REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pismo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Systematyczne sortowanie dokumentacji

System zarządzania dokumentacją jest sam w sobie cudownym wynalazkiem, ponieważ w jednej teczce umieścić można różnoraką dokumentację projektową, ale łatwo może się stać „mogiłą zbiorową” pojedynczych karteczek. I nie pomoże nawet najlepszy system, jeżeli nie utrzymujesz w nim porządku.

Jak zaadresować list do odbiorców zagranicznych?

Pismo wysyłane poza granice kraju, oprócz miejscowości powinno mieć napisaną nazwę kraju.

Przygotowanie pism zaadresowanych

Pisma zaadresowane to dokumenty, w których charakterystycznym elementem jest adres odbiorcy. Pisze się na blankietach korespondencyjnych określonych polską normą PN-76/P-55315 lub na papierze maszynowym.

Sporządzanie pism zatytułowanych

W korespondencji biznesowej nie ma żadnych norm określających układ pisma zatytułowanego zwyczajowo. Niemniej jednak warto jest zwrócić uwagę na układ stałych elementów dokumentu.

REKLAMA

Temat i struktura pisma

Jeśli piszesz pismo, od Ciebie zależy w jaki sposób naświetlisz i przedstawisz dany temat. Aby osiągnąć cel, możesz tak sformułować pismo, iż odbiorca przyjmie przekazany punkt widzenia za własny.

Uprzejmość w pismach

Przygotowując pismo należy pamiętać, że ma ono przynieść pewien efekt stąd w każdym dokumencie powinny być używane zwroty grzecznościowe, np. Szanowni Państwo czy Z poważaniem.

Zasady formułowania treści

Formułowanie treści powinno opierać się na określonych zasadach. Redagując pismo służbowe stosujemy styl urzędowy.

Segregacja pism

Do sekretariatu wpływa korespondencja o różnym charakterze. Segregacja pism jest jednym z obowiązków asystenta zarządu. Dokumenty, które trafiają do biura można podzielić na kilka rodzajów.

REKLAMA

Wysłanie - ostatnia faza obiegu pism

Obieg korespondencji w przedsiębiorstwie to droga pisma od momentu wpływu do danej komórki organizacyjnej do momentu wysłania odpowiedzi.

Fazy obiegu pism

W procesie obiegu pism w biurze można wyróżnić kilka etapów, jest to m.in. segregacja korespondencji i przekazanie do właściwej komórki organizacyjnej.

Obieg pisma w firmie

Sekretariat ogólny lub kancelaria odpowiada za wykonywanie prac o charakterze pomocniczym i usługowym. Odpowiedzialne są one za odbiór korespondencji, umieszczenie pieczątki z datą wpływu i wypływu pism, otwieranie przesyłek, ich znakowanie i segregowanie na odpowiednie działy, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Profesjonalny sekretariat

Zakres czynności sporządza się na podstawie regulaminu organizacyjnego, z którego dowiadujemy się jakie są obowiązki pracowników obejmujących poszczególne stanowiska w firmie.

Firmy negatywnie oceniają pracę z fakturami

Ponad 40 proc. polskich firm narzeka na konieczność pracy z fakturami - wynika z Ogólnopolskiego Badania Obiegu Faktur Kosztowych, zrealizowanego przez firmę Kolibro przy wsparciu merytorycznym konsultantów ObiegFaktur.pl.

Prawo polskie a regulacje ustawowe dotyczące poczty mailowej

W korespondencji elektronicznej, zgodnie z obowiązującym prawem polskim należy obowiązkowo umieszczać dane dotyczące firmy.

Styl elektronicznego listu handlowego

Mail jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każdą wychodzącą wiadomość należy starannie przygotować.

Uprzejmość w mailach

Od tego, w jaki sposób napiszemy maila, zależy jak będziemy postrzegani przez jego odbiorcę. Warto więc zwrócić uwagę na podstawowe zasady etykiety w korespondencji elektronicznej.

Czym jest szczegółowe zapytanie ofertowe?

Szczegółowe zapytanie ofertowe wysyła się do kontrahenta w celu uzyskania szerszej informacji na temat danych towarów czy usług.

Zawiadomienie o otwarciu akredytywy handlowej

Otwarcie akredytywy następuje w momencie otrzymania zawiadomienia o gotowości towaru do wysyłki. Możliwe jest to po wystąpieniu dostawcy towaru z wnioskiem do banku.

Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji

Każde zamówienie przyjęte do realizacji należy potwierdzić. O wysłaniu potwierdzenia trzeba pamiętać szczególnie w przypadku, gdy mamy do czynienia z nowym klientem, który chce aby realizacja została dokonana w późniejszym terminie.

Sporządzanie pism anglojęzycznych

Korespondencja sporządzana w języku obcym wymaga szczególnych kompetencji. Znajomość języka obcego może okazać się do tego niewystarczająca.

Oferta niewywołana

Oferta niewywołana to rodzaj pisma reklamowego, które wysyła się do nadawcy bez uprzedniego zawiadomienia o tym i zapytania, czy się na to zgadza.

Struktura listu przewodniego

List przewodni to niezbędny element korespondencji listownej i elektronicznej. Powinien być załączony za każdym razem, gdy przesyłamy dokumenty lub materiały reklamowe.

Zasady redagowania pism

Umiejętność redagowania pism przydaje się nie tylko w relacjach z potencjalnym klientem czy partnerem biznesowym, ale także w korespondencji firmowej.

Zaproszenia biznesowe

Myśląc o promowaniu marki i zwiększeniu obrotów firmy przedsiębiorca powinien pamiętać także o organizacji spotkań integracyjnych czy eventów. Takie okazje wymagają m.in. zredagowania odpowiednich zaproszeń.

Wstęp jako główna część e-maila

Dobrze przemyślany wstęp wiadomości zwiększy prawdopodobieństwo, że wysłany mail zainteresuje odbiorcę i zostanie on przeczytany do końca. Dlatego warto jest poświęcić szczególną uwagę pierwszym zdaniom, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę adresata.

Jak uniknąć błędów w korespondencji elektronicznej?

Wysyłanie maili często jest głównym narzędziem pracy pracownika biurowego. Zaledwie kilka podstawowych zasad pomogą uniknąć najczęściej popełnianych błędów w korespondencji elektronicznej.

Zapytania ofertowe w korespondencji biznesowej

Współpraca z odpowiednimi partnerami to jedno ze źródeł sukcesu działalności gospodarczej. Jak złożyć zapytanie ofertowe, gdzie szukać informacji o kontrahentach biznesowych?

Treść zapytania ofertowego

Chcesz szybko zorientować się na jakich dostawców lub kontrahentów możesz liczyć? Sformułuj zapytanie ofertowe - dokument, w którym zaprosisz potencjalnych dostawców lub kontrahentów do składania ofert na dostarczenie towarów lub usług.

Układ treści dokumentu

Najistotniejszą częścią składową każdego pisma jest jego treść. Element ten zwykle rozplanowujemy w układzie blokowym lub w układzie z akapitem.

Właściwe zaadresowanie korespondencji

Przystępując do napisania jakiegokolwiek pisma należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jego właściwe zaadresowanie. Warto zapamiętać kilka elementów, które pomogą nam zrobić to właściwie.

Podziękowania dla sponsora

Podejmujesz działania z zakresu edukacji, polityki społecznej, a własne środki nie pozwalają Ci na realizację projektów? Warto poszukać sponsora, który pokryje część lub całość wydatków. Po otrzymaniu wsparcia nie zapomnij napisać listu z podziękowaniami dla darczyńcy. To jak je napiszesz, może zaważyć na tym, czy otrzymasz kolejne wsparcie w przyszłości.

Ekspertyza kryminalistyczna z zakresu pisma ręcznego

Opinia biegłego z zakresu pisma ręcznego stanowi często w praktyce prokuratorskiej i sądowej podstawę rozstrzygnięcia o odpowiedzialności za przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, a także może mieć znaczenie kluczowe do oceny zaistnienia znamion przestępstwa oszustwa (art. 286 kodeksu karnego) zwłaszcza, jeśli przy zawieraniu np. umowy kredytowej przedłożono podrobione lub przerobione dokumenty.

Składanie skarg w postępowaniu administracyjnym

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej daje każdemu obywatelowi prawo do wnoszenia skarg, wniosków i petycji do organów państwowych i instytucji społecznych.

Kiedy składa się zażalenie?

Organ administracji rozstrzyga nasze sprawy w drodze decyzji lub postanowienia. Jeżeli organ wydaje decyzję, my wnosimy od niej odwołanie, jeżeli jednak wydane zostało postanowienie, zamiast odwołania przysługuje zażalenie.

Kiedy może być wszczęte postępowanie administracyjne?

Każdą sprawę załatwianą w urzędzie, od złożenia wniosku o dowód osobisty, po złożenie wniosku o wydanie pozwolenia na budowę może nazwać postępowaniem administracyjnym. Kiedy dokładnie jest ono wszczynane?

Badania autentyczności dokumentów

Techniczno-kryminalistyczne badanie autentyczności dokumentów publicznych-konferencja naukowa pod takim hasłem odbędzie się w Poznaniu w dniach 10-11 września 2009 roku.

Odstąpienie od zasady pisemności w postępowaniu administracyjnym

Często załatwiając sprawę w urzędzie jesteśmy zdziwieni, jak wiele dokumentów jest powielanych i jak ważne jest każde pismo w danej sprawie. Często też denerwujemy się, że niczego nie można załatwić ustnie.

Czym jest zasada pisemności w postępowaniu administracyjnym?

Często załatwiając sprawę w urzędzie jesteśmy zdziwieni, jak wiele dokumentów jest powielanych i jak ważne jest każde pismo w danej sprawie. Często też denerwujemy się, że niczego nie można załatwić ustnie.

Umowa o ustanowienie prawa własnościowego – w formie pisemnej

Ustawodawca postanawia uregulować sytuację prawną praw spółdzielczych- które ustanowione były w oparciu o umowę w formie pisemnej – do tej pory były co do tego spore wątpliwości natury prawnej.

Zwolnienie z kosztów sądowych z mocy prawa

Ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych przewiduje możliwość zwolnienia strony od kosztów sądowych. Jednakże sama ustawa podaje grupę podmiotów, które nie muszą uiszczać kosztów postępowania. Ta ostatnia grupa to podmioty zwolnione z kosztów z mocy prawa.

Jak uzyskać wypis z ewidencji gruntów i budynków

Wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków to bardzo potrzebny dokument. Potrzebny jest on przy wielu postępowaniach sadowych i administracyjnych. Ewidencję gruntów i budynków prowadzi starosta powiatowy.

Jak zmienić wpis w Ewidencji Działalności Gospodarczej

Prowadzimy już własną działalność gospodarczą. Rozwija się ona dobrze. W takim wypadku wypada pomyśleć o rozszerzeniu działalności o nowe usługi. W tym celu trzeba zmienić wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej.

Doręczenia w postępowaniu cywilnym

Każde pismo w postępowaniu cywilnym musi być prawidłowo doręczone stronie. Pisma co do zasady doręcza sąd. Od daty doręczenia pisma biegnie wiele terminów, dlatego też doręczenie jest takie ważne.  

Odpowiedz na pozew

Dostałem właśnie pozew. Sprawa toczy się o 4,5 tyś. zł. Dodam, że chodzi o niezapłacone faktury, które wystawione były na zakup towaru z hurtowni do mojego sklepu. Co ja teraz muszę robić? Czy mam wysłać jakieś pismo do sądu?  

Co musi znaleźć się w pozwie

Pozew jest to pierwsze pismo w procesie. Aby dochodzić swoich praw w procesie cywilnym musimy najpierw wnieść pozew do właściwego sądu. Dobrze napisany, a więc nie zawierający braków formalnych, pozew wszczyna postępowanie przed sądem. 

Czy każdą umowę należy zawierać na piśmie

Nie. Nie każdą umowę trzeba zawierać na piśmie. Są jednak takie umowy, które muszą być koniecznie zawarte w formie pisemnej. W innym wypadku bowiem są nieważne i nie rodzą żadnych skutków prawnych. Są też takie, które muszą być zawarte w formie aktu notarialnego.  

REKLAMA