REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Reklama podprogowa

Reklama podprogowa (lub komunikacja podprogowa) odnosi się do techniki komunikacji, która ma na celu przekazywanie informacji do podświadomości odbiorcy w taki sposób, że nie jest on tego świadomy. Innymi słowy, jest to próba wpłynięcia na zachowanie ludzi poprzez przekazy, które są poniżej progu świadomego postrzegania.

Copywriting

Copywriting to proces tworzenia tekstów reklamowych, promocyjnych oraz innych materiałów pisanych, które mają na celu przekonanie odbiorcy do podjęcia określonej akcji, takiej jak zakup produktu, skorzystanie z oferty, zapisanie się do newslettera czy podjęcie innej decyzji zgodnej z celem komunikatu.

Reklama kontekstowa

Reklama kontekstowa to forma reklamy online, która jest wyświetlana użytkownikom na podstawie zawartości strony internetowej, którą aktualnie przeglądają, czyli w kontekście tej zawartości. Mechanizm ten polega na dopasowywaniu reklam do słów kluczowych lub tematów prezentowanych na danej stronie, dzięki czemu reklamy są bardziej trafne i związane z tym, czym użytkownik jest w danym momencie zainteresowany.

Reklama

Reklama to forma komunikacji masowej mająca na celu promowanie produktów, usług, idei lub organizacji. Jej głównym zadaniem jest przekonanie odbiorcy (często potencjalnych klientów) do podjęcia określonej akcji, takiej jak zakup produktu, skorzystanie z usługi czy przyjęcie pewnej postawy czy przekonań.

REKLAMA

Bilbordy wyświetlą spersonalizowaną reklamę na podstawie... tablic rejestracyjnych samochodu

Sztuczna inteligencja plus technologia automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych równa się idealnie spersonalizowana reklama. Czy to możliwe? Tak, już się nawet dzieje. 

Podczas transakcji w internecie zeskanował kod QR i stracił 7600 zł. Na co uważać kupując i sprzedając on line

Na jednej z platform internetowych 29-letni mieszkaniec powiatu płońskiego wystawił na sprzedaż komputerową kartę graficzną, następnie zeskanował kod QR, który wysłała mu kobieta, rzekomo zainteresowana kupnem. Mężczyzna stracił 7600 zł. Policja ostrzega przed tego typu oszustwami.

Oznaczanie treści influencerskich. Jak to trzeba robić zgodnie z prawem?

Influencer, (z ang. influence – wpływ) to osoba, „która wywiera wpływ”. Takie osoby w dzisiejszym  scyfryzowanym otoczeniu spotykamy niemal na każdym kroku – głównie w mediach i serwisach społecznościowych, także tych, które umożliwiają udostępnianie filmów i innych treści audiowizualnych. Te formy i kanały przekazu to obecnie najbardziej popularny sposób na dotarcie przez influencerów ze spersonalizowaną reklamą lub innym materiałem marketingowym, głównie z uwagi na odbiór tej formy przekazu jako autentyczna. Czy, a jeżeli tak, to jakie wymogi prawne obowiązują w tym zakresie? 

Czy sprzedaż online podlega podatkowi od sprzedaży detalicznej?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że przychody uzyskane przez spółkę z tytułu sprzedaży online, zawieranej na odległość, nie kwalifikują się jako przychody ze sprzedaży detalicznej według art. 5 ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej (PSD).

REKLAMA

Czy ryczałt wypłacany pracownikom świadczącym pracę zdalną będzie stanowił przychód ze stosunku pracy?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wyjaśniła, że ryczałt wypłacany pracownikom spółki świadczącym pracę zdalną, nie będzie stanowił przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w zw. z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji na firmie, jako płatniku, nie ciąży i nie będzie ciążył obowiązek obliczania i pobierania z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.

Czy osoba nagrywająca podcasty i zarabiająca na reklamach podlega opodatkowaniu VAT?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że dochody uzyskiwane przez podatnika pochodzące z wyświetlania reklam podlegają opodatkowaniu VAT.

Czy oznaczenie GTU 12 jest obowiązkowe przy fakturowaniu za udostępnianie powierzchni reklamowej online?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że faktury wystawiane z tytułu udostępniania powierzchni reklamowej na stronie internetowej nie muszą być oznaczone symbolem GTU 12.

Czy sprzedawca akcesoriów samochodowych przez internet jest zwolniony z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie fiskalnej?

Krajowa Informacja Skarbowej (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy z akcesoriami samochodowymi może skorzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, jeśli spełni określone warunki. Istotne jest posiadanie dokumentów i ewidencji umożliwiających jednoznaczną identyfikację każdej transakcji.

Czy usługi nauki języka angielskiego online są zwolnione z VAT?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że usługi edukacyjne polegające na nauce języka angielskiego online, są zwolnione z VAT.

Czy sprzedaż domen internetowych może być opodatkowana stawką ryczałtu 3%?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) stwierdziła, że przychody ze sprzedaży domen internetowych, odsprzedawanych w niezmienionej formie, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych z 3%-ową stawką.

Czy sprzedaż używanych gier wideo na optycznych nośnikach podlega podatkowi VAT?

Dyrektor KIS potwierdził możliwość skorzystania ze zwolnienia podmiotowego w podatku VAT, w związku z rozpoczęciem działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży używanych gier wideo oraz komputerowych na optycznych nośnikach danych DVD, CD, BLURAY.

Czy wydatki związane z prowadzeniem bloga to koszty uzyskania przychodów?

Wydatki spółki związane z prowadzeniem bloga nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Czy producenci gier komputerowych mogą opodatkować swoje przychody 8,5% ryczałtem?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że wnioskodawca, prowadzący działalność związaną z wydawaniem gier komputerowych dostępnych do pobrania przez internet, może opodatkować swoje przychody ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.

Czy koszty wysyłki towarów zamawianych przez internet są opodatkowane PIT?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że kwoty otrzymane od kupujących na pokrycie kosztów wysyłki nie stanowią dla sprzedającego towar przychodu do opodatkowania podatkiem dochodowym (PIT).

Cyberbezpieczeństwo

Cyberbezpieczeństwo to dziedzina zajmująca się zapobieganiem atakom, ochroną systemów informatycznych, danych oraz infrastruktury cyfrowej przed zagrożeniami pochodzącymi z przestrzeni internetowej. 

Czy sprzedaż wirtualnych przedmiotów w grach komputerowych podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym?

Dyrektor KIS potwierdził, że przychody uzyskiwane ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów, jako przychody z działalności usługowej w zakresie handlu, mogą zostać opodatkowane 3% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Czy zbiórki charytatywne prowadzą do obowiązku podatkowego w kontekście darowizn?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że środki zebrane w ramach zbiórki charytatywnej stanowią dla beneficjenta darowiznę, a zobowiązanie do zapłaty podatku od darowizny pojawia się tylko w sytuacji, gdy suma otrzymanych darowizn od jednego darczyńcy przekroczy określoną kwotę wolną od podatku.

Jak rozliczyć przychód z programu partnerskiego w zeznaniu podatkowym?

Dyrektor KIS potwierdził, że osiągnięty przez Wnioskodawcę przychód z tytułu odtwarzania reklam należy zaliczyć do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychody te należy wykazać w zeznaniu podatkowym PIT-36.

Co to jest Discover w Google?

Google Discover to innowacyjna funkcja dostępna głównie na urządzeniach mobilnych. Zamiast tradycyjnego wpisywania zapytań w wyszukiwarce, Google Discover automatycznie prezentuje użytkownikom spersonalizowane wiadomości, artykuły i inne treści oparte na ich zainteresowaniach, historii przeglądania i innych czynnikach. Jest to jakby osobisty asystent informacyjny, który dostarcza Ci treści, zanim nawet o nich pomyślisz.

