REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wzory umów, Sprzedaż konsumencka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Umowa sprzedaży w obrocie konsumenckim

Kupno - sprzedaż to jedna z najpopularniejszych umów zawieranych na rynku. Ze względu na to jaki jest jej cel i charakter może być ona uregulowana innymi przepisami. Ze sprzedażą konsumencką mamy do czynienia, gdy stronami są przedsiębiorca i konsument.

Forma zawarcia umowy

Forma zawarcia umowy, co do zasady, jest dowolna, nawet ustna. Co innego może wynikać z woli stron lub przepisów ustawy.

Strony umowy

Stronami umowy są podmioty bezpośrednio uczestniczące w umowie sprzedaży. Jest to osoba nabywająca jakąś rzecz, prawo majątkowe lub nieruchomość, czyli kupujący oraz podmiot, który dokonuje zbycia przedmiotu umowy, czyli sprzedający.

Zasada swobody zawierania umów

Swoboda zawierania umów to jedna z fundamentalnych zasad prawa. Wybierając samemu podmiot, z którym chcemy zawrzeć umowę oraz wpływając na treść umowy, możemy osiągnąć cel, taki jak sobie założyliśmy. W ten sposób stajemy się świadomym uczestnikiem rynku.

REKLAMA

"Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy"

Tytułowe zdanie to sprytny, choć niezgodny z prawem wybieg sprzedawców. Niestety wielu klientów zostało w ten sposób odstraszonych od złożenia reklamacji. Pamiętajmy zatem, że jeżeli zakupiony przez nas towar jest wadliwy – mamy prawo złożyć reklamację. Tylko jak to skutecznie zrobić?

Czego można żądać od sprzedawcy

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności.

Co to jest umowa na odległość

Coraz częściej konsumenci rezygnują z tradycyjnych sposób robienia zakupów. Coraz bardziej powszechne staje się korzystanie z bardziej wygodnych form, takich jak Internet. Umowy zawierane bez jednoczesnej obecności sprzedającego i kupującego są umowami na odległość.

REKLAMA

REKLAMA