| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Biura rachunkowe > Prowadzę biuro rachunkowe > Reklama dźwignią również biura rachunkowego

Reklama dźwignią również biura rachunkowego

„Reklama dźwignią handlu” - to znane powiedzenie, które z pewnością niejednokrotnie słyszałeś, ma w pełni zastosowanie również do działalności usługowej. Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać w celu skutecznego pozyskania klientów (oczywiście zakładając, że jesteś w pełni przygotowany do świadczenia usług księgowych, nie tylko merytorycznie, ale też technicznie i rzeczowo) – jest odpowiednie zareklamowanie oferowanych przez Ciebie usług.


Stwórz markę – jednolity wizerunek ułatwia identyfikację na rynku

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – również i to znane powiedzenie powinieneś mieć na względzie, chcąc skutecznie pozyskać klientów. Dlatego nie powinieneś lekceważyć sposobu postrzegania przez klientów zewnętrznych aspektów Twojej działalności.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab. Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts



Odpowiedni, wyważony wystrój biura, ujednolicona, stonowana kolorystyka, a przede wszystkim – unikalna nazwa i logo firmy to sposób nie tylko na wyróżnienie się na rynku, ale też skuteczna metoda ułatwiająca identyfikację firmy potencjalnym klientom.

Pamiętaj również, że wizerunek firmy jako całości tworzą także – a w zasadzie przede wszystkim – pracujący w niej ludzie. Dlatego powinieneś zadbać również o to, abyś nie tylko Ty, ale także Twoi pracownicy prezentowali się klientom w odpowiedni sposób. Stosowne wymagania w tym zakresie powinieneś stawiać od początku działalności biura.

Unikniesz w ten sposób nieporozumień i niesnasek negatywnie odbijających się nie tylko na jakości wykonywanej pracy, ale i relacjach międzyludzkich. A nic tak łatwo nie daje się wyczuć, jak napięta, nieprzyjazna atmosfera panująca w firmie. To z kolei nie ułatwi Ci stworzenia odpowiedniego klimatu do obsługi klientów i nie będziesz wówczas w stanie ich do siebie „przyciągnąć”.

Zgrany zespół zadowolonych ludzi pracujący w przyjaznej atmosferze podnosi prestiż i wiarygodność Twojej firmy w oczach klientów.

Polecamy: Czy biuro rachunkowe może być zwolnione z VAT

Czego powinieneś unikać dążąc do stworzenia marki

1. Nieprzemyślanej, chaotycznej strategii marketingowej. Lepiej poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie spójnej koncepcji wizualizacji przyszłej marki Twojej firmy, a następnie konsekwentnie ją wdrażać, niż podejmować „ad hoc” przypadkowe, nieprzemyślane działania pod wpływem chwili. Wrażenia bałaganu i chaosu nie da się łatwo zatuszować w oczach klientów, którzy powierzając Ci swoje sprawy oczekują przecież zapewnienia im poczucia stabilności i bezpieczeństwa;

2. Ostrej, jaskrawej kolorystyki i ekstrawagancji w wystroju firmy (co oczywiście nie oznacza, że nie powinieneś korzystać z najnowszych trendów w zakresie aranżacji wnętrz). Nowocześnie, ale zarazem gustownie urządzone wnętrze biura w stonowanej kolorystyce konsekwentnie stosowanej w odniesieniu do każdego elementu wywołuje u potencjalnych klientów dobre „pierwsze” wrażenie. Tym samym sprzyja nawiązaniu dobrych relacji biznesowych.

Ta sama reguła dotyczy ubioru pracowników, co oczywiście nie oznacza że jedynym obowiązującym strojem powinien być garnitur (panowie) i kostium (panie). Wprowadzenie jednolitych reguł w tym zakresie pozytywnie wpłynie nie tylko na postrzeganie firmy przez klientów, ale też pozwoli uniknąć nieprzewidzianych, krępujących reakcji otoczenia.

3. Chaosu i bałaganu organizacyjnego – dobrze zorganizowana, sprawnie zarządzana firma jest postrzegana przez klientów jako gwarant równie sprawnej, a zarazem profesjonalnej obsługi.

4. Niejednolitego traktowania klientów – klienci oczekują jednolitego standardu obsługi, chyba, że to wyraźnie wynika z Twojej oferty (bogatsza oferta za większe wynagrodzenie). Wszelkie zawirowania (np. personalne) w Twojej firmie nie powinny w żaden sposób negatywnie odbijać się na realizacji usług. Ideałem, do którego powinieneś dążyć, jest sytuacja, w której pomimo zaistniałych zmian klient nie będzie miał żadnych negatywnych odczuć co do sposobu realizacji oferowanej mu obsługi.

Anna Welsyng

Radca prawny, doradca podatkowy

Kancelaria welsyng.pl

Aktualizacja: 27.09.2011

Ekspert:

Anna Welsyng

Radca prawny i doradca podatkowy. Prowadzi swoją kancelarię w Warszawie, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze podatkowo-księgowej firm i innych podatników. Autorka kilkuset publikacji o tematyce podatkowej.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Reklama dźwignią również biura rachunkowego
Reklama dźwignią również biura rachunkowego

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

reklama

POLECANE

reklama

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kredyt Inkaso S.A.

Nowoczesna windykacja

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »