1 stycznia 2016 roku weszła w życie ustawa z 15 maja 2015 roku „Prawo restrukturyzacyjne”, zawierająca zmiany obecnie obowiązującej ustawy „Prawo upadłościowe i naprawcze.” Tym samym, z jednej strony z dotychczas obowiązującego „Prawa upadłościowego i naprawczego”, wydzielone zostały do osobnej ustawy przepisy regulujące procedury naprawcze i zmierzające do zawarcia układu, z drugiej strony, do okrojonej ustawy, która od 1 stycznia 2016 roku, nosić będzie tytuł „Prawo upadłościowe”, wprowadzony został szereg istotnych zmian.
W przypadku, gdy podatnik nie otrzymał deklaracji PIT-11, PIT-11A lub PIT-8C, musi je pozyskać w inny sposób. Podatnik nie może bowiem nie złożyć zeznania rocznego tylko dlatego, że nie dotarł do niego PIT od płatnika. Co istotne, aby poprawnie sporządzić deklarację roczną, ma na to czas do końca kwietnia.
Pracodawca, jako płatnik, zobowiązany jest do przekazania pracownikowi informacji podatkowej PIT-11 za ubiegły rok podatkowy. Przekazanie powinno nastąpić w terminie do końca lutego. Jest to ważne, gdyż formularz PIT-11 stanowi istotny dokument w kontekście rozliczenia przez pracownika rocznej deklaracji PIT. Co powinien zrobić pracownik, który mimo terminu do końca lutego, informacji PIT-11 od pracodawcy nie otrzymał?