| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Nieruchomości

Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące

Aktualizacja: 01.08.2011

Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem. W tym samym czasie można mieć jedno miejsce zameldowania na pobyt czasowy trwający powyżej 3 miesięcy. »

Zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy

Aktualizacja: 01.08.2011

Co do zasady, cudzoziemcy mający zamiar przebywać na terytorium RP są zobowiązani wykonać obowiązek meldunkowy. Zameldowania na pobyt czasowy może być dokonane na czas nie dłuższy niż określony w wizie, umowie o ruchu bezwizowym lub zezwoleniu na zamieszkanie na czas oznaczony. »

Kiedy trzeba zameldować się na pobyt stały

Aktualizacja: 01.08.2011

Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania. Miejscem pobytu stałego osoby zatrudnionej na statku żeglugi śródlądowej, zamieszkałej stale na statku, jest miejscowość, w której ma siedzibę przedsiębiorstwo żeglugowe zatrudniające tę osobę. »

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Aktualizacja: 01.08.2011

Co do zasady organ gminy prowadzący ewidencję ludności jest obowiązany na podstawie zgłoszenia dokonać zameldowania przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu. W sytuacji, gdy zgłoszone dane budzą wątpliwości, o dokonaniu zameldowania organ rozstrzyga w drodze decyzji. »

Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały

Aktualizacja: 01.08.2011

Cudzoziemiec, który chce przebywać na terenie naszego kraju ma obowiązek zameldować się w gminie właściwej ze względu na jego miejsce zamieszkania. »

Jak przebiega wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Aktualizacja: 01.08.2011

Jeżeli opuszczasz miejsce pobytu stałego lub czasowego na ponad dwa miesiące, masz obowiązek wymeldować się, a następnie zameldować się w miejscu, do którego sięudajesz. »

Jak wygląda procedura przyznawania mieszkań komunalnych w Warszawie

Aktualizacja: 28.11.2014

Podpisanie umowy najmu jest finalnym elementem procedury przyznawania mieszkań komunalnych. W zależności od sytuacji mieszkaniowej poszczególnych gmin, na uzyskanie mieszkania można czekać od kilku miesięcy do nawet kilku lat. »

Jak wykupić mieszkanie należące do gminy

Aktualizacja: 01.08.2011

Jeżeli podpisałeś z gminą umowę najmu mieszkania komunalnego na czas nieokreślony możesz wykupić lokal należący do gminy na określonych przez ustawodawcę warunkach. Gmina sprzedając mieszkania może stosować wysokie bonifikaty oraz rozkładać cenę lokalu na raty. »

Komu przysługuje lokal komunalny w Warszawie

Aktualizacja: 01.08.2011

Lokal komunalny jest to mieszkanie przyznawane przez gminę osobom o stosunkowo niskich dochodach, których nie stać na wynajęcie bądź kupno własnego mieszkania. Niestety przepisy dotyczące ich przyznawania nie są jednolite, każda gmina przyznaje mieszkania według ustalonych przez siebie kryteriów. »

Co warto wiedzieć o meldunku

Aktualizacja: 01.08.2011

Każdy obywatel Polski powinien być zameldowany. Meldunek stwierdza miejsce stałego (czasowego) pobytu. Warto zatem wiedzieć jak i gdzie się zameldować. »

Jak uzyskać pozwolenie na budowę

Aktualizacja: 01.08.2011

Jeśli planujemy budowę domu jednorodzinnego, obiektu handlowego, a nawet remont budynku wpisanego do rejestru zabytków, musimy uzyskać pozwolenie na budowę. Decyzję o pozwoleniu na budowę wydaje starosta na wniosek osoby, która posiada prawo do terenu. »

Czy o wywłaszczenie nieruchomości musi wnioskować gmina

Aktualizacja: 01.08.2011

Nikt inny oprócz gminy, a konkretnie zarządu Gminy nie może wnosić o wszczęcie procedury postępowania wywłaszczeniowego. Mówi o tym art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości »

Jak uzyskać wypis z ewidencji gruntów i budynków

Aktualizacja: 04.07.2014

Wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków to bardzo potrzebny dokument. Potrzebny jest on przy wielu postępowaniach sadowych i administracyjnych. Ewidencję gruntów i budynków prowadzi starosta powiatowy. »

Jak uzyskać pozwolenie na rozbiórkę

Aktualizacja: 01.08.2011

Rozbiórka podobnie jak budowa wymaga pozwolenia. Nie można bowiem bez stosownej decyzji dokonać rozbiórki. Warto wiedzieć jak i gdzie można uzyskać takie pozwolenie. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Mandecki

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »