REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wybory, Administracja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podział administracji podatkowej ma sprzyjać specjalizacji

W administracji podatkowej ma powstać wyspecjalizowany urząd, zajmujący się podatnikami osiągającymi przychody powyżej 50 mln euro. Strategiczny urząd ma gromadzić najbardziej wyspecjalizowanych urzędników.

Lepsze relacje przedsiębiorców z administracją

Ministerstwo Rozwoju zaprezentowało Projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw. Nowe przepisy przyniosą wiele zmian korzystnych dla przedsiębiorców. Najważniejszą jest zasada rozstrzygania wątpliwości faktycznych na korzyść strony.

Szkolenie "Elektroniczne usługi publiczne - jak korzystać z ePUAP2?"

Szkolenie "Elektroniczne usługi publiczne - jak korzystać z ePUAP2?"odbędzie się 31 sierpnia 2016 r. w Warszawie. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Cyfryzacja usług publicznych

Ministerstwo Rozwoju i Ministerstwo Cyfryzacji pracują nad programem "Od papierowej do cyfrowej Polski". Dokument przewiduje m.in. cyfryzacją kluczowych usług publicznych.

REKLAMA

Krajowa Administracja Skarbowa od 2017 r.

Do Sejmu trafił projekt ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej. Zakłada on powołanie Krajowej Administracji Skarbowej w miejsce obecnie funkcjonujących: administracji podatkowej, kontroli skarbowej i Służby Celnej, czyli powołanie administracji skonsolidowanej. Krajowa Administracja Skarbowa będzie podporządkowana ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.

Szkolenie "eIDAS - Obowiązek dla administracji i szansa rozwoju usług elektronicznych"

Szkolenie "eIDAS - OBOWIAZEK DLA ADMINISTRACJI I SZANSA ROZWOJU USŁUG ELEKTRONICZNYCH Zapewnienie bezpieczeństwa transakcji, zapewnienie zgodności z wymaganiami PSD2" odbędzie się 28 kwietnia 2016 r. w Warszawie. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Komisja sejmowa za odłożeniem reformy administracji podatkowej na 1 lipca 2016 r.

Projekt, zakładający odłożenie do 1 lipca 2016 r. wejście w życie najważniejszych przepisów ustawy o administracji podatkowej, zdobył akceptację Komisji Finansów Publicznych. Według opozycji to przesunięcie może oznaczać pogrzebanie zmian.

Administracja podatkowa - nowe przepisy od lipca 2016 r.

Od 1 lipca 2016 roku miałaby wejść w życie ustawa o administracji podatkowej. Przesunięcie wejścia w życie nowych przepisów jest podyktowane koniecznością przygotowania się urzędników do objęcia nowych zadań.

REKLAMA

Krajowy Wyspecjalizowany Urząd Skarbowy od 1 stycznia 2016 roku

Kluczowi podatnicy, czyli firmy o przychodach przekraczających 50 milionów euro, od 1 stycznia 2016 roku będą obsługiwani w jednym miejscu. Krajowy Wyspecjalizowany Urząd Skarbowy w Warszawie ma usprawnić rozliczenia podatkowe najbardziej dochodowych polskich przedsiębiorstw.

Kierunki kontroli administracji podatkowej w 2016 r.

Jak wynika z przygotowanych przez Ministerstwo Finansów głównych założeń Krajowego Planu Działań Administracji Podatkowej, w 2016 r. kilkanaście branż, w tym motoryzacyjna, doradcza, handlu paliwami i elektroniką, usług finansowych, trafi pod lupę fiskusa.

Wygrywa PiS. Co nas czeka?

Konstytucja przewiduje trzy możliwe kroki wyłonienia rządu po wyborach. W pierwszym dużą rolę odgrywa prezydent, który m.in. desygnuje premiera. Jeśli ta próba zakończyłaby się niepowodzeniem, inicjatywę przejmuje Sejm. Gdyby posłom nie udało się powołać rządu, inicjatywa wraca do prezydenta.

Prawo i Sprawiedliwość wygrywa wybory parlamentarne

Według sondażowych wyników wybory parlamentarne wygrało Prawo i Sprawiedliwość. Do Sejmu startowało prawie 8 tys. kandydatów; do Senatu - ponad 400.

ePUAP2 sposobem na dopisanie się do spisu wyborców

Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może być wniesiony m.in. w postaci elektronicznej przy użyciu dedykowanej usługi elektronicznej udostępnionej na ePUAP2. Należy go złożyć do 20 października 2015 r.

ePUAP2 już działa - ponad 1200 nowych kont dziennie

Uruchomiona w sierpniu 2015 r. platforma ePUAP2 działa. Codziennie rejestruje się na niej ponad 1200 nowych użytkowników. Kolejnymi planami ministerstwa jest doskonalenie platformy i rozszerzanie jej usług - mówił na poniedziałkowej konferencji szef Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji Andrzej Halicki.

XXV Forum Informatyki w Administracji

Zapraszamy do Fabryki Wełny Hotel & SPA do miejsca, w którym historia spotyka się z nowoczesnym designem, relaks ze sztuką, a surowy industrialny klimat z eleganckim komfortem. Obiekt mieści się w budynku dawnej fabryki rodziny Baruchów w samym centrum Pabianic, w niedalekiej odległości od Łodzi.

Mikroprzędsiębiorcy mogą już korzystać z pomocy asystenta podatnika

Z początkiem września Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi podatników, w których m.in. rozpoczynający działalność mikroprzędsiębiorcy mogą korzystać z pomocy asystenta podatnika. Centra to przede wszystkim nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy.

JOW-y, czyli jednomandatowe okręgi wyborcze

Jednomandatowe okręgi wyborcze, w najczęściej branym pod uwagę wariancie oznaczają, że zwycięzca bierze wszystko; głosy oddane na pozostałych kandydatów (którzy zdobyli mniej głosów) nie mają znaczenia przy podziale mandatów. Kwestia wprowadzenia jednomandatowych okręgów wyborczych w wyborach do Sejmu podnoszona jest w debacie publicznej nie po raz pierwszy. W niedzielę 6 września 2015 r. Polacy będą mieli możliwość wypowiedzenia się w tej sprawie - jedno z pytań w referendum brzmi bowiem: czy jesteś za wprowadzeniem jednomandatowych okręgów wyborczych w wyborach do Sejmu.

Nowe usługi e-administracyjne

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Poczta Polska podpisały porozumienie ws. współpracy w zakresie budowy usług e-administracji. W ten sposób resort chce upowszechnić usługi e-administracji, które w szczególności mają pomóc mieszkańcom mniejszych miejscowości w załatwieniu wielu spraw urzędowych.

Lasy Państwowe nie będą prywatyzowane

Do końca tej kadencji chcemy przepracować projekt ustawy, w którym zapiszemy, iż Lasy Państwowe (LP) nie będą ani prywatyzowane, ani restrukturyzowane - zapowiedziała 19 sierpnia 2015 r. premier Ewa Kopacz. Na początku przyszłego tygodnia ma zostać złożony stosowny projekt noweli o lasach.

Usługi e-administracji w placówkach Poczty Polskiej

W najbliższych latach w placówkach Poczty Polskiej będzie można skorzystać z usług administracji elektronicznej. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji chce w ten sposób zachęcać Polaków do załatwiania spraw urzędowych online. Pierwsze Centrum Aktywności Cyfrowych zostanie uruchomione 24 sierpnia 2015 r. w Sosnowcu. W 2016 roku będzie ich już około 500.

IFK poleca: Jak załatwić sprawę urzędową

Jak wyrobić dziecku paszport? Jak zameldować się czasowo? Jak sprawdzić, ile mamy na koncie punktów karnych? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć na portalu www.obywatel.gov.pl. Na stronie znajdują się 82 karty opisujące prostym językiem najpopularniejsze usługi administracji publicznej dla obywatela.

Prezydent podpisał ustawę o administracji podatkowej

Podpisana przez Prezydenta ustawa o administracji podatkowej zawiera regulacje dotyczące obsługi i wsparcia podatnika, m. in. powołana zostanie instytucja asystenta podatnika, który pomoże zaczynającym działalność gospodarczą przedsiębiorcom w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych przez pierwsze 18 miesięcy działalności.

Administracja bardziej przyjazna - ruszył program "Obywatel"

Ruszył projekt "Obywatel", który ma ułatwić załatwienie wielu spraw urzędowych poprzez wprowadzenie specjalnej infolinii, gdzie urzędnicy podpowiedzą jak załatwić każdą sprawę. Ponadto w ramach projektu przygotowano przewodnik, w którym zawarte są wskazówki m.in. jak pisać pisma urzędowe.

Ruszył projekt "Obywatel" - dla lepszej komunikacji urzędników i obywateli

Portal obywatel.gov.pl, infolinia oraz podręcznik dla urzędników - to trzy elementy projektu "Obywatel", który w piątek 31 lipca 2015 r. zaprezentowała premier Ewa Kopacz. Jego celem jest poprawa komunikacji między urzędnikami a obywatelem.

Zmiany dotyczące klasyfikowania głosów nieważnych odrzucone

Projekt obywatelski zakładał, że mężowie zaufania będą mogli rejestrować prace obwodowej komisji wyborczej jeszcze przed rozpoczęciem głosowania, czyli m.in. podczas sprawdzenia i opieczętowania urny wyborczej. Nagrywać prace komisji mogliby aż do zamknięcia lokalu wyborczego i podpisania protokołu z głosowania. Ponadto projekt dopuszczał "transmisję z lokalu wyborczego" w dniu głosowania.

Pierwsze doświadczenia z działania systemu rejestrów państwowych

1 marca 2015 r. samorządy stanęły przed nowym wyzwaniem technicznym, organizacyjnym i prawnym dotyczącym sposobu realizacji zadań związanych z utworzeniem nowego systemu rejestrów państwowych. Urzędom oddano do użytku system Źródło, za pomocą którego przetwarzane są dane w systemie rejestrów państwowych. Realizacja przedsięwzięcia od samego początku budziła wiele kontrowersji, mimo niewątpliwie ważnego celu wdrożenia tego projektu – utworzenia referencyjnego rejestru PESEL. Niestety, nadal wiele urzędów nie realizuje zadań z wykorzystaniem systemu Źródło.

Głosowanie w II turze wyborów prezydenckich za granicą

Jak zagłosować w II turze wyborów prezydenckich za granicą? Szczegółowe wyjaśnienia na temat zasad głosowania poza granicami kraju ujęte są w informacji Państwowej Komisji Wyborczej z 4 lutego 2015 r. o warunkach udziału w głosowaniu w obwodach głosowania utworzonych za granicą i na polskich statkach morskich, w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 10 maja 2015 r.

JOW-y w wyborach do Sejmu po zmianie Konstytucji

Ubiegający się o reelekcję prezydent Bronisław Komorowski zapowiedział w poniedziałek, że chce zarządzić za zgodą Senatu ogólnokrajowe referendum. Polacy mieliby odpowiedzieć na trzy pytania dotyczące: wprowadzenia jednomandatowych okręgów wyborczych, finansowania partii politycznych z budżetu państwa oraz zmian w systemie podatkowym.

Wybory prezydenckie - oficjalne wyniki w poniedziałek?

Oficjalne wyniki wyborów prezydenckich mogą być znane w poniedziałek wieczorem. Komisja poda oficjalne wyniki po otrzymaniu wszystkich papierowych protokołów z komisji obwodowych i okręgowych i ponownym ich przeliczeniu.

Nowelizacja Kodeksu wyborczego

Dzień wolny za pracę w komisji wyborczej

Zgodnie z Ustawą Kodeks wyborczy, członkowi komisji wyborczej, w związku z wykonywaniem zadań, przysługuje prawo do 5 dni zwolnienia od pracy, ale bez prawa do wynagrodzenia. Za czas takiej nieobecności pracownik zachowuje jednak inne prawa pracownicze, tj. prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego oraz uprawnienia ze stosunku pracy.

Seminarium „Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie”

Zapraszam do wzięcia udziału w LXXIV seminarium z cyklu INFORMATYKA W ADMINISTRACJI. OD PAPIERU DO EZD. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej. Jak skutecznie wdrożyć system EZD w urzędzie. Seminarium odbędzie się 21 maja w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Postępowanie nieważnościowe w Kodeksie postępowania administracyjnego

Jednym z postępowań uwzględnionych w Kodeksie postępowania administracyjnego jest tryb nieważnościowy. Obok postępowania wznowieniowego służy usunięciu z obiegu prawnego wadliwej decyzji, kiedy drogi odwoławcze są już dla stron zamknięte.

Jakie są zasady głosowania przez pełnomocnika w ponownych wyborach

Czy w przypadku wydania przez wójta gminy przed dniem pierwszego głosowania w wyborach Prezydenta RP aktu pełnomocnictwa do głosowania uprawnionej do tego osobie, akt ten dotyczyć będzie wyłącznie pierwszego głosowania, czy też będzie uprawniał do głosowania w tej formie w ewentualnym głosowaniu ponownym w tych wyborach?

Przedwyborcze obowiązki wójta

Na czas tuż przed wyborami prezydenckimi, jak również w dniu wyborów, przewidziano dla wójtów, burmistrzów i prezydentów miast wiele zadań, które w istotny sposób wpływają na poprawność i sprawność głosowania.

Zakaz upowszechniania nagrań prac komisji wyborczych

Sejmowa podkomisja chce zakazu upowszechniania nagrań prac komisji wyborczych. Sejm na początku lutego skierował do prac w komisji dwie propozycje zmian w Kodeksie wyborczym

Stworzenie platformy wyborczej wymaga odpowiedniej specyfikacji

Stworzenie platformy wyborczej, która sprawnie obsługiwałaby kolejne wybory, wymaga przede wszystkim przygotowania strategii informatyzacji i architektury systemu wyborczego i odpowiedniej Eksperci szacują, że na jego przygotowanie potrzebny jest co najmniej rok intensywnej pracy.

Wynagrodzenie za pracę w komisji wyborczej w wyborach prezydenckich 2015

W maju odbędą się wybory prezydenckie, bardzo ważne polityczne wydarzenie 2015 r. Oprócz kwestii ustrojowych aktualne stają się sprawy wynagrodzenia członków komisji wyborczych. Reguluje je PKW w drodze uchwały. Nabór kandydatów na członków komisji prowadzą komitety, które zarejestrowały kandydatów na Prezydenta. Prace nadzorują delegowani przez komitety mężowie stanu.

Finansowanie zadań zleconych samorządom - nowy zespół

Finansowanie zadań zleconych samorządom przez administrację rządową było jednym z tematów poruszanych na środowym posiedzeniu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Według części samorządowców wraz ze wzrostem liczby zadań przekazywanych samorządom nie idą odpowiednie środki na ich realizację.

Źródła finansowania kampanii prezydenckiej w 2015 roku

Kampania prezydencka może być finansowana przez partię, z kredytu lub wpłat obywateli. Środki mogą być przez komitet pozyskiwane i wydatkowane od chwili uzyskania postanowienia PKW o przyjęciu zawiadomienia o utworzeniu komitetu.

W Europie bezpośrednie wybory organu wykonawczego to rzadkość

Wyłanianie organu wykonawczego w wyborach powszechnych „zaprogramowało” w polskim samorządzie konflikt: skoro i władza wykonawcza, i stanowiąca wybierana jest bezpośrednio, nie sposób rozstrzygnąć, która ma większą legitymizację społeczną. Mówiąc kolokwialnie – która jest ważniejsza. W zachodniej Europie ten problem nie istnieje, a u nas skutkuje marginalizowaniem pozycji radnych przez silnego włodarza.