Media społecznościowe

Media społecznościowe odgrywają dziś wiele ról. Ważne jest świadome i odpowiedzialne korzystanie z tych platform.

Czym Google Discover różni się od Google News?

Google, jako lider w dziedzinie technologii, oferuje wiele narzędzi do przeglądania i konsumpcji treści. Dwa z nich, które często są mylone ze sobą, to Google Discover i Google News. Chociaż obie platformy dostarczają użytkownikom wiadomości i aktualne treści, mają różne cele i funkcje. Zanurzmy się w szczegóły, aby zrozumieć kluczowe różnice między nimi.

Edukacja cyfrowa oczami Polaków: Jak i kiedy „wpuścić” dzieci do Internetu

Ponad połowa badanych rodziców uważa, że początek edukacji szkolnej to najodpowiedniejszy czas na zaznajamianie dzieci z nowoczesnymi technologiami.  Jednocześnie dostrzegają oni, że edukacja cyfrowa wciąż pozostawia w Polsce wiele do życzenia. Rodzice młodych Polaków chcą m.in., by szkoły uczyły ich dzieci odpowiedzialnego korzystania z narzędzi cyfrowych. 

Przybywa bilboardów w miastach. Powód? Coraz większe korki. Jedna z najskuteczniejszych form reklamy

Rynek bilboardów rośnie z każdym rokiem i nawet marki z wieloletnią tradycją, które do tej pory nie reklamowały się w ten sposób, stawiają swoje pierwsze wielkoformatowe banery. Specjaliści od reklamy zewnętrznej wykorzystują choćby fakt, że miasta rozrastają się. Potencjalni klienci stoją w korkach i… z billboardów mogą dowiedzieć się np. tego, że przewoźnik kolejowy ma dla nich ciekawą ofertę, która pozwoli uniknąć tracenia czasu. Pomaga też sztuczna inteligencja, która jest w stanie zmienić przekaz reklamowy np. w zgodzie z warunkami pogodowymi. 

Cyfrowy detoks dla młodzieży. Decyfryzacja – dla wszystkich [WYWIAD]

Przed erą smartfonów narzekano, że w szkołach jest głośno. Dziś niektórzy twierdzą, że jest zbyt cicho. Kiedy scrollujesz to nie biegasz, nie krzyczysz. Zauważalny jest większy spokój na przerwach i większy niepokój w głowie – przed zagrożeniami, jakie niosą z sobą nowe technologie ostrzega terapeuta uzależnień Daniel Dziewit. Remedium na cyfrowe uzależnienia może być cyfrowy detoks i decyfryzacja.

Czy środki pieniężne wpływające na rachunek podatnika za opłatę przesyłki stanowią jego przychód z działalności gospodarczej?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) potwierdził, że środki pieniężne, które wpływają na rachunek bankowy podatnika w celu opłacenia kosztów przesyłki zakupionego towaru, nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej. Jest tak w sytuacji, w której podatnik działa jako pełnomocnik kupującego. Jednak nadwyżka pobranej kwoty może być traktowana jako dodatkowy przychód. 

Czy sprzedaż nasion pochodzących z własnych upraw roślin podlega opodatkowaniu PIT?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) potwierdził, że przychody ze sprzedaży nasion pochodzących z własnych upraw roślin stanowią wyjątek od ogólnej zasady opodatkowania i nie podlegają obowiązkowi rozliczenia podatkowego. Zgodnie z przepisami ustawy o PIT, taka działalność kwalifikuje się jako działalność rolnicza, co wyłącza opodatkowanie podatkiem dochodowym. 

YouTube atakuje dzieci reklamami dla dorosłych...

Kiedy dziecko ogląda filmiki w internecie może natknąć się na reklamę produktów dla dorosłych – samochodów, nieruchomości czy usług bankowych. Przez takie działania Google może mieć bardzo kosztowne kłopoty, a reklamodawcy mogą się zacząć zastanawiać, czy ich przekaz trafia do odpowiednich osób. 

Czy darowizny otrzymane przez aplikację mobilną podlegają opodatkowaniu?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) potwierdził, że przysporzenie otrzymane od użytkowników aplikacji stanowi darowiznę ze wszelkimi tego konsekwencjami prawnopodatkowymi, więc po przekroczeniu limitu stanowiącego kwotę wolną od podatku, należy złożyć stosowną deklarację i uiścić kwotę podatku. Z kolei brak możliwości identyfikacji darczyńcy nie będzie miała negatywnego wpływu na podatnika. W takiej sytuacji Wnioskodawca powinien złożyć deklarację bez identyfikacji darczyńcy, z załączonym stosownym wyjaśnieniem.

Czy wynagrodzenie z programu partnerskiego podlega opodatkowaniu jako przychód z innych źródeł?

 Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) potwierdziła, że wynagrodzenie otrzymane z tytułu uczestnictwa w programie partnerskim nie stanowi przychodu ze źródła jako działalność gospodarcza. Według oceny KIS, przychody należy zaliczyć do przychodów z tytułu umowy o podobnym charakterze do najmu lub dzierżawy.

Czy udostępnianie miejsca na reklamy w aplikacjach jest opodatkowane według stawki 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?

Dyrektor KIS potwierdził, że uzyskiwane przychody z tytułu świadczenia usług sklasyfikowanych wg PKWiU 63.11.20.0 - polegających na udostępnianiu miejsca na reklamy w aplikacjach - jest opodatkowanie stawką 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. 

Zakaz reklamy aptek. Komisja Europejska pozywa Polskę do TSUE

Komisja Europejska pozwała Polskę do TSUE z powodu zakazu reklamy aptek i ich działalności. Komisja uznała, że polskie prawo narusza dyrektywę o handlu elektronicznym, a także art. 49 i art. 56 TFUE.

Szybki Internet dla każdego? Koniec z obszarami białych plam?

Szybki Internet dostępny dla każdego? Zakończył się największy w historii nabór wniosków dotyczących zapewnienia dostępu do szybkiego Internetu na obszarach białych plam. Jak podkreśla minister cyfryzacji Janusz Cieszyński - zaangażowanie w projekt było olbrzymie. 

Czy wpłaty od użytkowników platform subskrypcyjnych są opodatkowane jako darowizny?

Zgodnie ze stanowiskiem Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wpłaty otrzymywane przez twórców na platformach subskrypcyjnych podlegają podatkowi od spadków i darowizn. 

Czy wydatki na stylizację paznokci w ramach działalności gospodarczej mogą zostać uznane za koszty prowadzenia działalności?

Dyrektor KIS potwierdził, że wydatki na stylizację paznokci u kosmetyczki mają związek przyczynowo-skutkowy z uzyskiwaniem przychodów z prowadzonej działalności, są kosztami prowadzonej działalności i powinny być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Czy uczestnicy zbiórki online muszą opodatkować przekazane środki?

W świetle interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej (sygn. 0111-KDIB2-3.4015.12.2023.2.JKU), środki pieniężne zebrane w ramach zbiórki internetowej, które mają zostać przekazane na pomoc Ukrainie, nie stanowią przedmiotu opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn. Organ podatkowy potwierdził, że organizator zbiórki nie jest jej beneficjentem, a zatem nie nabywa środków na własność.

Czy można stosować stawkę ryczałtu 3% w modelu sprzedaży dropshippingu?

W artykule omawiamy interpretację Krajowej Informacji Skarbowej dotyczącą stosowania stawki ryczałtu 3% w modelu sprzedaży dropshippingu. Podatniczka zajmująca się sprzedażą w formie dropshippingu ma prawo do korzystania z tej stawki, zgodnie z przepisami ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Dowiedz się więcej o tym, jakie warunki muszą być spełnione i jak to wpływa na działalność podatniczki.

