Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 221 ust.4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm. ) Rada Gminy Przemęt uchwala co następuje:
§ 1. Z budżetu Gminy Przemęt mogą być udzielane dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy innych niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, zwanym dalej "podmiotem", na zasadach określonych w niniejszej uchwale.
§ 2. 1. Podstawą udzielenia dotacji z budżetu Gminy Przemęt jest wniosek zainteresowanego podmiotu zawierający ofertę realizacji zadania należącego do zadań samorządu gminy złożony do Wójta Gminy Przemęt w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwe jest składanie wniosków o przyznanie dotacji w trakcie roku budżetowego.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwe jest składanie wniosków o przyznanie dotacji w trakcie roku budżetowego.
§ 3. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
1) określenie zadania publicznego na jaki ma być przyznana dotacja;
2) miejsce i czas realizowanego zadania;
3) program wykonywania zadania;
4) skalkulowane koszty i koszt jednostkowy zadania;
5) własny wkład rzeczowy lub finansowy w realizację oferowanego zadania;
6) inne źródła sfinansowania kosztów zadania;
7) wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu gminy
2. Oferta wykonywania zadania powinna być zgodna z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantująca wykonanie zadania w sposób efektywny, rzetelny, oszczędny i terminowy.
3. Oferty niekompletne i nieprawidłowe nie będą rozpatrywane
§ 4. 1. Wnioski złożone przez podmioty podlegają sprawdzeniu w zakresie:
1) czy zadanie, które zamierza realizować podmiot ubiegający się o dotację, mieści się w zakresie zadań własnych samorządu gminnego;
2) czy w ramach dotychczasowych rozwiązań organizacyjnych, zapewniona jest realizacja proponowanego zadania, gwarantująca zaspokojenie potrzeb w tym zakresie;
3) czy sposób realizacji zadania przedstawiony we wniosku gwarantuje jego prawidłowe wykonanie;
4) możliwość sfinansowania proponowanego zadania ze środków budżetu gminy.
2. Udzielenie dotacji może nastąpić w granicach środków finansowych zapewnionych w uchwale budżetowej
3. Udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej przez Wójta Gminy Przemęt z podmiotem na dany rok budżetowy.
4. Umowa, o której mowa w ust.3 powinna zawierać
1) oznaczenie stron;
2) szczegółowy opis zadania, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana i termin jego wykonania
3) określenie wysokości dotacji i tryb płatności;
4) termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż 31 grudnia danego roku budżetowego
5) tryb kontroli wykonania zadania publicznego;
6) okoliczności uzasadniające rozwiązanie umowy;
7) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji oraz termin zwrotu dotacji w przypadku wykorzystania niezgodnie z celem lub zwrotu niewykorzystanej części dotacji.
5. Przekazanie dotacji następuje w formie przelewu. Dotacja może być przekazana jednorazowo lub w kilku ratach
6. Podmiot, który otrzymał dotację zobowiązany jest do zamieszczenia informacji o tym w materiałach promocyjnych, informacyjnych.
§ 5. 1. Podmiot dotowany zobowiązany jest do rozliczenia dotacji i przedłożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego określonego w umowie.
2. Sprawozdanie to powinno zawierać w szczególności:
1) opis wykonywanego zadania w zakresie zgodności z zapisami umowy ze szczególnym uwzględnieniem celu jaki osiągnięto oraz terminowości realizacji zadania;
2) rozliczenie finansowe wraz z przedłożeniem potwierdzonych kserokopii dokumentów potwierdzających dokonane operacje gospodarcze. Na odwrocie tych dokumentów powinien znaleźć się zapis "Zrealizowano ze środków budżetu Gminy Przemęt";
§ 6. 1. Kontrola realizacji zleconego zadania wykonywana będzie przez Wójta lub przez osoby upoważnione przez Wójta w zakresie:
1) Zgodności realizacji zadania z zapisami umowy;
2) Jakości i terminowości jego realizacji;
3) Zgodności sposobu realizacji zadania i wydatkowania środków z obowiązującymi przepisami i dokumentacją prowadzoną przez podmiot dotowany;
4) Żądania okazania oryginałów dokumentów;
5) Żądaniu udzielania pisemnych lub ustnych wyjaśnień;
6) Przeprowadzeniu w razie konieczności wizytacji lub oględzin w miejscu wykonywania zadania publicznego
7) Przy ewentualnych wnioskach pokontrolnych realizacji tych wniosków.
2. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Przemęt.
§ 8. Traci moc uchwała nr VII/54/07 Rady Gminy Przemęt z dnia 18 kwietnia 2007 roku w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Przemęt podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zleconego zadania.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
| Przewodniczący Rady Gminy Zenon Klecha |