REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Biuro rachunkowe podpisało umowy o prowadzenie księgowości, w związku z czym na koniec miesiąca wystawia na rzecz swoich klientów faktury VAT o wartości poniżej 15 000 zł. Czy klienci biura powinni zapłacić przelewem na rachunek, który widnieje na białej liście? Czy mogą uregulować należność gotówką lub dokonać płatności na inne konto spoza białej listy?
REKLAMA
REKLAMA
SLIM VAT 3 wejdzie w życie od 1 stycznia 2023 r. Gotowy jest już projekt noweli ustawy o VAT i kilku innych ustaw wprowadzającej te zmiany. Jakie zmiany w VAT przewiduje ten projekt?
Spółka wynajęła lokal użytkowy. Umowa najmu przewiduje, że termin płatności za dany miesiąc upływa 14 dnia od daty wystawienia faktury. Kiedy w tej sytuacji powstaje obowiązek podatkowy w VAT? Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usługi najmu powstaje w przedstawionej sytuacji z chwilą wystawienia faktury dotyczącej usługi najmu świadczonej w danym miesiącu. Wyjaśniamy dlaczego.
Inwentaryzacja to jedno z podstawowych pojęć w rachunkowości. Ustawa o rachunkowości określa zasady, metody i terminy inwentaryzacji ale nie wskazuje jej legalnej definicji. W świetle przepisów ustawy o rachunkowości, w ślad za piśmiennictwem z zakresu rachunkowości można przyjąć, że inwentaryzacja to zespół działań podejmowanych w celu ustalenia rzeczywistego stanu aktywów i pasywów danej jednostki (tj. podmiotu stosującego przepisy ustawy o rachunkowości) na określony dzień (co do zasady na ostatni dzień roku obrotowego).
REKLAMA