Czy streamerka może otrzymywać darowizny od widzów bez opodatkowania?

Streamerka otrzymująca wpłaty od anonimowych widzów za udostępniane treści na platformie streamingowej zwróciła się do Krajowej Informacji Skarbowej z pytaniem, czy te wpłaty mogą być traktowane jako darowizny. KIS odpowiedziała twierdząco, uzasadniając to przepisami ustawy o podatku od spadków i darowizn. Artykuł omawia interpretację KIS w sprawie opodatkowania darowizn dla streamerki oraz kwotę wolną od podatku, jaką może wykorzystać.

Zwiększony dostęp do szybkiego internetu będzie rozliczany przy użyciu stawek jednostkowych

Uproszczenie metod rozliczania wydatków z funduszy UE na rozwój cyfrowy zakłada uchwała przyjęta przez rząd - podano na stronach KPRM. Dodano, że wszystkie projekty dot. zwiększenia dostępu do ultra-szybkiego internetu będą rozliczane przy użyciu stawek jednostkowych.

W 2026 r. prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu

Plan na 2026 r. zakłada, że w każdym województwie będziemy mieli prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu - zapowiedział minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Dodał, że w lipcu ruszy konkurs, który wyłoni firmy mające zrealizować szerokopasmowe inwestycje.

Kampania digitalowa dla mikrofirmy – co zrobić, by była opłacalna?

Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?

Internet wszystkiego. Czym jest ta innowacyjna technologia?

Rozwój mikroprocesorów odmienił nasze życie na wiele sposobów. Ogromna liczba współczesnych produktów korzysta dziś z tych urządzeń po to, by łączyć się z Internetem. Od inteligentnych lodówek, które informują o tym, kiedy należy kupić mleko, po samochody, które automatycznie aktualizują swoje oprogramowanie.

Jak przyciągnąć uwagę klientów marketów? Czy warto umieszczać reklamę na drzwiach sklepów?

Z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud wynika, że w pierwszym kwartale 2023 roku Polacy robili zakupy w dużych sieciach 15% częściej niż w 2022 roku, a same dyskonty odwiedziło 92% ogółu konsumentów. Jak wykorzystać ten trend by dotrzeć z reklamą do potencjalnego klienta? Odpowiadamy. 

Jak wykorzystać cieplejsze dni do promocji firmy? Jak działać w OOH, by dotrzeć do większej liczby klientów?

30 proc. Polaków w czasie wolnym spotyka się z przyjaciółmi i z rodziną, a co czwarty konsument uprawia sport. 23 proc. osób idzie do pubu lub restauracji, tyle samo osób wskazało, że wolny czas spędza w galeriach handlowych – wynika z najnowszych badań PayBack dotyczących aktywności Polaków po pracy i w dni wolne od obowiązków zawodowych. Ładna pogoda i zbliżające się lato to czas zwiększonej aktywności konsumentów. Chętniej opuszczają dom, widują się z przyjaciółmi czy spacerują. To ważny sygnał dla reklamodawców i odpowiedni czas na zainwestowanie w kampanię OOH.

Reklama OOH

Na czym polega reklama OOH? Kiedy jest skuteczna?

Patostreaming. Co czeka patostreamerów

Osiem lat więzienia ma grozić za patostreaming, a dziesięć – jeśli patostreamer będzie działał w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. To założenia projektu nowelizacji Kodeksu karnego, który złożyła do Sejmu Suwerenna Polska.

Jak zaplanować prostą kampanię digitalową dla mikrofirmy?

Internet pozwala w legalny sposób zdobywać i wykorzystywać informacje na temat klientów, ich zachowań, preferencji, a nawet danych demograficznych. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chętnie z tego korzystają. Działania digitalowe to dobre rozwiązanie także dla mikrofirm. Jak je przeprowadzić, by były skuteczne i opłacalne? 

REKLAMA