Prowadzimy z bratem spółkę jawną, której przedmiotem działalności jest handel i usługi. Czasem kierujemy naszych pracowników na różne szkolenia. Są to szkolenia m. in., tj.: nauka języków obcych, kursy księgowości, komunikacja z klientem itd. Szkolenia i kursy, na które kierujemy pracowników mają za zadanie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników, ale również mają one motywować. W związku z tym powstaje pytanie jak rozliczać koszty nauki i doszkalania naszych pracowników.
Z powodzeniem doręczyłeś wypowiedzenie dotychczasowemu pracodawcy. Twój szef z pewnością nie jest z tego powodu szczęśliwy (wyobraź sobie, jakbyś się czuł na jego miejscu), ale wydaje się, iż zaakceptował tą decyzje. Od tego czasu, ucierasz nosa kolegom i planujesz największą, pożegnalną balangę w historii firmy. Co potem?
W cyklu artykułów pod wspólnym tytułem ”Wybrane miary oceny stacji majątkowej” zostały pokazane wskaźniki i metodyka ich liczenia, pozwalająca na samodzielne przeprowadzenie analizy kondycji ekonomicznej firmy w oparciu o podstawowe dane księgowe. Taka analiza ma ważną zaletę – pozwala nam lepiej poznać firmę, panować nad nią i rozumieć wzajemne zależności między np. stanem zapasu magazynowego, stanem zobowiązań, należności, osiąganym obrotem czy stanem gotówki w kasie i na rachunkach bankowych.