REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sławomir Biliński

Dołącz do grona ekspertów
Sławomir Biliński

prawnik, dziennikarz, prowadzący szkolenia

prawnik, autor licznych publikacji z prawa podatkowego

Określono maksymalne stawki opłat produktowych przewidziane ustawą z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz.U. z 2007 r. Nr 90, poz. 607 ze zm.).
Od 1 października 2010 r. będzie obowiązywać zmieniona definicja nowych technologii dla celów odliczeń od podatku dochodowego od osób prawnych. Definicję wprowadza ustawa z 30 kwietnia 2010 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące system nauki (Dz.U. Nr 96, poz. 620).

REKLAMA

Od 1 października 2010 r. będzie obowiązywać nowa definicja nowych technologii dla celów odliczeń od podatku dochodowego od osób prawnych.
Od 22 czerwca 2010 r. obowiązuje rozporządzenie przedłużające możliwość składania przez podatników „starych” deklaracji VAT.

REKLAMA

Od 1 lipca 2010 r. podatnikowi, któremu w terminie 6 miesięcy od wszczęcia kontroli skarbowej nie zostanie doręczona decyzja podatkowa, nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Zmiana ma na celu zapewnienie podatnikom większej ochrony w postępowaniu prowadzonym przez urzędy kontroli skarbowej.
Od 1 lipca 2010 r. podatnikowi, któremu w terminie 6 miesięcy od wszczęcia kontroli skarbowej nie zostanie doręczona decyzja podatkowa, nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Zmiana ma na celu zapewnienie podatnikom większej ochrony w postępowaniu prowadzonym przez urzędy kontroli skarbowej.
Od 1 lipca 2010 r. podatnikowi, któremu w terminie 6 miesięcy od wszczęcia kontroli skarbowej nie zostanie doręczona decyzja podatkowa, nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Zmiana ma na celu zapewnienie podatnikom większej ochrony w postępowaniu prowadzonym przez urzędy kontroli skarbowej.
Od 18 czerwca 2010 r. będą obowiązywać nowe wzory wniosków o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej lub o zmianę cech objętych wpisem (RG-1) i o skreślenie podmiotu z krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (RG-2).
Od 18 czerwca 2010 r. będą obowiązywać nowe wzory wniosków o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej lub o zmianę cech objętych wpisem (RG-1) i o skreślenie podmiotu z krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (RG-2).
Każdy wierzyciel, zarówno osoba fizyczna, jak i przedsiębiorca, będzie mógł przekazać do biur informacji gospodarczej (BIG) dane swojego dłużnika. Dotychczas takie prawo miała tylko ściśle określona przepisami grupa przedsiębiorców uprawnionych do przekazywania informacji o zobowiązaniach konsumentów.
Od 10 kwietnia 2010 r. przedsiębiorcy z innych państw UE mogą świadczyć tymczasowo usługi na terenie Polski bez potrzeby prowadzenia w Polsce przedsiębiorstwa oraz uzyskania zezwolenia, koncesji, licencji itp.
Każdy wierzyciel, zarówno osoba fizyczna, jak i przedsiębiorca, będzie mógł przekazać do biur informacji gospodarczej (BIG) dane swojego dłużnika. Dotychczas takie prawo miała tylko ściśle określona przepisami grupa przedsiębiorców uprawnionych do przekazywania informacji o zobowiązaniach konsumentów.
Od 10 kwietnia 2010 r. przedsiębiorcy z innych państw UE mogą świadczyć tymczasowo usługi na terenie Polski bez potrzeby prowadzenia w Polsce przedsiębiorstwa oraz uzyskania zezwolenia, koncesji, licencji itp.
Za koszty podatkowe mogą być uznane wyłącznie te wydatki na organizację wizyty, które nie mają charakteru kosztów reprezentacji.
Od 16 kwietnia 2010 r. wykonawcy i podwykonawcy robót budowlanych będą mogli żądać od inwestora gwarancji zapłaty na każdym etapie prac, a nie tylko przy podpisywaniu umowy.
Do 31 marca 2010 r. przedsiębiorcy wprowadzający na rynek produkty w opakowaniach oraz organizacje odzysku działające w ich imieniu zobowiązani są do składania rocznych sprawozdań oraz samodzielnego obliczania i wpłacania należnej opłaty produktowej za 2009 r. Sprawozdanie należy złożyć marszałkowi województwa na formularzu OŚ-OP1.
Od 1 stycznia 2010 r. płatnicy zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat z tytułu należności licencyjnych oraz dywidendy w 2010 r. stosują nowe deklaracje CIT.
Do końca marca 2010 r. upływa termin realizacji obowiązków sprawozdawczych i rozliczeń przedsiębiorców z ich obowiązków w zakresie gospodarki odpadami za 2009 r. Przypominamy o tym, kto i jakie sprawozdania powinien złożyć w marcu 2010 r.
Do 31 marca 2010 r. przedsiębiorcy wprowadzający na rynek produkty w opakowaniach oraz organizacje odzysku działające w ich imieniu zobowiązani są do składania rocznych sprawozdań oraz samodzielnego obliczania i wpłacania należnej opłaty produktowej za 2009 r. Sprawozdanie należy złożyć marszałkowi województwa na formularzu OŚ-OP1.
Od 1 stycznia 2010 r. płatnicy zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat z tytułu należności licencyjnych oraz dywidendy w 2010 r. stosują nowe deklaracje CIT.

REKLAMA