REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenie aut tańsze za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dwie duże firmy zajmujące się wynajmem długoterminowym ubezpieczają samochody klientów, w stworzonych do tego celu własnych towarzystwach. Dla klientów oznacza to lepszy zakres ochrony.

Arval to kolejna na rynku firma z branży zarządzania flotą, która zdecydowała się zaoferować swoim klientom polisy AC wystawiane przez utworzonego przez siebie ubezpieczyciela: Greenwal Insurance. Pierwszą był Leaseplan, który już ponad dwa lata temu zrobił podobny ruch, tworząc Euro Insurances. Od kiedy Polska stała się członkiem UE, można kupować polisy już 511 zagranicznych towarzystw, które notyfikowały chęć ich sprzedaży na naszym rynku. Polskie spółki pełnią tylko rolę agentów.

- Unikalnym rozwiązaniem jest powołanie przez nas odrębnej spółki Fleet Insurance Services, która również likwiduje szkody z polis AC i NNW - mówi Ernie Greszta, Insurance Manager w Arval.

Obie firmy utworzyły towarzystwa w Irlandii. Daje to lepsze gwarancje klientom na wypadek upadłości towarzystwa. Irlandzki odpowiedni naszego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego gwarantuje pokrycie 100 proc. świadczeń, również dla ryzyk umieszczonych poza Irlandią. Dla porównania w Polsce UFG nie gwarantuje w ogóle wypłat z polis dobrowolnych, więc klient ponosi pełne ryzyko wyboru ubezpieczyciela. Pełną gwarancję mają tylko poszkodowani, których szkody są naprawiane z OC komunikacyjnego.

Nieco inny model współpracy z zagranicznym ubezpieczycielem działa w ALD Automotive.

- Nasza spółka matka utworzyła spółkę reasekuracyjną ALD RE, która w Polsce współpracuje z AIG Polska jako ubezpieczycielem, a agentem zajmującym się zawieraniem umów i likwidacją szkód jest Pol-Assistance - mówi Janusz Pawłowski, koordynator działu ubezpieczeń w ALD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jego firma oferuje w ten sposób pełen pakiet ubezpieczeń OC, AC i NNW. Nie mogą tego robić zarządzający, którzy ubezpieczają auta we własnych towarzystwach.

- Taki model współpracy funkcjonuje już od sierpnia ubiegłego roku i do tej pory z takimi polisami jeździ już około 50 proc. obsługiwanej przez nas floty, czyli około 2,5 tys. aut - mówi Janusz Pawłowski.

REKLAMA

Docelowo ma być więcej, bo z punktu widzenia firmy istotne jest przekonanie klientów, że warto skorzystać z tej oferty, bo im większa skala, tym większa opłacalność takiej działalności. Dla porównania ubezpieczenie Euro Insurances obejmuje w tej chwili 85 proc. floty własnej LeasePlan, czyli ponad 8,5 tys. pojazdów. LeasePlan nie ubezpiecza samochodów w samym zarządzaniu, które należą do innych podmiotów. Jeśli weźmiemy pod uwagę całą flotę LeasePlan (własną i pojazdy zarządzane), odsetek aut ubezpieczonych za pośrednictwem Euro Insurances wyniesie 70 proc.

- 80 proc. z 10 tys. zarządzanych przez nas aut jest ubezpieczana za naszym pośrednictwem i z tej grupy około 80 proc. docelowo będzie jeździło z polisami Greenwal - mówi Ernie Greszta.

NOWOŚCI W AC ZAGRANICZNYCH TOWARZYSTW*

Ubezpieczenia dla flot zorganizowane we własnym towarzystwie gwarantują:

• wypłatę odszkodowania przy kradzieży auta, nawet jeśli właściciel nie posiada kompletu kluczyków

• wypłatę odszkodowania po wypadku, nawet jeśli termin wykonania badania technicznego przekroczono ponad 30 dni

• pokrywanie w całości wszystkich kosztów części użytych do naprawy, w tym również tych szybko zużywających się, np. opony, akumulatory itp.

• ubezpieczenie udziału własnego w pojeździe zastępczym wynajmowanym na czas naprawy auta po wypadku (stosowanego przez firmy wynajmujące takie auta)

• kalkulację odszkodowania od wartości księgowej pojazdu, dzięki czemu znika problem niedopłat przy wypłatach po szkodach całkowitych

* na przykładzie ofert ubezpieczeń własnych Arval i LeasePlan, w porównaniu ze standardowymi ofertami ubezpieczeń AC na polskim rynku

MARCIN JAWORSKI

marcin.jaworski@infor.pl

OPINIA

Jarosław Adamkiewicz, LeasePlan Fleet Management

JAROSŁAW ADAMKIEWICZ

LeasePlan Fleet Management

Nie ma prawnych możliwości rozszerzenia oferty własnego ubezpieczenia o polisy OC komunikacyjnego. Pojazdy ubezpieczone przez nasze towarzystwo Euro Insurances są własnością LeasePlan, tyle że oddaną w leasing lub wynajem długoterminowy. Natomiast polskie prawodawstwo nie przewidziało sytuacji, w której można by ubezpieczyć własną odpowiedzialność cywilną u siebie. Zatem każda firma ubezpieczeniowa jest zmuszona do korzystania z usług innych firm w zakresie swojego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Ta kwestia jest różnie regulowana przez prawo, w zależności od państwa, np. w krajach byłego Beneluksu nie ma żadnych ograniczeń w tym zakresie.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezwarunkowy dochód podstawowy 2025. Czy Polacy będą dostawać 1700 zł miesięcznie bez pracy?

Bezwarunkowy Dochód Podstawowy (BDP) to pomysł, który od lat dzieli opinię publiczną. Zakłada on, że każdy obywatel, niezależnie od tego, czy pracuje, ile zarabia, czy jest studentem albo seniorem, co miesiąc otrzymuje od państwa stałą kwotę pieniędzy. W Polsce w debacie najczęściej pojawia się kwota 1700 zł, która ma wystarczyć na podstawowe potrzeby życiowe. Czy to realne? Kto miałby za to zapłacić?

4 sierpnia 2025 ZUS wypłaci nawet 4134 zł tym osobom, bez względu na dochód. Dla kogo świadczenie?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych 4 sierpnia 2025 roku przeleje na konta uprawnionych kolejne transze świadczenia - od 751 zł do nawet 4134 zł. Świadczenie to przysługuje bez względu na ich dochody.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Nowe przepisy i decyzje lekarzy sprawiają, że coraz więcej kierowców traci uprawnienia z powodu pogarszającego się widzenia. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymogów: ostrości, pola widzenia lub zdolności do jazdy po zmroku. Zobacz, jakie schorzenia oczu mogą prowadzić do takich decyzji – zwłaszcza jeśli masz orzeczenie z symbolem 04-O, cierpisz na zaćmę, jaskrę lub AMD.

133 korzystne wyroki sądów powszechnych w sprawach dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20, w tym 16 prawomocnych – uruchomienie pierwszej w Polsce wyszukiwarki wyroków

Orzecznictwo w sprawach art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 4 czerwca 2024 r. sygn. akt SK 140/20 jest bardzo niejednolite. Wskazana niejednolitość przejawia się na wielu płaszczyznach, przede wszystkim niektóre sądy powszechne orzekają na korzyść emerytów poprzez zmianę decyzji ZUS, inne z kolei orzekają na niekorzyść, oddalając odwołania emerytów. Również w ramach orzeczeń korzystnych, można zaobserwować spore różnice. We wpisie przedstawiam zbiór znanych mi korzystnych orzeczeń dotyczących art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej, wydanych po wyroku TK z 4 czerwca 2024 roku sygn. akt SK 140/20.

REKLAMA

Wystawianie faktur ustrukturyzowanych narusza konstytucyjne prawo do prywatności

Istotna część podatników, mimo istnienia formalnego obowiązku, nie będzie mogła wystawiać faktur ustrukturyzowanych, gdyż nie pozwalają im na to zawarte umowy, w których nabywcy zastrzegają sobie zachowanie tajemnicy handlowej. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w sposób oczywisty narusza tę zasadę, bowiem ich treść będzie w sposób nieograniczony dostępna dla długiej listy organów państwa – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. I dodaje: Organy te będą mogły bez jakichkolwiek ograniczeń czerpać informacje o tajemnicach handlowych, a zwłaszcza o towarach i usługach oraz cenach stosowanych przez podatników.

Zebranie wiejskie - ilu mieszkańców?

Zgodne z prawem są nawet konsultacje, w których wzięło udział tylko kilku mieszkańców sołectwa – o ile uchwała o konsultacjach obowiązująca na terenie gminy stanowi, że konsultacje są ważne bez względu na liczbę uczestniczących osób uprawnionych do udziału w zebraniu wiejskim.

Nierzetelność pracownika gminy a bezczynność w załatwieniu sprawy

Zwolniony przez gminę pracownik złośliwie doprowadza do bezczynności w załatwieniu sprawy? Fakt ten nie zwalnia gminy od odpowiedzialności za naruszenie terminów ustawowych, ale – po naprawieniu szkód spowodowanych przez pracownika – daje szansę na łagodniejszy wyrok sądu.

Czy benzyna E10 niszczy silniki? Sprawdź, do których aut nie wolno jej tankować [LISTA]

Nowa benzyna E10 już od ponad roku zastępuje na stacjach tradycyjną Pb95, ale wielu kierowców nadal nie wie, że w starszych autach może powodować poważne problemy. Mechanicy ostrzegają: regularne tankowanie E10 w nieprzystosowanych samochodach może prowadzić do wycieków, korozji i kosztownych awarii. Niektóre modele są na to szczególnie narażone. Sprawdź, czy Twoje auto znajduje się na tej nieoficjalnej "czarnej liście". Zobacz, które silniki nie powinny korzystać z E10 i co możesz zrobić, by uniknąć usterek.

REKLAMA

1878,91 zł brutto dodatkowo dla emerytów już we wrześniu 2025. Jednak nie każdy otrzyma pełną kwotę

Rząd zdecydował: tegoroczna czternasta emerytura trafi do seniorów we wrześniu. W 2025 roku dodatkowe świadczenie w pełnej wysokości wyniesie 1878,91 zł brutto – tyle, ile obecnie wynosi najniższa emerytura. O terminie wypłaty przesądza rozporządzenie Rady Ministrów, które właśnie weszło w życie.

Nowe Centrum Kompetencyjne i Zespół ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego – jest ważny krok w uszczelnianiu CIT

Ministerstwo Finansów ogłosiło powstanie Centrum Kompetencyjnego ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego w CIT oraz nowego Zespołu analizującego systemowe rozwiązania w tym obszarze. KAS zmienia też priorytety kontroli – liczyć się będą efekty, nie liczba postępowań.

REKLAMA