| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > umowy

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Agresywne praktyki rynkowe ("czarna lista")

Aktualizacja: 30.12.2011

Katalog nieuczciwych praktyk rynkowych zawiera ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Poniżej przedstawiamy listę agresywnych praktyk rynkowych ("czarna lista"). »

Umowa o kredyt konsumencki

Aktualizacja: 13.12.2011

Przez umowę o kredyt konsumencki należy rozumieć umowę, na mocy której przedsiębiorca w zakresie swojej działalności (kredytodawca) udziela lub daje przyrzeczenie udzielenia konsumentowi kredytu w jakiejkolwiek postaci. Za umowę o kredyt konsumencki uważa się w szczególności: 1) umowę pożyczki, 2) umowę kredytu w rozumieniu przepisów prawa bankowego, 3) umowę o odroczeniu konsumentowi terminu spełnienia świadczenia pieniężnego, 4) umowę, na mocy której świadczenie pieniężne konsumenta ma zostać spełnione później niż świadczenie kredytodawcy, 5) umowę, na mocy której kredytodawca zobowiązany jest do zaciągnięcia zobowiązania wobec osoby trzeciej, a konsument – do zwrotu kredytodawcy spełnionego świadczenia. »

Leasingobiorca

Aktualizacja: 14.12.2011

Podmiot, który otrzymuje prawo do korzystania z określonej rzeczy, na pewien uzgodniony w umowie leasingu czas to leasingobiorca. »

Leasing konsumencki

Aktualizacja: 14.12.2011

Leasing konsumencki jest usługą skierowaną do osób fizycznych, nieprowadzących działalności gospodarczej. Osoba korzystająca z leasingu konsumenckiego ma prawo używać przedmiot, który pozostaje własnością finansującego. »

Agencyjna umowa

Aktualizacja: 13.12.2011

Przez umowę agencyjną przyjmujący zlecenie (agent) zobowiązuje się, w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa, do stałego pośredniczenia, za wynagrodzeniem, przy zawieraniu z klientami umów na rzecz dającego zlecenie przedsiębiorcy albo do zawierania ich w jego imieniu. »

Adhezyjne umowy

Aktualizacja: 13.12.2011

Umowy adhezyjne pojawiły się w związku z masową produkcją i wymianą towarów oraz usług, jest to przeciwieństwo umów indywidualnych. »

Umowa agencyjna

Aktualizacja: 13.12.2011

Na podstawie umowy agencyjnej, przyjmujący zlecenie (agent) zobowiązuje się do stałego pośredniczenia przy zawieraniu z klientami umów na rzecz dającego zlecenie (zleceniodawcy) albo do zawierania ich w imieniu zleceniodawcy. Zleceniodawca zobowiązuje się do zapłaty umówionego wynagrodzenia (prowizji). Agent zobowiązany jest działać w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa. »

Umowa adhezyjna

Aktualizacja: 13.12.2011

Umowa adhezyjna (inaczej umowa przystąpienia) to rodzaj umowy, w której najważniejsze warunki określa jeden z kontrahentów, zazwyczaj ekonomicznie silniejszy, często występujący w pozycji „monopolistycznej”, drugi natomiast może je zaakceptować i przystąpić do umowy lub zrezygnować z jej zawarcia. »

Umowa przewozu

Aktualizacja: 13.12.2011

Na podstawie umowy przewozu przewoźnik zobowiązuje się w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa do przewiezienia za wynagrodzeniem osób lub rzeczy. »

Umowa składu

Aktualizacja: 13.12.2011

Na podstawie umowy składu przedsiębiorca składowy zobowiązuje się do przechowania, za wynagrodzeniem, oznaczonych w umowie rzeczy ruchomych. »

Taryfy [w prawie energetycznym]

Aktualizacja: 13.12.2011

Przedsiębiorstwa energetyczne ustalają taryfy dla paliw gazowych lub energii, stosownie do zakresu wykonywanej przez te podmioty działalności gospodarczej określonej w ustawie Prawo energetyczne. »

Sprzedaż konsumencka

Aktualizacja: 14.12.2011

Sprzedaż konsumencka dotyczy sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa rzeczy ruchomej (nie dotyczy energii elektrycznej i gazu), osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą [towar konsumpcyjny]. »

Znak towarowy

Aktualizacja: 14.12.2011

Znak towarowy to każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Może być nim w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy. Są to także znaki usługowe. »

reklama

POLECANE

Artykuł partnerski

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Sponsorowany

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Dybała

Doradca podatkowy nr 11590

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »