| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Żądania konsumenta

Co zrobić jeśli lot zostanie odwołany

Aktualizacja: 25.07.2012

Parę dni temu miałam odbyć bardzo ważną podróż służbową samolotem. Jak się okazało na miejscu lot został odwołany. Zaproponowano mi nowe połączenie, jednak było mi ono kompletnie nie na rękę. Tak naprawdę nie wiedziałam jakie prawa mi przysługują, co pasażer może zrobić w takiej sytuacji? »

Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową jest możliwe

Aktualizacja: 14.07.2011

Codziennie konsumenci mają kłopoty z produktami, które albo są wadliwe, albo nie mają właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca, czy są niekompletne. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z tego co kupiliśmy, zanosimy rzecz z powrotem do sklepu, żądając od razu zwrotu gotówki, jednak nie zawsze będzie to możliwe. »

Czy można reklamować produkt niebezpieczny

Aktualizacja: 18.07.2011

Na każdym kroku konsument narażony jest na wprowadzające w błąd reklamy, promocje, a także, choć mało się o tym mówi na produkt niebezpieczny. Czym on właściwie jest? Jak reagować, gdy taki produkt zakupimy? Warto znać odpowiedzi na te pytania chociażby po to by ochronić swoich bliskich lub zapobiec szkodom, jakie może wyrządzić produkt niebezpieczny. »

Co zrobić jeśli kurier nie dostarczy przesyłki

Aktualizacja: 18.07.2011

Przewoźnik ponosi odpowiedzialność zarówno za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od momentu przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania adresatowi, oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. Opóźnienie wynika z niedotrzymana terminu, jaki miał być przeznaczony na odebranie przesyłki od nadawcy i doręczenie je do adresata. »

Usługi dentystyczne też można reklamować

Aktualizacja: 19.07.2011

Kiedy korzystamy z odpłatnej usługi dentysty, to zawieramy umowę cywilnoprawną. Dentysta ma obowiązek wykonać usługę w sposób należyty, a klient musi za nią zapłacić. Niekiedy jednak umowa nie jest wykonana w sposób prawidłowy. Wówczas konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji. »

Czy możliwy jest zwrot do sklepu

Aktualizacja: 19.07.2011

Dostałem na urodziny łańcuszek. Okazał się on jednak za mały. Chciałbym go zwrócić do sklepu albo chociaż wymieć na inny, nawet za dopłatą. Wiem, że zakup miał miejsce tydzień temu w zwykłym sklepie, a nie internetowym. Czy mogę z takim żądaniem zwrócić się do sprzedawcy. Nadmienię tylko, że mam paragon. »

Zagubiony, opóźniony lub zniszczony bagaż

Aktualizacja: 19.07.2011

Co zrobić jeżeli podczas lotu samolotem zniszczono lub zgubiono nasz bagaż? Czy można w tej sprawie składać reklamacje i do kogo? Czego możemy żądać? Sprawdź. »

Czy można przenieść numer jeśli zmienia się operatora?

Aktualizacja: 19.07.2011

Zamierzam zmienić sieć komórkową. Ponieważ przyzwyczaiłem się już do mojego numeru telefonu to chciałbym go zostawić. Słyszałem, że operatorzy komórkowi mają w tej chwil obowiązek przeniesienia numeru. Czy to prawda? »

Co zrobić gdy nie można dzwonić?

Aktualizacja: 19.07.2011

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje? »

Czy można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 19.07.2011

Kupiłem na aukcji internetowej („kup teraz”) narty. Sprzedawcą jest osoba prowadząca działalność gospodarczą. Kiedy je obejrzałem w domu, okazało się, że nie spełniają one kilku warunków, które są dla mnie istotne. Czy można odstąpić od umowy dotyczącej tego zakupu? »

Odpowiedzialność dewelopera za niewykonanie umowy

Aktualizacja: 19.07.2011

Strony zawierając umowę zobowiązują się do jej wykonania zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Jeżeli deweloper nie przestrzega warunków umowy, to ponosi za to odpowiedzialność odszkodowawczą. Kupujący musi mieć pewność, że otrzyma nieruchomość, taką na jaką się umawiał. »

Jakie prawa przysługują pasażerowi

Aktualizacja: 19.07.2011

Jedną z najczęstszych form przemieszczania się jest korzystanie z transport lądowego. Jeździmy pociągami, autokarami, komunikacją miejską. Czy jednak na pewno wiemy jakie prawa przysługują nam od przewoźnika? Czy mamy świadomość, że możemy składać reklamacje, jeżeli przewóz został opóźniony? »

Czy trzeba płacić część abonamentu

Aktualizacja: 27.07.2011

Chcę podpisać umowę o dostęp do Internetu. Jednak w jej treści zauważyłem niepokojący mnie zapis. Zgodnie z nim mogę czasowo zawiesić korzystanie z sieci, jednak za ten czas i tak muszę zapłacić jedną trzecią wartości abonamentu. Czy jest to zgodne z prawem? »

Brak dostępu do Internetu

Aktualizacja: 19.07.2011

W kwietniu wyjechałem za granicę. Gdy wróciłem okazało się, że mam odcięty dostęp do Internetu. Po dokładnym przejrzeniu zaległej korespondencji  nie zauważyłem w niej upomnienia dotyczącego niezapłaconej faktury. W biurze obsługi klienta poinformowano mnie, że muszę zapłacić zaległe opłaty z odsetkami i uregulować należność za ponowne podłączenie. Czy operator nie powinien mnie najpierw poinformować o zaległościach? »

Remont dachu

Aktualizacja: 19.07.2011

W maju tego roku wynająłem fachowców do wymiany dachu. Podpisaliśmy umowę, w której określona została m.in. forma zapłaty (zaliczka przed rozpoczęciem prac i reszta kwoty po ich zakończeniu), termin dokonania prac. Jednak konstrukcja dachu została postawiona niezgodnie z projektem. Widać także szereg innych niedoskonałości. Kilkakrotnie wzywałem ekipę remontową do usunięcia usterek, ale się nikt się nie pojawi. Co zrobić, żeby wymusić na wykonawcy naprawę dachu? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

wfirma.pl

wFirma.pl jest platformą księgowości on­line udostępniającą, poza księgowością i doradztwem nowoczesne narzędzia informatyczne, niezbędne do zarządzania firmą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »