REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.
Przedłużysz umowę lub nie – to twoja spraw. Ale operator musi na 30 dni przed jej wygaśnięciem przedstawić ci warunki jej przedłużenia i wskazać najkorzystniejsze pakiety taryfowe dla dotychczasowych usług. Takie są zmiany w prawie telekomunikacyjnym. Obowiązują od 10 listopada.
Operator od 10 listopada 2024 r. ma obowiązek poinformować nas o kończącej się umowie co najmniej na 30 dni przed jej wygaśnięciem i przesyłać propozycje warunków jej przedłużenia wraz ze wskazaniem najkorzystniejszych pakietów taryfowych dla usług objętych umową. Czego nie mogą operatorzy?
SMS-owe oszustwa. Chyba każdy użytkownik smartfona otrzymał SMS z prośbą o dopłatę do paczki, energii elektrycznej, czy gazu. To jedna z najczęstszych metod stosowanych przez cyberprzestępców w celu wyłudzenia od swoich ofiar pieniędzy lub wrażliwych danych.
REKLAMA
Kaucję mają rozliczać wybrani operatorzy, a przepisy dopuszczają, że w jednym sklepie może ich działać nawet kilku. Producenci doświadczeni podobnymi rozwiązaniami w innych dziedzinach, np. przy zbiórce ekośmieci obawiają się nadużyć, A ze względu na opóźnienia w pracach nad wdrożeniem docelowych rozwiązań proponują przesunięcie wdrożenia systemu kaucyjnego o rok.
REKLAMA
REKLAMA