REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracodawca, Likwidacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Outsourcing funkcji personalnych sposobem na kryzys

Wydzielenie funkcji personalnych na zewnątrz może pomóc firmie w redukcji kosztów i przydać się szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego. Nie powinno to być jednak jedynym powodem, dla którego wybierzemy takie rozwiązanie.

Maleją nierówności dochodowe

Nierówności dochodowe w Polsce stopniowo maleją. Obecnie wynoszą 31,1 proc. Eksperci zapowiadają dalsze równanie poziomów wynagrodzeń.

Jak utrzymywać konstruktywne relacje z pracownikami?

W atmosferze niepokoju o przyszłość finansową świata trudno znaleźć firmę, w której nie byłoby presji na wynik, lęku o pozycję rynkową i strachu przed nieoczekiwaną zmianą w gospodarce. Trzeba szukać nowych, niepewnych sposobów przetrwania. Taka atmosfera sprzyja stresującym sytuacjom, wzmaga poczucie zagrożenia i odbija się na relacjach między pracownikami, a przede wszystkim między menedżerami a ich podwładnymi. Wtedy właśnie konieczne są podstawowe zasady przywództwa.

Kiedy członek zarządu nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania spółki?

Członkowie zarządu odpowiadają solidarnie za zobowiązania spółki w przypadku bezskuteczności prowadzonej przeciwko spółce egzekucji. W pewnych sytuacjach mogą się jednak uchylić od tej odpowiedzialności.

REKLAMA

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

Kadra zarządzająca zakładem pracy - podział stanowisk

Często powstają wątpliwości, na podstawie których przepisów ustaw czy aktów wewnętrznych należy rozróżniać, kto w spółce kapitałowej pełni funkcję pracownika zarządzającego, a kto kierownika wyodrębnionej komórki organizacyjnej.

Kto należy do kadry zarządzającej zakładem pracy

Osobami zarządzającymi w spółkach kapitałowych są co do zasady członkowie zarządu, którzy mogą być równocześnie pracownikami. Z kolei to, kto jest kierownikiem wyodrębnionej komórki organizacyjnej spółki, powinno wynikać ze statutu bądź innego aktu tworzącego daną jednostkę organizacyjną.

Dokumenty składane pracodawcy, które wpływają na wysokość wynagrodzenia netto

Pracownik, który został zatrudniony na podstawie umowy o pracę, w momencie zatrudnienia wypełnia dla pracodawcy szereg dokumentów, które umieszczane są w teczce osobowej pracownika. Część z nich ma wpływ na wysokość wynagrodzenia netto, dlatego warto pamiętać m.in. o pewnych uprawnieniach, z których można skorzystać, aby na konto wpływała wyższa wypłata. Poniżej została przedstawiona lista dokumentów, które wpływają na wynagrodzenie netto.

REKLAMA

Otwarcie zawodów

Trwają prace rządu nad otwarciem niektórych zawodów regulowanych. Zmiany mogą przynieść nawet 100 tys. nowych miejsc pracy.

Czym jest stres organizacyjny i jak sobie z nim radzić?

Z badań Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy wynika, że stres związany z pracą znalazł się na drugim miejscu wśród problemów, na które uskarżają się pracownicy. Dotyka on około 28 proc. pracowników. Jak organizacja oddziałuje na pracownika w zakresie jego dobrostanu psychicznego? Jak każdy z nas może radzić sobie ze stresem?

Likwidacja i ponowne rozpoczęcie działalności a zwolnienie z VAT

Czy osoba fizyczna likwidując działalność gospodarczą, a następnie ponownie ją rozpoczynając dla celów VAT traktowana jest jako podatnik rozpoczynający działalność gospodarczą?

Najważniejsze zmiany w kodeksie pracy 2012

Przedstawiamy najważniejsze zmiany kodeksu pracy w roku 2012. Sprawdź jakie zmiany czekają pracodawców i pracowników.

Polacy szanują pracodawcę

Ponad 80 proc. Polaków odczuwa szacunek wobec swojego pracodawcy, ponad 70 proc. twierdzi, że prywatne firmy tworzą więcej miejsc pracy niż przedsiębiorstwa państwowe - wynika z badań GfK Polonia.

Prawie trzy czwarte niepełnosprawnych nie pracuje

Prawie trzy czwarte niepełnosprawnych nie pracuje; ponad połowa utrzymuje się głównie z renty - wynika z informacji rządu na temat realizacji w 2010 r. postanowień Karty Praw Osób Niepełnosprawnych. Przedstawił ją posłom wiceszef MPiPS, Jarosław Duda.

MPiPS pracuje nad programem aktywizacji zawodowej młodych osób

Jeszcze w tym roku Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej rozpocznie pilotaż nowego programu, mającego za zadanie aktywizację na rynku pracy osób młodych - zapowiedział szef resortu Władysław Kosiniak-Kamysz.

Jak pracodawca musi pomóc pracownikowi przejść na rentę?

Przepisy nakładają na pracodawców obowiązek pomocy pracownikom przy przechodzeniu na rentę. Chodzi tutaj przede wszystkim o pomoc w kompletowaniu dokumentów niezbędnych do przyznania renty, ale także o wydawanie zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu.

Czym jest emerytura firmowa?

Emerytura firmowa jest świadczeniem wypłacanym w ramach pracowniczych programów emerytalnych. Zapewnia ona dodatkowe finansowe zabezpieczenie emeryta. Mogą z niej skorzystać tylko te osoby, które przystąpiły do PPE.

Inicjatywy z zakresu zarządzania wiedzą – opis praktyk

Wszechobecność informacji wymusza zajęcie się nią w sposób systemowy wewnątrz organizacji. Dla jednych jest to moda, dla innych konieczność. W dzisiejszych czasach, aby wiedzę, na której zależy organizacji, móc efektywnie pozyskiwać, przekazywać i stosować w praktyce, niezbędne jest profesjonalne podejście do zarządzania tym obszarem. W jaki sposób skutecznie zarządzać wiedzą, które metody sprawdzają się najlepiej i jak przy tym osiągać efekty biznesowe – prezentujemy na przykładzie firm Bank Pekao SA, Deloitte Advisory oraz Grupa ITI.

Czy pracodawca może przeprowadzić szkolenie bhp przez Internet?

Przepisy dopuszczają możliwość przeprowadzania przez pracodawcę szkoleń bhp przez Internet. Dotyczy to jednak tylko szkoleń okresowych dla wybranej grupy pracowników. Osoby zatrudniane na stanowiskach robotniczych nie mogą skorzystać ze szkolenia w formie elektronicznej.

Czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy?

Efektywne zarządzanie czasem w pracy odgrywa jedną z kluczowych ról na gruncie zawodowym. Dowiedz czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy.

Ilu likwidatorów powinno być w likwidowanej spółce akcyjnej?

Z wykładni językowej wynika, że likwidatorów powinno być co najmniej dwóch, a z wykładni systemowej, że może być także jeden likwidator. Jak jest naprawdę?

Usługi likwidacji szkód wykonywane w imieniu i na rzecz zakładu ubezpieczeń – kiedy podlegają opodatkowaniu VAT

Obowiązek opodatkowania VAT usług dotyczących wstępnej likwidacji szkód, likwidacji szkód majątkowych oraz komunikacyjnych, wykonywanych na rzecz i w imieniu zakładu ubezpieczeń, zależy przede wszystkim od określenia, czy dana usługa jest usługą ubezpieczeniową lub stanowi odrębną całość, która jest niezbędna i właściwa dla świadczenia usługi ubezpieczenia.

Stopa bezrobocia w styczniu wyniosła 13,2 proc.

W styczniu, po raz kolejny wzrosła liczba bezrobotnych. Stopa bezrobocia w styczniu wyniosła 13,2 proc. wobec 12,5 proc. w grudniu - poinformował w czwartek GUS.

Propozycje zmian w czasie pracy

7 lutego 2012 r. w siedzibie Pracodawców RP odbyła się debata „Problemy ze stosowaniem przepisów o czasie pracy. Propozycja zmian”. Zdaniem uczestników obowiązujące przepisy dotyczące czasu pracy są przestarzałe i nie odpowiadają dzisiejszym potrzebom firm.

Metody komunikacyjne w pracy mediatora

Postawa i doświadczenie życiowe mediatora oraz to, jakim jest człowiekiem, decyduje o tym, czy strony mu zaufają. Czy to wystarczy? Niestety, nie. Potrzebuje jeszcze dwóch „drobiazgów”: wiedzy teoretycznej i praktycznej (znajomości struktury procesu mediacji i doświadczenia w przewidywaniu dynamiki relacji w konflikcie) oraz ogromnej sprawności w zakresie komunikacji. Sprawność ta polega na używaniu określonych narzędzi komunikacyjnych w odpowiednich momentach, czyli wtedy, gdy strony będą chciały z danej sugestii mediatora skorzystać.

Pracownik 50+

Pracownik, któremu do emerytury brakuje mniej niż cztery lata jest chroniony przez prawo pracy przed zwolnieniem lub zmianą warunków umowy. Dla zatrudniającego jedynym sposobem rozstania się z pracownikiem jest wówczas porozumienie stron lub rozwiązanie umowy z przyczyn uzasadniających zwolnienie bez zachowania okresu wypowiedzenia.

Jak zapewnić efektywność programów mentoringowych?

Firmy, które planują wdrożenie sformalizowanych programów mentoringowych, oczekują zapewnienia ich efektywności oraz optymalnego przebiegu. Często pojawiają się pytania dotyczące uczestników procesu. Jak zdefiniować rolę podopiecznego w procesie mentoringowym i co jest najważniejsze na poziomie postawy, kompetencji podopiecznego? Jak przygotować pracowników do pełnienia funkcji mentorów oraz jakie kompetencje powinni posiadać?

Co można zyskać, rozwijając w pracownikach poczucie wartości i pewności siebie?

Rozwijanie w innych poczucia wartości i pewności siebie przynosi firmie wiele korzyści: pracownicy są mocniej zaangażowani w pracę, są bardziej samodzielni, czując się doceniani i bezpieczni są w stanie naprawiać własne błędy, a także są gotowi uczyć się nowych umiejętności. Dzięki temu organizacje są lepiej przygotowane do działania w trudnych warunkach. To inwestycja, która przynosi wymierne rezultaty.

Jak utworzyć fundusz socjalno-bytowy

Działalność socjalna pracodawców nie ogranicza się tylko do zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Pracodawcy, którzy nie tworzą zfśs i nie wypłacają pracownikom świadczeń urlopowych, prowadzoną przez siebie działalność socjalną mogą zorganizować w dowolny sposób, np. tworząc fundusz socjalno-bytowy.

Świadczenia z zfśs a zajęcia komornicze

O tym, czy pracodawca może dokonać potrąceń z wypłacanego pracownikowi świadczenia z funduszu świadczeń socjalnych, decyduje treść pisma otrzymanego od komornika. Pismo to powinno wskazywać wszystkie świadczenia podlegające zajęciu.

Zawarcie porozumienia wyjątkowego w sprawie delegowania pracowników

Pracodawca, który chciałby oddelegować swoich pracowników do pracy w innym kraju Unii Europejskiej, ale nie spełnia ogólnych warunków dla zachowania polskiego ustawodawstwa delegowanych pracowników, może wnioskować o zawarcie porozumienia wyjątkowego na podstawie przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr 883/2004. Dzięki temu uniknie formalności związanych z obowiązkiem ubezpieczenia pracowników w innym kraju UE.

Umowa o pracę tylko na czas nieokreślony

Komisja Europejska chce, by umowy czasowe zostały zastąpione umowami o pracę na czas nieokreślony. Polska jest rekordzistą w Unii Europejskiej, jeśli chodzi o ilość pracowników zatrudnianych na podstawie umowy na czas określony.

Umowa zlecenie - kiedy tylko podatek, a kiedy składki ZUS

Pracodawca zlecający wykonanie określonych czynności na podstawie umowy zlecenie powinien pamiętać, aby w momencie podpisywania umowy pozyskać od zleceniobiorcy oświadczenie, na podstawie którego będzie w stanie określić jakie zobowiązania wobec ZUS i urzędu skarbowego będzie musiał uregulować.

Powiaty do likwidacji?

Ruch Palikota przygotowuje projekt likwidacji powiatów. Platforma Obywatelska jest raczej za ich scalaniem.

PIT od sprzedaży nieruchomości po likwidacji działalności gospodarczej

Podatnik prowadził działalność gospodarczą, ramach której wykorzystywał wybudowany na własnym gruncie budynek. Nieruchomości zostały wpisane do ewidencji środków trwałych i dokonywano od nich odpisów amortyzacyjnych. W związku z likwidacją działalności zamierza sprzedać nieruchomość. Jakie konsekwencje w podatku dochodowym rodzi sprzedaż nieruchomości po likwidacji działalności gospodarczej?

Zakaz dyskryminacji przyszłych pracowników w czasie rekrutacji

Ze zjawiskiem dyskryminacji możemy się spotkać już w procesie rekrutacji przyszłych pracowników. Przepisy zakazują jednak jakiejkolwiek dyskryminacji, a w przypadku naruszenia zasady niedyskryminowania, pracodawca zapłaci odszkodowanie.

Wypalenie zawodowe - w jaki sposób mu zapobiegać?

Być może przeżywasz już objawy wypalenia – od dłuższego czasu odczuwasz silne zmęczenie (fizyczne i psychiczne), nadmiernie dystansujesz się od swoich obowiązków i osób, z którymi współpracujesz, nie układają się Twoje relacje zawodowe, nabierasz przeświadczenia, że nie jesteś kompetentnym pracownikiem, a do tego masz wrażenie, że jesteś sam ze swoimi problemami? Jeżeli tak, to warto zapoznać się z zamieszczonymi niżej wskazówkami.

Jak uelastycznić czas pracy pracownika?

Sposobów uelastycznienia czasu pracy pracownika jest wiele. Pracodawca może wprowadzić ruchome godziny czasu pracy, indywidualny rozkład czasu pracy bądź też naprzemienne godziny pracy.

Inne niż zarobki sposoby motywacji pracowników

Sposobów motywacji pracowników jest wiele. Oprócz oferowania wysokich zarobków pracodawca może pochwalić pracownika, wysłać go na szkolenie lub dać możliwość awansu. Należy pamiętać, że zmotywowany pracownik to efektywny pracownik.

Czy pracownik może żądać wydania polecenia służbowego na piśmie

Kierowniczka działu księgowości naszej firmy zleciła pracownicy swojego działu wykonanie części pilnej pracy za inną pracownicę, która wzięła 3 dni urlopu na żądanie. Pracownica poprosiła o wydanie tego polecenia na piśmie i odmówiła wykonania ustnego polecenia. Czy kierowniczka powinna na piśmie zlecić swojej podwładnej wykonanie innej pracy?

Zasady opłacania składek na ubezpieczenie wypadkowe

Składka na ubezpieczenie wypadkowe w całości opłacana jest przez pracodawcę. Nie jest ona jednak jednakowa dla wszystkich pracodawców.

Umowa zlecenie a umowa o dzieło - czym się różnią?

Świadczenie pracy, obok zatrudnienia na podstawie stosunku pracy między pracodawcą a pracownikiem, może mieć miejsce także na podstawie stosunków cywilnoprawnych, w tym w ramach tych najpopularniejszych to jest umowy zlecenia bądź umowy o dzieło. Jakie są podstawowe różnice pomiędzy tymi umowami?

Instrukcja BHP chroniona prawem autorskim

Utworami w rozumieniu prawa autorskiego są również dzieła wykonane w godzinach naszej pracy. Często to pracownikom należą się prawa autorskie do takich utworów. Może to dotyczyć instrukcji BHP.

Pożyczki udzielane spółkom kapitałowym przez ich wspólników lub akcjonariuszy

W panujących realiach gospodarczych spółki kapitałowe coraz częściej poszukują taniego źródła finansowania ich działalności, a w szczególności sposobu na poprawę płynności finansowej. Popularnością cieszą się w tym zakresie pożyczki udzielane spółkom przez ich wspólników. Wspólnicy, mając w perspektywie zwrot nie tylko pożyczonego kapitału, ale także ewentualny udział w wypracowanym przez spółkę zysku – skłonni są udzielać pożyczek spółkom przy bardzo atrakcyjnym ich oprocentowaniu.

Spór z pracownikiem: zawarcie ugody czy droga sądowa?

Pracownik i pracodawca, między którymi zaistniał spór, powinni dążyć do jego polubownego rozwiązania. Jeśli jednak nie jest to możliwe, stronom pozostaje droga sądowa. Przed wstąpieniem na ścieżkę procesową warto wiedzieć, jakie warunki trzeba spełnić, by móc dochodzić swoich praw przed sądem pracy, a także kto i w jakim zakresie może reprezentować stronę w postępowaniu.

2012 – niełatwy dla przedsiębiorców

Od dłuższego czasu fora internetowe aż huczą od prognoz gospodarczych na 2012 rok. Większość z nich nie napawa optymizmem – przedsiębiorcy i pracownicy obawiają się tego, co przyniesie rok.

Kompetencje osobiste mediatora w organizacji

Kiedy w firmie pojawiają się kłopoty związane z konfliktem, zarówno jego strony, jak i obserwatorzy odczuwają bezradność. W naturalnym odruchu szukają kogoś silnego i dojrzałego, kto pomoże im rozwiązać tę sytuację. Jakie cechy osobiste powinien posiadać mediator, aby sprostać tak dużym oczekiwaniom?

Wolontariat pracowniczy sposobem na budowanie kultury organizacji

Lista charytatywnych aktywności pracowników wolontariuszy jest bardzo długa. Tak długa, jak może być lista społecznych potrzeb i pracowniczej kreatywności. A jeśli ujęta jest w dobrze przygotowaną strategię i przy wsparciu szefa – można się spodziewać, że wciąż będzie się wydłużać.

Kariera w międzynarodowym środowisku – opis praktyk

Praca w międzynarodowej firmie wiąże się z możliwością rozwoju zawodowego oraz podnoszenia kwalifikacji i umiejętności. Dzięki zatrudnieniu w międzynarodowym środowisku pracownicy nie tylko mają dostęp do najlepszych praktyk, najnowocześniejszych technologii, lecz także poszerzają horyzonty, poznają świat i stają się wrażliwi kulturowo.

Jaki zakres ubezpieczenia firmowego?

Pracodawca ponosi w określonych sytuacjach odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez pracowników oraz przez podwykonawców. Czy szkody te mogą być naprawione z ubezpieczenia pracodawcy?

REKLAMA