REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 50 poz. 317

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 2 kwietnia 1998 r.

w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji oraz zasad oznakowania statków rybackich, wzoru zaświadczenia o wpisie do ewidencji i nadaniu oznaki rybackiej oraz wysokości pobieranych opłat za wpis do ewidencji i wydanie zaświadczenia o wpisie.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 30 pkt 1, 3 i 4 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o rybołówstwie morskim (Dz. U. Nr 34, poz. 145) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Ewidencję statków rybackich, zwanych dalej „statkami”, prowadzi się w celu nadania oznaki rybackiej.

2. Statek należy zgłosić do ewidencji przed rozpoczęciem jego eksploatacji.

3. Do zgłoszenia statku do ewidencji zobowiązany jest armator statku.

§ 2.
1. Ewidencję statków prowadzi w księdze ewidencji statków rybackich dyrektor urzędu morskiego właściwego dla portu macierzystego statku, oraz wydaje zaświadczenie o wpisie do ewidencji, zwane dalej „zaświadczeniem”.

2. Wzór zaświadczenia o wpisie statku do ewidencji i nadaniu oznaki rybackiej stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.

3. Odmowa wpisania statku do ewidencji następuje w formie decyzji administracyjnej.

§ 3.
1. W zgłoszeniu statku do ewidencji należy podać:

1) imię i nazwisko, obywatelstwo i adres właściciela i armatora statku – w przypadku osoby fizycznej lub nazwę i siedzibę właściciela i armatora statku – w przypadku osoby prawnej,

2) nazwę statku, jeżeli została nadana,

3) oznakę rybacką, jeżeli statek ją posiadał,

4) międzynarodowy sygnał wywoławczy, jeżeli został nadany,

5) nazwę portu macierzystego,

6) rodzaj statku,

7) materiał główny i rok położenia poszycia burty,

8) rodzaj napędu, typ silnika, jego numer i moc w kW oraz rok jego zamontowania,

9) długość całkowitą statku, jego szerokość i zanurzenie,

10) ładowność i pojemność brutto, dla statków o długości całkowitej większej niż 15 m,

11) rok i miejsce budowy statku,

12) datę rozpoczęcia użytkowania statku.

2. Do zgłoszenia statku do ewidencji należy dołączyć dokumenty, potwierdzające dane zawarte w zgłoszeniu, a w szczególności:

1) uwierzytelniony odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do statku,

2) decyzję właściwego dyrektora urzędu morskiego, zatwierdzającą nazwę statku – jeżeli jest ona wymagana odrębnymi przepisami,

3) uwierzytelniony odpis świadectwa pomiarowego statku.

3. Do zgłoszenia statku do ewidencji należy ponadto dołączyć:

1) dowód wykreślenia statku z ewidencji, jeżeli statek był uprzednio wpisany do ewidencji prowadzonej przez inny urząd morski,

2) wypis z ewidencji prowadzenia działalności gospodarczej lub rejestru handlowego, stwierdzający uprawnienie armatora do wykonywania rybołówstwa morskiego.

4. Zgłoszenie do ewidencji powinno być dokonane w formie pisemnej, zgodnie z wzorem zawartym w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

§ 4.
W ewidencji statków rybackich wpisuje się:

1) imię i nazwisko właściciela i armatora statku z podaniem ich obywatelstwa i miejsca zamieszkania – w przypadku osoby fizycznej lub nazwę i siedzibę właściciela i armatora statku – w przypadku osoby prawnej,

2) nazwę statku, jeżeli została nadana,

3) kolejny numer ewidencji statku,

4) nadaną oznakę rybacką,

5) poprzednią nazwę i oznakę rybacką, jeżeli były nadane,

6) międzynarodowy sygnał wywoławczy, jeżeli został nadany,

7) nazwę portu macierzystego statku,

8) rodzaj statku,

9) materiał główny i rok położenia poszycia burty,

10) rodzaj napędu, typ silnika, jego numer i moc w kW oraz rok jego zamontowania,

11) ładowność i pojemność brutto dla statków o długości całkowitej większej niż 15 m,

12) długość całkowitą statku, jego szerokość i zanurzenie,

13) rok i miejsce budowy statku,

14) datę rozpoczęcia użytkowania statku,

15) datę wpisu i wykreślenia statku z ewidencji,

16) podstawę wykreślenia statku z ewidencji.

§ 5.
Dla celów ewidencji statków:

1) łodzią rybacką jest statek rybacki, którego długość całkowita wynosi nie więcej niż 15 m,

2) kutrem rybackim jest statek rybacki posiadający pokład ciągły, którego długość całkowita wynosi ponad 15 m do 30 m, a moc napędu głównego nie przekracza 611 kW,

3) trawlerem jest każdy inny statek rybacki.

§ 6.
1. Każda zmiana danych wpisanych do ewidencji podlega również wpisowi. Zmianę danych podlegających wpisowi do ewidencji oraz okoliczności uzasadniające wykreślenie statku z ewidencji należy zgłosić w terminie 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych lub zaistniała okoliczność uzasadniająca wykreślenie statku.

2. W zgłoszeniu zmiany danych wpisanych do ewidencji oraz okoliczności uzasadniających wykreślenie statku z ewidencji należy podać:

1) numer ewidencji statku,

2) oznakę rybacką oraz nazwę statku, jeżeli została nadana,

3) dane podlegające wpisowi albo okoliczność wymienioną w § 7, uzasadniającą wykreślenie statku z ewidencji.

3. Do zgłoszenia należy dołączyć:

1) dokument stwierdzający dane podlegające wpisowi albo okoliczność uzasadniającą wykreślenie statku z ewidencji,

2) zaświadczenie o wpisie statku do ewidencji i wszystkie jego odpisy,

a jeżeli zmiana dotyczy danych wpisanych do dokumentu bezpieczeństwa statku – również ten dokument.

§ 7.
1. Wykreśla się z ewidencji statek, który:

1) zatonął, zaginął albo uległ zniszczeniu,

2) utracił polską przynależność,

3) utracił charakter statku rybackiego,

4) zmienił port macierzysty na port położony w granicach właściwości terytorialnej innego urzędu morskiego,

5) nie był eksploatowany jako statek rybacki przez okres dłuższy niż 12 miesięcy.

2. Wykreśla się z ewidencji statek również na wniosek armatora.

3. W razie wykreślenia statku z ewidencji, zaświadczenie i wszystkie jego odpisy unieważnia się.

§ 8.
1. Jeżeli podmiot zobowiązany do zgłoszenia zmiany danych wpisanych do ewidencji albo okoliczności uzasadniających wykreślenie statku z ewidencji nie spełni tego obowiązku, dyrektor urzędu morskiego po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego może wykreślić statek z ewidencji statków.

2. Wykreślenie statku z ewidencji następuje w formie decyzji administracyjnej.

§ 9.
1. Oznakę rybacką stanowi 3-literowy skrót nazwy portu macierzystego statku oraz numer, który został przydzielony dla danego statku.

2. Oznakę rybacką należy umieścić na kadłubie statku na obu burtach i na pokładzie namiarowym.

3. Oznakę rybacką umieszcza się na wysokości 8–10 cm nad środkiem wysokości nadburcia statku, w odległości 150 cm od dziobnicy; w przypadku łodzi rybackich oznakę umieszcza się 100 cm od dziobnicy.

4. Wysokość liter i cyfr, składających się na oznakę rybacką i sygnał wywoławczy, wynosi:

przy długości całkowitej statku

nie mniej niż

do 12,5 m

ponad 12,5 m do 15 m

ponad 15 m do 30 m

ponad 30 m do 40 m

ponad 40 m

– 10 cm,

– 25 cm,

– 45 cm,

– 65 cm,

– 100 cm.

 

5. Grubość liter i cyfr wynosi 1/5 wysokości liter i cyfr oznaki rybackiej i sygnału wywoławczego.

6. Oznakę rybacką na statkach o długości nie przekraczającej 30 m należy napisać w sposób trwały, białą farbą na czarnym tle albo czarną farbą na białym tle.

7. Oznaką rybacką należy również odpowiednio oznaczyć przynależne do statku łodzie, tratwy, pływaki ratunkowe i koła ratunkowe.

8. Nawodna, zewnętrzna część kadłuba statku o długości do 30 m nie może być pomalowana farbą szarą, stosowaną do malowania jednostek wojennych.

9. Międzynarodowy sygnał wywoławczy, jeżeli został nadany, umieszcza się po obu stronach nadbudówki.

§ 10.
W postępowaniu ewidencyjnym pobiera się następujące opłaty:

1) za wpisanie statku do ewidencji oraz wydanie zaświadczenia – w wysokości 30 jednostek obliczeniowych, zwanych „Specjalnym Prawem Ciągnienia” (SDR), określonych przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy,

2) za każdą zmianę danych podlegających wpisowi do ewidencji – w wysokości 10 jednostek obliczeniowych, zwanych „Specjalnym Prawem Ciągnienia” (SDR).

Opłaty pobierane są według aktualnego w dniu wpisu do ewidencji średniego kursu walutowego, podanego w tabelach kursowych Narodowego Banku Polskiego.

§ 11.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: E. Morawski

Załącznik 1. [ZGŁOSZENIE STATKU DO EWIDENCJI I NADANIA OZNAKI RYBACKIEJ]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 2 kwietnia 1998 r. (poz. 317)

Załącznik nr 1

ZGŁOSZENIE STATKU DO EWIDENCJI
I NADANIA OZNAKI RYBACKIEJ

infoRgrafika

Załącznik 2. [Zaświadczenie o wpisaniu statku rybackiego do ewidencji i nadaniu oznaki rybackiej]

Załącznik nr 2

ZAŚWIADCZENIE
o wpisaniu statku rybackiego do ewidencji i nadaniu oznaki rybackiej

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1998-04-22
  • Data wejścia w życie: 1998-05-07
  • Data obowiązywania: 1998-05-07
  • Z mocą od: 1998-05-07
  • Dokument traci ważność: 2000-03-22
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA