Z powodu Brexitu, 12 czerwca 2020 r. rząd ogłosił wprowadzenie nowych kontroli granicznych w imporcie z Unią Europejską do Wielkiej Brytanii, która będzie wprowadzana etapami, a odprawy celne na towary, które nie są kontrolowane, mogą być opóźnione do 30 czerwca 2021 r. Poniżej przedstawiamy informacje ze strony HMRC, w jaki sposób mogą Państwo przygotować swoją firmę do handlu z UE od 1 stycznia 2021 r.
Pakiet zmian w VAT na 2021 r. zawiera zmiany obejmujące tzw. pakiet SLIM VAT (Simple Local And Modern VAT), dotyczące w szczególności fakturowania, eksportu, odliczania podatku VAT, a także doprecyzowanie niektórych konstrukcji VAT, m.in. w zakresie stosowania JPK_VAT. Nowe rozwiązania mają wejść w życie od 1 stycznia 2021 r., z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obwiązywać w innych terminach (m.in. zmiany w zakresie Tax Free).
Wypadek komunikacyjny, jako że jest zdarzeniem losowym, może zdarzyć się w każdej chwili, wszędzie i każdemu. To stwierdzenie jest o tyleż banalne, co niestety prawdziwe. Dodatkowym problemem może być sytuacja, w której wypadek przytrafia się w obcym państwie. Dobrze jest wtedy znać swoje prawa, a to dlatego, aby mieć możliwość uzyskania rekompensaty za doznane szkody. Jak kwestia praw ofiar wypadków komunikacyjnych wygląda w Wielkiej Brytanii?
Stypendium sportowe nie jest podstawą opłacania składek na ubezpieczenia społeczne (ZUS) – tak uznał Sąd Najwyższy. Nie każdy przychód, jak podkreślił SN, jest podstawą składek, choćby dlatego, że przy zbiegu tytułów ubezpieczenia decyduje tytuł główny (mający ustawowe pierwszeństwo), który stanowi wówczas podstawę składek ZUS. Tak jest właśnie w przypadku ubezpieczenia z pracowniczego zatrudnienia i ubezpieczenia z tytułu pobierania stypendium sportowego.
Pomimo kilkuprocentowego spadku emisji CO2 w żegludze na obszarze EOG, możliwej dalszej redukcji zanieczyszczeń w tym roku oraz planowanego włączenia transportu morskiego do unijnego systemu handlu emisjami (EU ETS), osiągnięcie celów klimatycznych zaproponowanych na rok 2030 wciąż stoi pod znakiem zapytania. Zostało zbyt mało czasu, flota jest zbyt młoda, a przepisy IMO powolne i niewystarczające. Unia chce kar i dodatkowych obostrzeń, ale na zagrożenia klimatyczne reaguje także branża transportowa.