| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Biura rachunkowe > Prowadzę biuro rachunkowe > Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe - działania marketingowe

Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe - działania marketingowe

Na sukces Twoje biura rachunkowego składać się będą różne działania ale jednym z ważniejszych będą prawidłowe i konieczne działania marketingowe, na które złożą się: dobra reklama, odpowiednie działania public relation, wybór logo i inne.

Nazwa

Niezwykle ważnym elementem będzie wizerunek Twojego biura – jak postrzegają Cię klienci. Jego elementami będzie wybór prostej ale też dobrej nazwy biura. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, ale też dająca pozytywne skojarzenia z prowadzoną działalnością.

Monitor Księgowego

Logo

Kolejnym elementem wizerunku biura będzie logo. Jeśli decydujesz się je mieć powierz jego wykonanie profesjonalnej firmie, to ważne – logo ma Ci służyć przez cały czas funkcjonowania biura i ma być łatwo rozpoznawalnym elementem Twojej firmy, dającym pozytywne skojarzenia klientom.

Polecamy: Kto może legalnie świadczyć usługi księgowe

Materiały reklamowe

Dbając o dobry wizerunek, zleć koniecznie przygotowanie odpowiednich materiałów reklamowych, takich jak np.: wizytówki, ulotki, plakaty, kalendarze, zakładki, długopisy, ołówki, podkładki pod mysz, teczki na dokumenty itd. Oczywiście są to propozycje. Nie musisz mieć wszystkich tych produktów.

Wybierz rozwiązania, które Twoim zdaniem najlepiej zareklamują biuro rachunkowe. Zdecydowanie jednak nie rezygnuj z ulotek i wizytówek.

50 ściąg księgowego z aktualizacją online - multipakiet: książka, serwis online

Lokal

Pamiętaj, że stare przysłowie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” odnosi się nie tylko do ludzi i ich stroju. Idealnie pasuje również do takiej firmy jak Twoja. Pamiętaj więc o wystroju lokalu. Nawet jeżeli jest to niewielki, wynajęty lokal nie zwalnia Cię to z konieczności zadbania o jego wygląd. Wybierając meble do biura pamiętaj o stoliku i np. kanapie, bądź fotelach dla czekających klientów, o wydzielonym miejscu gdzie wygodnie będzie można przyjąć i wysłuchać klienta.

Polecamy:  Reklama dźwignią również biura rachunkowego

Klienci

Wreszcie w swoich działaniach marketingowych nie zapomnij o klientach.

Decydując się na otwarcie biura rachunkowego, musisz zdecydować jaką grupę klientów chcesz obsługiwać i do niej właśnie skierować swoje działania reklamowe, czyli ulotki, fax-mailing, e-mailing i inne. Wybór docelowej bazy klientów i rozpoznanie ich potrzeb, pozwoli Ci również zdecydować o świadczonych usługach i ich rozszerzaniu.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Koniecznie pamiętaj

Prowadząc biuro rachunkowe nigdy nie zapominaj o koniecznych działaniach marketingowych, dlatego przestrzegaj zasad które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu. Tak więc:

  • Poszerzaj zakres świadczonych usług (to świetny element marketingowy, czyli stały rozwój firmy),
  • Zwiększaj swoją rozpoznawalność (nie pozwól o sobie zapominać, od czasu do czasu daj np. ogłoszenie w lokalnej prasie),
  • Klient powinien być w centrum Twojego zainteresowania i wszystkich twoich pracowników,
  • Pamiętaj o współpracy z profesjonalistami (nie ma możliwości abyś wszystko przewidział, ale mając odpowiednich współpracowników, również tych „zewnętrznych” będziesz niewątpliwie spokojniejszy),
  • Znajdź swoją niszę, w której się w szczególny sposób wyspecjalizujesz (wtedy nawet w czasach kryzysu możesz liczyć na stałych klientów),
  • Bądź dobrym obserwatorem i wykorzystuj każdą okazję do zdobycia nowego klienta,
  • Pamiętaj o jakości świadczonych usług (ustal zasady już na początku i pilnuj ich przestrzegania, to pozwoli zminimalizować ryzyko błędów ale też zadowoli obsługiwanych klientów).

Polecamy artykuły

Narzędzia

reklama

POLECANE

reklama

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Duda

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »