Łotwa jest nadbałtyckim krajem, który powoli staje się obiektem zainteresowania zagranicznych turystów. Polacy wybierając się samochodem na Łotwę, poza Rygą i Jurmałą odwiedzają nieodległą od stolicy Siguldę, gdzie można podziwiać liczne zamki, jaskinie i jeziora. Turyści chętnie odwiedzają także drugie miasto kraju, położony nad Dźwiną Dyneburg i Park Narodowy Gauja. Podróż upłynie jednak bezpieczniej jeśli zapoznamy się z podstawowymi przepisami, cenami paliw i zasadami obowiązującymi na Łotwie.
Polski ustawodawca przy tworzeniu aktów prawnych często posługuje się określeniami nieostrymi czy wartościującymi, które, dopuszczając wiele możliwych interpretacji, powodują problemy związane ze stosowaniem prawa. Na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji takim pojęciem są „dobre obyczaje”, z którymi zgodna musi być każda reklama, o ile reklamodawca nie chce, by zarzucono mu czyn nieuczciwej konkurencji.
Do niedawna, wobec braku konkretnych regulacji prawnych, dotyczących tzw. product placement, do tego typu reklamy stosowano ogólnie sformułowane przepisy dotyczące reklamy ukrytej. Sytuację tę zmieniła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, precyzyjnie określając, jakie warunki spełnić musi lokowanie produktu, by można było uznać je za dozwolone. Problem polega jednak na tym, że regulacje te wciąż są martwe.