| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Żądania konsumenta

Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup

Aktualizacja: 20.07.2011

W minionym tygodniu kupiłam skórzaną torebkę. Jednak już przy pierwszej próbie jej założenia oberwał się od niej pasek. Według mnie pasek do torebki został umocowany wadliwie. Nie sądzę, aby naprawa zlikwidowała wadę raz na zawsze, problem będzie powracał. Dlatego też chciałabym złożyć reklamację, z tą uwagą, iż nie jestem zainteresowana naprawą bądź wymianą rzeczy. Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny? »

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Aktualizacja: 19.07.2011

Umawiając się z fryzjerem na wykonanie pięknej fryzury, modelowanie, strzyżenie albo zakupując preparaty kosmetyczne zawieramy umowę. Jak dochodzić swoich praw jeżeli nie jest ona wykonana w sposób należyty? »

Czy do przedsiębiorstwa energetycznego można złożyć reklamacje

Aktualizacja: 20.07.2011

Jednym z najczęstszych problemów jakie pojawiają się między konsumentem a przedsiębiorstwem energetycznym jest przerwa w dostawie energii elektrycznej. Często mamy do czynienia również ze źle naliczoną fakturą. W obu przypadkach konsument nie jest pozbawiony praw. Może składać reklamacje. »

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Aktualizacja: 20.07.2011

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji. »

Przedwczesny odjazd autobusu

Aktualizacja: 20.07.2011

Kupiłam wczoraj bilet autobusowy na trasę Warszawa - Szczecin. Gdy przybyłam na przystanek autobusowy, okazało się, że autobus odjechał 15 minut przed planowaną godziną odjazdu. Musiałam szukać innego połączenia i w ostateczności byłam zmuszona wybrać droższy bilet na pociąg. Czy mogę teraz żądać zwroty pieniędzy za bilet autobusowy? »

Odszkodowanie za odwołany lot

Aktualizacja: 25.07.2012

Przeloty samolotami cieszą się w społeczeństwie coraz większą popularnością. Trwają krócej, są wygodniejsze od innych środków transportu a ich ceny stają się przystępniejsze. Niekiedy jednak podróż nie przebiega bez zakłóceń, tak jakbyśmy tego sobie życzyli albo w ogóle się nie odbywa. Czy pasażerom przysługują jakieś prawa w przypadku odwołania lotu? »

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Aktualizacja: 20.07.2011

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić? »

Wady budynku

Aktualizacja: 20.07.2011

Zakup nieruchomości jest bardzo poważną i kosztowną decyzją. W momencie odbioru lokalu należy dokładnie sprawdzić czy nie ma żadnych wad, żeby je od razu zgłosić. Jednak niekiedy dopiero po odbiorze mieszkania od sprzedawcy okazuje się, że w lokalu znajdują się wady. Odpowiedzialność za to ponosi sprzedawca. Na rynku pierwotny jest to najczęściej deweloper, a na wtórnym spółdzielnia mieszkaniowa lub TBS.  »

Czego można domagać się od gwaranta

Aktualizacja: 20.07.2011

Reklamację na popsuty, uszkodzony lub niedziałający towar można składać do gwaranta. Tylko pod warunkiem, że gwarancja została udzielona konsumentowi w momencie zakupu. »

Odszkodowanie za niezrealizowany przelew bankowy

Aktualizacja: 20.07.2011

Jedną z najczęstszych czynności, jakie są dokonywane w ramach umowy z bankiem to polecenie przelewu pieniędzy na inne konto. Nie ma tu znaczenie czy zlecenie zostało wykonane w siedzibie lub oddziale banku czy też w ramach konta internetowego. Czego można się domagać jeżeli pieniądze nie dotrą na konto adresata w ogóle albo w umówionym czasie? »

Wadliwy towar reklamowany u sprzedawcy internetowego

Aktualizacja: 20.07.2011

Każdy towar, który jest niezgodny z umową, czyli ujawniły się w nim jakieś wady,  podlega reklamacji. Dotyczy to również towarów zakupionych w sklepach internetowych. Podlegają one takim samym zasadom jak produkty zakupione w normalnym sklepie. »

Źle wykonana usługa

Aktualizacja: 20.07.2011

Montaż mebli kuchennych, położenie płytek, wymiana okien czy drzwi, prace remontowe mogą stać się pasmem kłopotów i rozczarowań. Nawet jeśli wybierzemy bardzo dobrą ekipę fachowców, to wady w montażu albo usterki techniczne mogą nas nie ominąć. W takiej sytuacji trzeba wiedzieć jakie prawa nam przysługują. »

Odszkodowanie za utratę paczki pocztowej

Aktualizacja: 20.07.2011

Z usług pocztowych nadal korzystamy często. Szczególnie jeśli mamy rodzinę, znajomych w innym kraju i chcemy im przesłać paczkę. Bardzo ważne jest zarówno dla adresata jak i nadawcy aby paczka ta została doręczona w odpowiednim stanie. Co zrobić gdy jednak paczka nie dotrze do miejsca przeznaczenia? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Szwarc-Ślaski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »