| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr XXXIII/279/13 Rady Powiatu Pszczyńskiego

z dnia 30 października 2013r.

w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu w roku 2014

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U z 2013r.,
poz. 595 ze zmianami) oraz art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
(Dz.U. z 2012r.,poz.1137 z późn. zm.)

Rada Powiatu
uchwala:

§ 1. Ustalić opłatę za usunięcie pojazdu z drogi w roku 2014 w wysokości (brutto):

- rower lub motorower – 111 zł,

- motocykl – 220 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 483 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 603 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 854 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t- 1.259 zł,

- pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 1.532 zł.

§ 2. Ustalić opłatę za każdą rozpoczętą dobę przechowywania pojazdu usuniętego z drogi w roku 2014 w wysokości (brutto):

- rower lub motorower – 18 zł,

- motocykl – 25 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 38 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 50 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 72 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t- 134 zł,

- pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 198 zł.

§ 3. Ustalić wysokość kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu powstałych przed wydaniem dyspozycji usunięcia lub w trakcie usuwania pojazdu jeżeli ustaną przyczyny jego usunięcia w roku 2014 na poziomie:

- 50% opłat za usunięcie odpowiednio dla poszczególnych rodzajów pojazdów gdy nie został rozpoczęty załadunek pojazdu,

- 90% opłat za usunięcie odpowiednio dla poszczególnych rodzajów pojazdów w pozostałych przypadkach.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 5. Traci moc uchwała nr XXIII/206/12 z dnia 28 listopada 2012r.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego nie wcześniej jednak niż w dniu 1 stycznia 2014r.             

PRZEWODNICZĄCY RADY


Eugeniusz Pająk


Uzasadnienie

Ustawa – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r., poz. 1137 z późn.zm.) w art. 130a ust. 6 nakłada na Radę Powiatu obowiązek corocznego (rok kalendarzowy) ustalenia w drodze uchwały wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, w oparciu o wskaźniki cen i usług ogłaszane przez Ministra Finansów.

Zgodnie z art. 130a ust. 6c ustawy – Prawo o ruchu drogowym Minister Finansów obwieszczeniem z dnia 1 sierpnia 2013r. (MP z 2013r. poz. 704) ogłosił nowe, obowiązujące w 2014r. maksymalne stawki opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym. Na podstawie art. 130a ust.6 i 6b ww. ustawy zachodzi konieczność podjęcia nowej uchwały, która będzie obowiązywała w 2014r.

W związku z faktem, że usuwanie pojazdów z drogi i ich przechowywanie dokonywane na podstawie art. 130a ustawy – Prawo o ruchu drogowym ma charakter restrykcyjny, Zarząd Powiatu proponuje przyjąć na 2014r. maksymalne stawki.

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Polish Advisory Group

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »