REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2002 nr 129 poz. 1111

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA

z dnia 25 lipca 2002 r.

w sprawie rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 24 ust. 13 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 113, poz. 1207 i Nr 154, poz. 1801) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa dane objęte wpisem do rejestrów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, zwanych dalej „jednostkami systemu”, o których mowa w art. 24 ust. 10 i 11 ustawy z dnia 25 lipca 2001 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, zwanej dalej „ustawą”, wzory tych rejestrów i tryb dokonywania w nich wpisów i zmian oraz wykreśleń.
§ 2.
1. Rejestr jednostek systemu, zwany dalej „rejestrem”, jest prowadzony w sposób zinformatyzowany, a wydruki z niego tworzą księgi rejestrowe.

2. Księgi rejestrowe prowadzi się odrębnie dla każdej jednostki systemu i oznacza numerem identyfikacyjnym, zwanym dalej „numerem księgi”, który odpowiada kolejności dokonywanego wpisu nowej jednostki systemu do rejestru.

3. Księgi rejestrowe składają się z dwóch działów.

§ 3.
1. Rejestr prowadzony przez wojewodę składa się z rejestru szpitalnych oddziałów ratunkowych i rejestru zespołów ratownictwa medycznego.

2. W dziale pierwszym księgi rejestrowej dla szpitalnego oddziału ratunkowego pod nazwą „Oznaczenie dysponenta jednostki systemu” umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

1) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

2) rubryka druga – data wpisu do rejestru,

3) rubryka trzecia – pełna nazwa dysponenta jednostki systemu,

4) rubryka czwarta – skrócona nazwa dysponenta jednostki systemu,

5) rubryka piąta – adres siedziby dysponenta jednostki systemu,

6) rubryka szósta – obszar działania dysponenta jednostki systemu,

7) rubryka siódma – numer identyfikacyjny REGON dysponenta jednostki systemu i resortowy kod identyfikacyjny dysponenta jednostki systemu, będącego zakładem opieki zdrowotnej,

8) rubryka ósma – data i numer ostatecznej decyzji o włączeniu albo wyłączeniu jednostki z systemu albo data złożenia wniosku o dokonanie zmiany w rejestrze,

9) rubryka dziewiąta – uwagi.

3. Dział drugi księgi rejestrowej dla szpitalnego oddziału ratunkowego pod nazwą „Szpitalny oddział ratunkowy” składa się z czterech części:

1) część pierwsza pod nazwą „Organizacja szpitalnego oddziału ratunkowego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – nazwa i adres siedziby szpitala, w którym utworzono szpitalny oddział ratunkowy,

d) rubryka czwarta – imię (imiona) i nazwisko ordynatora szpitalnego oddziału ratunkowego,

e) rubryka piąta – uwagi,

2) część druga pod nazwą „Wyposażenie szpitalnego oddziału ratunkowego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – nazwa i typ wyrobów medycznych, zgodnie z terminologią ECRI i SEWAM,

d) rubryka czwarta – producent wyrobów medycznych,

e) rubryka piąta – kod wyrobów medycznych według terminologii ECRI i SEWAM,

f) rubryka szósta – rok produkcji wyrobów medycznych,

g) rubryka siódma – uwagi,

3) część trzecia pod nazwą „Personel medyczny szpitalnego oddziału ratunkowego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – oznaczenie grup personelu medycznego zatrudnionego w szpitalnym oddziale ratunkowym,

d) rubryka czwarta – uwagi,

4) część czwarta pod nazwą „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – data zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

d) rubryka czwarta – nazwa i siedziba zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

e) rubryka piąta – okres, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

f) rubryka szósta – suma gwarancyjna ustalona w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

g) rubryka siódma – uwagi.

4. Dział pierwszy księgi rejestrowej dla zespołu ratownictwa medycznego pod nazwą „Oznaczenie dysponenta jednostki systemu” prowadzi się zgodnie z ust. 2.

5. Dział drugi księgi rejestrowej dla zespołu ratownictwa medycznego pod nazwą „Zespół ratownictwa medycznego” składa się z czterech części:

1) część pierwsza pod nazwą „Organizacja zespołu ratownictwa medycznego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – nazwa i adres siedziby zakładu opieki zdrowotnej, w którym utworzono zespół ratownictwa medycznego,

d) rubryka czwarta – miejsce stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego,

e) rubryka piąta – rodzaj zespołu ratownictwa medycznego,

f) rubryka szósta – obszar działania zespołu ratownictwa medycznego,

g) rubryka siódma – uwagi,

2) część druga pod nazwą „Wyposażenie zespołu ratownictwa medycznego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – marka, typ, rodzaj i rok produkcji środka transportu,

d) rubryka czwarta – właściciel środka transportu,

e) rubryka piąta – nazwa i typ wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,

f) rubryka szósta – producent wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,

g) rubryka siódma – kod wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu, zgodnie z terminologią ECRI i SEWAM,

h) rubryka ósma – rok produkcji wyrobów medycznych, w które jest wyposażony środek transportu,

i) rubryka dziewiąta – uwagi,

3) część trzecia pod nazwą „Personel medyczny zespołu ratownictwa medycznego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – oznaczenie grup personelu medycznego zespołu ratownictwa medycznego,

d) rubryka czwarta – uwagi,

4) część czwarta pod nazwą „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – data zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

d) rubryka czwarta – nazwa i siedziba zakładu ubezpieczeń, z którym zawarto umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

e) rubryka piąta – okres, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

f) rubryka szósta – suma gwarancyjna ustalona w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

g) rubryka siódma – uwagi.

§ 4.
1. Rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw zdrowia składa się z rejestru jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego i rejestru lotniczych grup poszukiwawczo-ratowniczych.

2. Dział pierwszy księgi rejestrowej dla jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego pod nazwą „Oznaczenie dysponenta jednostki systemu” prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 2.

3. Dział drugi księgi rejestrowej dla jednostek lotniczego pogotowia ratunkowego pod nazwą „Lotnicze pogotowie ratunkowe” składa się z czterech części:

1) część pierwsza pod nazwą „Organizacja jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, w której umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

a) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

b) rubryka druga – data wpisu,

c) rubryka trzecia – nazwa i adres siedziby zakładu opieki zdrowotnej, w którym utworzono jednostkę lotniczego pogotowia ratunkowego,

d) rubryka czwarta – miejsce stacjonowania jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego,

e) rubryka piąta – obszar działania jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego,

f) rubryka szósta – uwagi,

2) część druga pod nazwą „Wyposażenie jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 2,

3) część trzecia pod nazwą „Personel medyczny jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 3,

4) część czwarta pod nazwą „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 4.

4. W dziale pierwszym księgi rejestrowej dla lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej pod nazwą „Oznaczenie dysponenta jednostki systemu” umieszcza się rubryki obejmujące następujące dane:

1) rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,

2) rubryka druga – data wpisu do rejestru,

3) rubryka trzecia – pełna nazwa dysponenta jednostki systemu,

4) rubryka czwarta – skrócona nazwa dysponenta jednostki systemu,

5) rubryka piąta – adres siedziby dysponenta jednostki systemu,

6) rubryka szósta – obszar działania dysponenta jednostki systemu,

7) rubryka siódma – numer identyfikacyjny REGON dysponenta jednostki systemu i resortowy kod identyfikacyjny dysponenta jednostki systemu, będącego zakładem opieki zdrowotnej,

8) rubryka ósma – data porozumienia, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy, albo data i numer ostatecznej decyzji o wyłączeniu jednostki z systemu albo data złożenia wniosku o dokonanie zmiany w rejestrze,

9) rubryka dziewiąta – uwagi.

5. Dział drugi księgi rejestrowej dla lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej pod nazwą „Lotnicza grupa poszukiwawczo-ratownicza” składa się z czterech części:

1) część pierwsza pod nazwą „Organizacja lotniczej grupy poszukiwawczo-ratowniczej”, którą prowadzi się zgodnie z ust. 3 pkt 1,

2) część druga pod nazwą „Wyposażenie jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 2,

3) część trzecia pod nazwą „Personel medyczny jednostki lotniczego pogotowia ratunkowego”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 3,

4) część czwarta pod nazwą „Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej”, którą prowadzi się zgodnie z § 3 ust. 5 pkt 4.

§ 5.
1. Wpis jednostki systemu w rejestrze następuje na podstawie ostatecznej decyzji o włączeniu jednostki do systemu albo porozumienia, o którym mowa w art. 24 ust. 4 ustawy.

2. Dane wpisane do rejestru nie mogą być z niego usunięte.

§ 6.
1. Zmian w rejestrze dokonuje się na podstawie wniosku dysponenta jednostki systemu o dokonanie zmian w rejestrze. Do wniosku dysponent jednostki dołącza dokumenty zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, które uległy zmianie.

2. Wpisowi do rejestru podlegają zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do jednostki systemu, powstałe po wpisie do rejestru i dotyczące danych, o których mowa w § 3 ust. 2–5 i w § 4 ust. 2–5.

3. Dysponent jednostki systemu zgłasza organowi prowadzącemu rejestr zmiany, o których mowa w ust. 2, w terminie 14 dni od dokonania zmiany.

§ 7.
Wykreślenie jednostki systemu z rejestru następuje na podstawie ostatecznej decyzji o wyłączeniu jednostki z systemu.
§ 8.
Jeżeli organ prowadzący rejestr, dokonując wpisu jednostki do rejestru, zmiany w rejestrze lub wykreślenia jednostki z rejestru, stwierdzi brak danych podlegających wpisowi do rejestru, wzywa dysponenta jednostki systemu do ich uzupełniania w wyznaczonym terminie.
§ 9.
Dla każdej księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące decyzje, wnioski lub porozumienie, o których mowa w § 5 i 6, oraz dokumenty zgromadzone w postępowaniu o włączenie jednostki do systemu lub wyłączenie jednostki systemu z systemu, zawierające dane podlegające wpisowi do rejestru, albo złożone przez dysponenta jednostki systemu z wnioskiem o dokonanie zmiany w rejestrze. O dołączonym dokumencie organ prowadzący rejestr czyni wzmiankę w księdze rejestrowej, a każdy dołączony dokument oznacza numerem księgi.
§ 10.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia: M. Łapiński

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2002-08-14
  • Data wejścia w życie: 2002-08-29
  • Data obowiązywania: 2002-08-29
  • Dokument traci ważność: 2003-06-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA