REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

3 powody, dla których warto korzystać z nowoczesnych biur księgowych

SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
3 powody, dla których warto korzystać z nowoczesnych biur księgowych /fot. Fotolia
3 powody, dla których warto korzystać z nowoczesnych biur księgowych /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czym charakteryzuje się nowoczesne biuro księgowe? To nie tylko biuro zatrudniające specjalistów, którzy są na bieżąco z przepisami i nowelizacjami, ale też firma, której sposób funkcjonowania jest dla klienta przyjazny i ułatwia mu prowadzenie biznesu. Nowoczesne biuro księgowe pozwala na dostarczanie dokumentów elektronicznie (bez konieczności osobistego ich przekazywania w wersji analogowej), prowadzi archiwum online, dba o bezpieczeństwo danych i umożliwia dostęp do informacji z każdego miejsca i o każdym czasie. Dlaczego warto zwrócić uwagę na to, czy biuro rachunkowe, z którego usług chcemy skorzystać, jest nowoczesne? Istnieją ku temu przynajmniej 3 przesłanki.

REKLAMA

Autopromocja

Szybkość i łatwość dostępu do dokumentów

Czasy, kiedy trzeba było osobiście dostarczać dokumenty do biura księgowego i z kilkudniowym wyprzedzeniem prosić je o dostęp do określonych materiałów, na szczęście dawno już minęły. Wprawdzie nadal wiele biur rachunkowych korzysta z tradycyjnego dostępu do dokumentów papierowych i oczekuje od klientów dostarczania ich kurierem, to jednak coraz więcej z nich oferuje klientom nowoczesne rozwiązania polegające na możliwości przesyłania elektronicznych wersji dokumentów. Biuro księgowe wyposażone w oprogramowanie umożliwiające ich elektroniczną archiwizację nie potrzebuje dostępu do papierowej wersji dokumentu – wystarczą mu skany bądź zwykłe zdjęcie faktury czy innego dokumentu księgowego.

Księgi prowadzone przez biuro rachunkowe w siedzibie firmy

Możliwość elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji faktur to również szybsze procesowanie dokumentów, a dla klienta dostęp do nich z każdego miejsca i o każdej porze – bez konieczności nawiązywania kontaktu bezpośredniego z biurem rachunkowym (czyli np. zdalny dostęp do elektronicznego archiwum).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Większa dynamika działania biura rachunkowego

Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów biuro rachunkowe może dynamicznie i szybko reagować na potrzeby swoich klientów. Jest to kwestia nie tylko dostępu do archiwum, ale również do wszelkiego rodzaju statystyk, zestawień i raportów księgowych, do których klient może mieć dostęp na bieżąco. Biuro księgowe stosujące nowoczesne rozwiązania jest też w stanie szybko i sprawnie przygotować klientowi dowolnego rodzaju raport czy zestawienie, co ułatwia prowadzenie biznesu i znacznie wspiera komunikację między klientem a biurem rachunkowym.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)


Otwartość na nowości = bieżąca i aktualna wiedza

Polskie prawo podatkowe nie jest łaskawe dla przedsiębiorców. I nie chodzi tu tylko o wysokość podatków, ale też o nieustanne zmiany, które powodują, że aby sprawnie optymalizować kwestie rozliczeń i podatków, wiedza księgowego musi być stale aktualizowana. Jeśli biuro księgowe jest otwarte na nowości z zakresu nowych technologii wykorzystywanych w księgowości, to można założyć, że również w zakresie wiedzy merytorycznej stale dba o to, by wiedza jego pracowników była pełna i dopasowana do potrzeb klientów – jest to w końcu również element jego przewagi konkurencyjnej. I choć nie można założyć, że biuro rachunkowe niekorzystające z nowych rozwiązań merytorycznie również jest niedopasowane do zmieniających się warunków, to wybierając biuro nowoczesne, przedsiębiorca ma większą pewność, że jest ono na bieżąco w zakresie aktualizacji i dostępu do wiedzy podatkowo-księgowej.

Autor: SaldeoSMART

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od września 2024 r. Wdrożenie procedur i nowe obowiązki bez względu na liczbę pracowników?

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

REKLAMA

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

REKLAMA

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

REKLAMA