Kto może zgłaszać kandydatów w wyborach uzupełniających

Komitet wyborczy zarejestrowany w celu zgłaszania kandydatów w powszechnych wyborach samorządowych, które odbyły się w listopadzie 2014 r., nadal nie został rozwiązany. W gminie (niebędącej miastem na prawach powiatu) zarządzone zostały przez wojewodę wybory uzupełniające w związku z wyborem radnego na wójta lub w związku z pisemnym zrzeczeniem się mandatu radnego. Czy w wyborach tych może uczestniczyć nierozwiązany komitet zarejestrowany w wyborach samorządowych w 2014 roku?

Zmiany w Kodeksie wyborczym od 2016 roku

Według projektu od zasady stosowania jednostronicowej karty do głosowania będzie można odstąpić w wyborach przeprowadzanych według ordynacji proporcjonalnej, kiedy liczba zarejestrowanych list kandydatów uniemożliwi zastosowanie karty w racjonalnym wymiarze. Zasady odstępstwa ustali Państwowa Komisja Wyborcza.

Nowelizacja Kodeksu wyborczego bez wysłuchania publicznego

Prezydencki projekt zmian w Kodeksie wyborczym zakłada m.in. wprowadzenie 9-letniej kadencji sędziów Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie przezroczystych urn w lokalach wyborczych.

Sędziowie PKW powoływani na 9-letnią kadencję

W Sejmie trwa pierwsze czytanie prezydenckiego projektu zmian w Kodeksie wyborczym. Zgodnie z projektem dziewięciu sędziów Państwowej Komisji Wyborczej byłoby powoływanych na 9-letnią kadencję (obecnie sędziowie są powoływani na czas nieoznaczony). Akty powołania obecnych sędziów miałyby zostać zamienione na akty powołania na kadencję, która zaczęłaby biec z dniem wejścia w życie nowelizacji.

Kodeks wyborczy - prezydencki projekt zmian

Jak przekonuje Prezydent, "absolutnie konieczne" jest znowelizowanie prawa wyborczego "w kilku istotnych punktach". "Należy odbudowywać społeczne zaufanie do funkcjonowania systemu wyborczego" - podkreśla Komorowski.

Oświadczenia majątkowe po wyborach samorządowych 2014

Wybrani w listopadzie 2014 roku nowi samorządowcy mają obowiązek złożyć oświadczenie majątkowe. Tego typu oświadczenie ma zapewnić transparentność działalności samorządów i urzędów państwowych. Co powinien zawierać taki dokument?

Pięć podstawowych funkcji kierowniczych - najlepszy system zarządzania jakością

Nauczenie kierowników pięciu podstawowych funkcji zarządzania, a dodatkowo przekonanie ich do codziennego wykonywania tych funkcji to najlepszy system zarządzania jakością, jaki można wdrożyć w dzisiejszych czasach i przy dzisiejszych realiach w polskiej administracji publicznej. Od skuteczności jego wdrożenia zależy efektywność polskiej administracji w nadchodzących latach.

Jak rodzą się zwycięzcy? – debaty małopolskich samorządowców

Nikt nie przypuszczał, że tegoroczna batalia o władzę w samorządach sparaliżuje polityczno ¬- regionalną rzeczywistość nie tylko w trakcie kampanii wyborczej ale również i po niej. Jeżeli zastanawiacie się jak do tego doszło i dlaczego zwycięzcy nie mają władzy w sejmikach, zapraszamy do udziału w Małopolskiej Debacie Samorządowców pt. Jak zwyciężać by rządzić?

Wybory samorządowe 2014 - ruchy miejskie przegrały?

Jako wyborca wolę przewidywalność nawet mniej podróżujących i wykwalifikowanych radnych z partii, o której wiem, że pewnych rzeczy nie zrobi, niż głosowanie na niewiadomą– mówi szef Szkoly Liderów podkreślając, że dyscyplina partyjna służy pewności wyborców. Czy ruchy miejskie są nieprzewidywalne?

REKLAMA