| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: odpowiedzialność przewoźnika

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odpowiedzialność przewoźnika. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odpowiedzialność przewoźnika.

Odwołanie lotu

Aktualizacja: 25.07.2012

Korzystanie z transportu lotniczego jest dość powszechną formą przemieszczania się. Zazwyczaj planujemy podróż z dużym wyprzedzeniem. Wtedy też kupujemy bilety. Co zrobić jeżeli odwołano nam lot? Czy przysługuje nam odszkodowanie z tego tytułu? »

Problem z bagażem lotniczym

Aktualizacja: 25.07.2012

Zanim zdecydujemy się wsiąść na pokład samolotu, zadajmy sobie trud zaznajomienia się z prawami działającymi w zakresie przewozu rzeczy. Obowiązki przewoźnika w przypadku zagubienia, zniszczenia lub opóźnienia bagażu określone są Konwencją Montrealską. »

Za co odpowiada przewoźnik

Aktualizacja: 19.07.2011

Wysłałeś przesyłkę firmą kurierską i nie dotarła na czas? A może otrzymałeś paczkę, która okazał się uszkodzona? Zobacz o czym należy pamiętać przy korzystaniu z usług kurierskich oraz jakie masz prawa z tytułu nienależytego wykonania umowy. »

Zagubiony, opóźniony lub zniszczony bagaż

Aktualizacja: 19.07.2011

Co zrobić jeżeli podczas lotu samolotem zniszczono lub zgubiono nasz bagaż? Czy można w tej sprawie składać reklamacje i do kogo? Czego możemy żądać? Sprawdź. »

Co zrobić z nierzetelnym przewoźnikiem

Aktualizacja: 17.10.2011

Jakiś czas temu zakupiłem meble. W firmie poinformowano mnie o terminie dostarczenia towaru, miało to nastąpić w ciągu miesiąca. Ponieważ mieszkam w innym mieście niż znajduje się sklep dostarczenia mebli do mojego domu miał dokonać przewoźnik. Niestety to nie nastąpiło. U sprzedawcy dowiedziałem się, że meble zostały wydane firmie przewozowej i on za to już nie odpowiada. Czy to prawda? »

Jakie prawa przysługują pasażerowi

Aktualizacja: 19.07.2011

Jedną z najczęstszych form przemieszczania się jest korzystanie z transport lądowego. Jeździmy pociągami, autokarami, komunikacją miejską. Czy jednak na pewno wiemy jakie prawa przysługują nam od przewoźnika? Czy mamy świadomość, że możemy składać reklamacje, jeżeli przewóz został opóźniony? »

Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu

Aktualizacja: 25.07.2012

Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli  wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie. »

Przedwczesny odjazd autobusu

Aktualizacja: 20.07.2011

Kupiłam wczoraj bilet autobusowy na trasę Warszawa - Szczecin. Gdy przybyłam na przystanek autobusowy, okazało się, że autobus odjechał 15 minut przed planowaną godziną odjazdu. Musiałam szukać innego połączenia i w ostateczności byłam zmuszona wybrać droższy bilet na pociąg. Czy mogę teraz żądać zwroty pieniędzy za bilet autobusowy? »

Odszkodowanie za odwołany lot

Aktualizacja: 25.07.2012

Przeloty samolotami cieszą się w społeczeństwie coraz większą popularnością. Trwają krócej, są wygodniejsze od innych środków transportu a ich ceny stają się przystępniejsze. Niekiedy jednak podróż nie przebiega bez zakłóceń, tak jakbyśmy tego sobie życzyli albo w ogóle się nie odbywa. Czy pasażerom przysługują jakieś prawa w przypadku odwołania lotu? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »