REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seminarium "Jak bezpiecznie prowadzić biuro rachunkowe po deregulacji" - 12 maja w Warszawie

Seminarium
Seminarium "Jak bezpiecznie prowadzić biuro rachunkowe po deregulacji - umowy, odpowiedzialność, zwolnienie z VAT, najnowsze interpretacje i orzeczenia" - 12 maja w Warszawie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy do uczestnictwa w seminarium "Jak bezpiecznie prowadzić biuro rachunkowe po deregulacji - umowy, odpowiedzialność, zwolnienie z VAT, najnowsze interpretacje i orzeczenia", które odbędzie się 12 maja br. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts

REKLAMA

JAK BEZPIECZNIE PROWADZIĆ BIURO RACHUNKOWE PO DEREGULACJI

UMOWY, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, ZWOLNIENIE Z VAT, NAJNOWSZE INTERPRETACJE I ORZECZNICTWO

Dalszy ciąg materiału pod wideo

               

Warszawa, 12.05.2015

               

PROGRAM wydarzenia znajduje się na stronie http://www.cpi-sk.pl/imprezy/2015/brpd/index.php

a w nim:

  • Umowa na świadczenie usług księgowych pomiędzy biurem rachunkowym a firmą-klientem. Ryzyka prawne związane z wykonywaniem usług księgowych.
  • Usługowe prowadzenie ksiąg przez biura podatkowe po deregulacji. Jak prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów, uwzględniając rozbieżności pomiędzy ustawą a rozporządzeniem? Jak określić politykę rachunkowości w usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych i zorganizować księgi rachunków?
  • Jaki jest zakres odpowiedzialności biura rachunkowego, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności osoby obliczającej zaliczki na podatki i składki ZUS? Za co może grozić odpowiedzialność karno-skarbowa? Jak sądy orzekają w sprawach dotyczących biur rachunkowych?
  • Orzecznictwo sądowe w zakresie problemów dotyczących działalności biur księgowych oraz interpretacje i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów.
  • EXEL jako kanon w pracach biura rachunkowego: zestawienia, raporty, formularze, graficzne prezentacje danych. Efektywne sposoby wykorzystywania Exela w księgowości. Excel jako elastyczne narzędzie ułatwiające i przyspieszające pracę w księgowości:
  • EXEL jako kanon w pracach biura rachunkowego: zestawienia, raporty, formularze, graficzne prezentacje danych. Efektywne sposoby wykorzystywania Exela w księgowości. Excel jako elastyczne narzędzie ułatwiające i przyspieszające pracę w księgowości:

Dzięki poniższemu formularzowi zgłoszeniowemu, możecie Państwo skorzystać z 10% RABATU na udział w wydarzeniu: http://www.cpi-sk.pl/imprezy/2015/brpd/formularz_pr10.php

Organizator: Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.; tel. (22) 870 69 10, 870 69 78; email: pr@konferencja.com.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML
Quiz. Prowadzisz biuro rachunkowe – sprawdź co wiesz o AML
Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

REKLAMA

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

Nawet milion złotych kary. Tych zasad muszą przestrzegać biura rachunkowe

Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę

Uproszczone procedury. Kiedy biuro rachunkowe może je stosować?

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  przewiduje łagodniejsze reguły identyfikacji i weryfikacji klientów w ściśle określonych przypadkach. Są to okoliczności, w których ryzyko wystąpienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest znacząco ograniczone, jeżeli nie całkowicie wyeliminowane. "Uproszczenie" nie zwalnia biura z obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

REKLAMA

Kontakt z państwem trzecim, skomplikowane transakcje? To powinno zaalarmować biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe ma obowiązek stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, jeżeli zajdą okoliczności świadczące o wyższym ryzyku prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. To biuro ocenia czy takie okoliczności zaszły. Ponadto biuro stosuje wzmożone środki bezpieczeństwa zawsze w przypadkach stosunków gospodarczych lub transakcji związanych z państwem trzecim wysokiego ryzyka, a także gdy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne albo członkiem rodziny takiej osoby, czy jej bliskim współpracownikiem.

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Tych obowiązków księgowość nie może zaniechać

W ramach stosowania środków bezpieczeństwa finansowego wymaganych przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu biura rachunkowe mają obowiązek identyfikacji oraz weryfikacji danych klientów, osób upoważnionych do reprezentowania klientów oraz tzw. beneficjentów rzeczywistych. Wobec każdej grupy są stosowane odmienne wymogi identyfikacji i weryfikacji.

REKLAMA