Kategorie

Odpowiedzialność organizatora

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biura podróży, szczególnie w okresie urlopowym, przedstawiają w swoich katalogach szerokie oferty wyjazdów. Planując wycieczki, czy to ze znacznym wyprzedzeniem czy last minute, zawsze należy pamiętać, by przed wyruszeniem sporządzić umowę o ściśle sprecyzowanej treści, tak by w razie niedogodności zastanych na miejscu - mieć podstawę do wystosowania roszczeń odszkodowawczych i żądania zwrotu kosztów od organizatora.
Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży?
Zawierając umowę z klientem biuro podróży zobowiązuje się wykonać usług w odpowiednim standardzie. Czego może domagać się klient w przypadku nieudanej wycieczki?
Odpowiedzialność biura podróży za nieprawidłowe wykonanie umowy jest ściśle regulowana w przepisach prawa. Czy jednak organizator będzie ponosił odpowiedzialność jedynie za swoje zaniechania?
Jadąc na wakacje z biurem podróży nie spodziewamy się problemów. Kłopot zaczyna się wtedy, gdy nagle biuro podróży nie wywiązuje się z umowy. Jak dochodzić swoich praw? Co jeśli w umowie biuro podróży ograniczy swoją odpowiedzialność?
Ubezpieczenie turystyczne pomoże nam wyeliminować straty finansowe spowodowane przez wydarzenia losowe, jakie mogą nas dotknąć na wakacjach. Warto o tym pamiętać przed wyjazdem.
Podpisując umowę z biurem podróży zatrzymaj foldery reklamowe, które przedstawiał ci organizator. Mogą się przydać przy ewentualnej reklamacji. Sprawdź o czym warto wiedzieć kupując wycieczkę.
Każdy organizator turystyki zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia na rzecz swoich klientów albo umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej zapewniającej pokrycie kosztów powrotu klienta do kraju. Jest to na wypadek nie zapewnienia powrotu turystów przez organizatora, oraz zwrot wpłat wniesionych przez klientów w razie niewykonania zobowiązań umownych.
Wyjeżdżając na urlop liczymy na odpoczynek od dnia codziennego i związanego z nim stresu. Gdy na miejscu okazuje się, że hotel, w którym nas zakwaterowano, w ogóle nie przypomina 5-gwiazdkowej rezydencji wybranej przez nas z katalogu biura podróży, a zamiast widoku na morze za oknem rozciąga się hałaśliwa ulica, jesteśmy źli i sfrustrowani. Czy w takiej sytuacji możemy domagać się czegoś więcej niż odszkodowania za nieprawidłowo wykonane zobowiązanie?
W ostatniej chwili organizatorzy odwołali koncert? A może nie pojawiła się na nim długo oczekiwana gwiazda? Z analizy przeprowadzonej przez UOKiK wynika, że są to bardzo częste przypadki. Nie można zapominać o tym, że kupując od organizatora imprezy bilet stajemy się stroną umowy, która ma takie same prawa jak nasz kontrahent.