.

§ 2. Ustalić opłatę za każdą rozpoczętą dobę przechowywania pojazdu usuniętego z drogi w roku 2014 w wysokości (brutto):

- rower lub motorower – 18 zł,

- motocykl – 25 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 38 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 50 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 72 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t- 134 zł,

- pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 198 zł.

§ 3. Ustalić wysokość kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu powstałych przed wydaniem dyspozycji usunięcia lub w trakcie usuwania pojazdu jeżeli ustaną przyczyny jego usunięcia w roku 2014 na poziomie:

- 50% opłat za usunięcie odpowiednio dla poszczególnych rodzajów pojazdów gdy nie został rozpoczęty załadunek pojazdu,

- 90% opłat za usunięcie odpowiednio dla poszczególnych rodzajów pojazdów w pozostałych przypadkach.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 5. Traci moc uchwała nr XXIII/206/12 z dnia 28 listopada 2012r.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego nie wcześniej jednak niż w dniu 1 stycznia 2014r.             

PRZEWODNICZĄCY RADY


Eugeniusz Pająk


Uzasadnienie

Ustawa – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r., poz. 1137 z późn.zm.) w art. 130a ust. 6 nakłada na Radę Powiatu obowiązek corocznego (rok kalendarzowy) ustalenia w drodze uchwały wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, w oparciu o wskaźniki cen i usług ogłaszane przez Ministra Finansów.

Zgodnie z art. 130a ust. 6c ustawy – Prawo o ruchu drogowym Minister Finansów obwieszczeniem z dnia 1 sierpnia 2013r. (MP z 2013r. poz. 704) ogłosił nowe, obowiązujące w 2014r. maksymalne stawki opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym. Na podstawie art. 130a ust.6 i 6b ww. ustawy zachodzi konieczność podjęcia nowej uchwały, która będzie obowiązywała w 2014r.

W związku z faktem, że usuwanie pojazdów z drogi i ich przechowywanie dokonywane na podstawie art. 130a ustawy – Prawo o ruchu drogowym ma charakter restrykcyjny, Zarząd Powiatu proponuje przyjąć na 2014r. maksymalne stawki.

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Ius Cogens

Pomoc prawna z zakresu prawa administracyjnego, cywilnego i gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »