Strony umowy
REKLAMA
REKLAMA
Umowy sprzedaży mogą być zawierane
REKLAMA
- w obrocie profesjonalnym, czyli między dwoma przedsiębiorcami,
- między dwoma osoba fizycznymi,
- w obrocie międzynarodowy,
- w obrocie konsumenckim, czyli między konsumentem a przedsiębiorcą.
Na potrzeby tematyki konsumenckiej szerzej zostanie omówiony ostatni podpunkt, to znaczy strony umowy sprzedaży konsumenckiej
Zobacz też: Co warto zawrzeć w umowie jeśli jestem kupującym
Kupujący
REKLAMA
W roli kupującego występuje konsument. Charakteryzuje się go ze względy na cel nabycia danej rzeczy. Konsumentem może być tylko osoba fizyczna, która kupuje towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Chodzi o wyróżnienie osób, które dokonują zakupów na użytek własny, rodzinny lub na użytek w gospodarstwie domowym.
Osoba, która zakupi komputer do użytku domowego będzie występowała w roli konsumenta. Jeżeli natomiast ten sam komputer zakupiony zostałby przez grafika komputerowego, który używałby go do pracy, to nie można uznać tej sprzedaży za konsumencką.
Sprzedający
Sprzedającym jest przedsiębiorca. Zgodnie z definicją może to być zarówno osoba fizyczna, jak i osoba prawna lub nie mająca osobowości prawnej spółka prawa handlowego, która zawodowo, we własnym imieniu podejmuje i wykonuje działalność gospodarczą. Ta z kolei polega na prowadzeniu zarobkowej działalności wytwórczej, handlowej, budowlanej, usługowej oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i eksploatacja zasobów naturalnych, wykonywane w sposób zorganizowany i ciągły. Warunkiem jest, aby podmiot ten dokonywał sprzedaży w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa.
Zobacz serwis: Umowy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat