REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Za mikroprzedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki: a) zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz b) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro.
Podstawowym dokumentem stwierdzającym okres niezdolności do pracy jest zwolnienie lekarskie (ZUS ZLA ). Przepisy precyzują, jakim wymaganiom powinno odpowiadać prawidłowo wystawione zwolnienie.
Centralną Informację KRS (z oddziałami przy sądach rejestrowych) tworzy Minister Sprawiedliwości. Do zadań Centralnej Informacji należy: prowadzenie zbioru informacji KRS oraz elektronicznego katalogu dokumentów spółek, udzielanie informacji z Rejestru oraz przechowywanie i udostępnianie kopii dokumentów z katalogu, utworzenie i eksploatacja połączeń Rejestru i katalogu w systemie informatycznym
REKLAMA