| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Biura rachunkowe > Prowadzę biuro rachunkowe > Reklama dźwignią również biura rachunkowego

Reklama dźwignią również biura rachunkowego

„Reklama dźwignią handlu” - to znane powiedzenie, które z pewnością niejednokrotnie słyszałeś, ma w pełni zastosowanie również do działalności usługowej. Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać w celu skutecznego pozyskania klientów (oczywiście zakładając, że jesteś w pełni przygotowany do świadczenia usług księgowych, nie tylko merytorycznie, ale też technicznie i rzeczowo) – jest odpowiednie zareklamowanie oferowanych przez Ciebie usług.


Stwórz markę – jednolity wizerunek ułatwia identyfikację na rynku

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – również i to znane powiedzenie powinieneś mieć na względzie, chcąc skutecznie pozyskać klientów. Dlatego nie powinieneś lekceważyć sposobu postrzegania przez klientów zewnętrznych aspektów Twojej działalności.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab. Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts



Odpowiedni, wyważony wystrój biura, ujednolicona, stonowana kolorystyka, a przede wszystkim – unikalna nazwa i logo firmy to sposób nie tylko na wyróżnienie się na rynku, ale też skuteczna metoda ułatwiająca identyfikację firmy potencjalnym klientom.

Pamiętaj również, że wizerunek firmy jako całości tworzą także – a w zasadzie przede wszystkim – pracujący w niej ludzie. Dlatego powinieneś zadbać również o to, abyś nie tylko Ty, ale także Twoi pracownicy prezentowali się klientom w odpowiedni sposób. Stosowne wymagania w tym zakresie powinieneś stawiać od początku działalności biura.

Unikniesz w ten sposób nieporozumień i niesnasek negatywnie odbijających się nie tylko na jakości wykonywanej pracy, ale i relacjach międzyludzkich. A nic tak łatwo nie daje się wyczuć, jak napięta, nieprzyjazna atmosfera panująca w firmie. To z kolei nie ułatwi Ci stworzenia odpowiedniego klimatu do obsługi klientów i nie będziesz wówczas w stanie ich do siebie „przyciągnąć”.

Zgrany zespół zadowolonych ludzi pracujący w przyjaznej atmosferze podnosi prestiż i wiarygodność Twojej firmy w oczach klientów.

Polecamy: Czy biuro rachunkowe może być zwolnione z VAT

Czego powinieneś unikać dążąc do stworzenia marki

1. Nieprzemyślanej, chaotycznej strategii marketingowej. Lepiej poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie spójnej koncepcji wizualizacji przyszłej marki Twojej firmy, a następnie konsekwentnie ją wdrażać, niż podejmować „ad hoc” przypadkowe, nieprzemyślane działania pod wpływem chwili. Wrażenia bałaganu i chaosu nie da się łatwo zatuszować w oczach klientów, którzy powierzając Ci swoje sprawy oczekują przecież zapewnienia im poczucia stabilności i bezpieczeństwa;

2. Ostrej, jaskrawej kolorystyki i ekstrawagancji w wystroju firmy (co oczywiście nie oznacza, że nie powinieneś korzystać z najnowszych trendów w zakresie aranżacji wnętrz). Nowocześnie, ale zarazem gustownie urządzone wnętrze biura w stonowanej kolorystyce konsekwentnie stosowanej w odniesieniu do każdego elementu wywołuje u potencjalnych klientów dobre „pierwsze” wrażenie. Tym samym sprzyja nawiązaniu dobrych relacji biznesowych.

Ta sama reguła dotyczy ubioru pracowników, co oczywiście nie oznacza że jedynym obowiązującym strojem powinien być garnitur (panowie) i kostium (panie). Wprowadzenie jednolitych reguł w tym zakresie pozytywnie wpłynie nie tylko na postrzeganie firmy przez klientów, ale też pozwoli uniknąć nieprzewidzianych, krępujących reakcji otoczenia.

3. Chaosu i bałaganu organizacyjnego – dobrze zorganizowana, sprawnie zarządzana firma jest postrzegana przez klientów jako gwarant równie sprawnej, a zarazem profesjonalnej obsługi.

4. Niejednolitego traktowania klientów – klienci oczekują jednolitego standardu obsługi, chyba, że to wyraźnie wynika z Twojej oferty (bogatsza oferta za większe wynagrodzenie). Wszelkie zawirowania (np. personalne) w Twojej firmie nie powinny w żaden sposób negatywnie odbijać się na realizacji usług. Ideałem, do którego powinieneś dążyć, jest sytuacja, w której pomimo zaistniałych zmian klient nie będzie miał żadnych negatywnych odczuć co do sposobu realizacji oferowanej mu obsługi.

Anna Welsyng

Radca prawny, doradca podatkowy

Kancelaria welsyng.pl

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 27.09.2011

Ekspert:

Anna Welsyng

Radca prawny i doradca podatkowy. Prowadzi swoją kancelarię w Warszawie, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze podatkowo-księgowej firm i innych podatników. Autorka kilkuset publikacji o tematyce podatkowej.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Reklama dźwignią również biura rachunkowego
Reklama dźwignią również biura rachunkowego

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia

reklama

POLECANE

reklama

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Informacja Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »