REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 159 poz. 1054

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 15 grudnia 1998 r.

w sprawie treści, sposobu i terminów ogłaszania rozkładów jazdy, trybu ich uzgadniania i koordynacji oraz warunków ponoszenia kosztów z tym związanych.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz. U. z 1995 r. Nr 119, poz. 575, z 1997 r. Nr 23, poz. 117, Nr 96, poz. 591, Nr 101, poz. 629 i Nr 141, poz. 942 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 758) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Rozkłady jazdy określają:

1) nazwę przewoźnika,

2) dzień wejścia w życie rozkładu jazdy,

3) drogę przewozu z uwzględnieniem odległości w kilometrach pomiędzy punktami odprawy osób,

4) dni, godziny, minuty oraz miejsca odjazdu i przyjazdu środków transportowych albo częstotliwość ich kursowania,

5) rodzaj prowadzonych usług komunikacyjnych (np. ekspresowe, pospieszne, przyspieszone, zwykłe) oraz środki transportowe objęte częściowo lub całkowicie rezerwacją miejsc.

2. Rozkłady jazdy, poza informacjami, o których mowa w ust. 1, mogą określać w szczególności:

1) termin ważności rozkładu jazdy,

2) uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów, określone w odrębnych przepisach,

3) kursy środków transportowych, w których przewozi się rzeczy,

4) kursy środków transportowych, w których pierwszeństwo przejazdu przysługuje określonym podróżnym (np. z biletami miesięcznymi),

5) informacje o połączeniach (skomunikowaniu) niektórych środków transportowych,

6) adresy przewoźników i inne niezbędne informacje właściwe dla danego środka transportowego, ułatwiające podróżnym korzystanie z tego środka.

§ 2.
1. Rozkłady jazdy podaje się do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty, przede wszystkim w formie ogłoszeń wywieszonych w punktach odprawy osób i rzeczy oraz w punktach sprzedaży biletów.

2. Przewoźnicy wykonujący zarobkowy przewóz osób w regularnym transporcie zbiorowym wydają rozkłady jazdy w formie książek, broszur, ulotek lub nośników elektronicznych.

3. Aktualizacja rozkładów jazdy w międzymiastowym i międzygminnym transporcie kolejowym i samochodowym powinna obowiązywać od ostatniej niedzieli miesiąca maja w danym roku.

4. Rozkłady jazdy i zmiany do rozkładów jazdy, uzgodnione z właściwymi organami gminy, powiatu i samorządu wojewódzkiego, przewoźnik podaje do publicznej wiadomości co najmniej na 7 dni przed terminem ich obowiązywania w sposób określony w ust. 1.

5. Zmiany rozkładów jazdy można dokonywać w każdym terminie, z zastrzeżeniem ust. 4.

§ 3.
1. Koordynacja rozkładów jazdy polega na:

1) ustaleniu wzajemnych połączeń pomiędzy różnymi rodzajami transportu lądowego w punktach stycznych na podstawie rozkładu jazdy pociągów,

2) uzgodnieniu przebiegu linii komunikacyjnych oraz godzin odjazdów pojazdów samochodowych w regularnym transporcie zbiorowym, z uwzględnieniem w szczególności: potrzeb przewozowych zgłaszanych przez samorządy gminne, powiatowe lub wojewódzkie, zabezpieczenia potrzeb przewozowych przez przewoźników oraz warunków ekonomicznych działalności przewoźników na istniejących liniach komunikacyjnych.

2. Koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym, prowadzona przez właściwe organy gminy, powiatu i samorządu wojewódzkiego w sposób określony w art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz. U. z 1995 r. Nr 119, poz. 575, z 1997 r. Nr 23, poz. 117, Nr 96, poz. 591, Nr 101, poz. 629 i Nr 141, poz. 942 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 758), powinna uwzględniać:

1) stopień zabezpieczenia potrzeb przewozowych na danej linii komunikacyjnej,

2) jakość i standard usług świadczonych przez już istniejących na danej linii komunikacyjnej przewoźników,

3) opinię organizacji zrzeszających przewoźników z właściwej terytorialnie gminy, powiatu lub województwa.

§ 4.
1. Opłaty przewoźników, o których mowa w § 3 ust. 2, związane z kosztami wykonywania koordynacji rozkładów jazdy, określane są w cennikach na podstawie dokonywanej raz w roku kalkulacji kosztów ponoszonych przez organy prowadzące koordynację i rozliczane są z przewoźnikami proporcjonalnie do planowanego przebiegu ich środków transportu w koordynowanym rozkładzie jazdy.

2. Koszty wydawnictwa rozkładów jazdy ponoszą przewoźnicy proporcjonalnie do umieszczonego w tym wydawnictwie własnego rozkładu jazdy lub innych materiałów reklamowych, na podstawie umów zawartych pomiędzy przewoźnikiem a wydawcą rozkładów jazdy.

§ 5.
Rozkłady jazdy zatwierdzone dotychczas przez koordynatorów rozkładów jazdy zachowują ważność do czasu wprowadzenia w nich zmian.
§ 6.
1. Przepisów § 1 ust. 1 pkt 3 i 5 oraz ust. 2 pkt 3–5 nie stosuje się do transportu lotniczego.

2. Przepisy rozporządzenia stosuje się do komunikacji miejskiej, z uwzględnieniem lokalnych warunków prowadzenia tej komunikacji.

§ 7.
Traci moc rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 23 maja 1996 r. w sprawie przewozu osób i bagażu (Dz. U. Nr 64, poz. 312 i z 1998 r. Nr 120, poz. 785).
§ 8.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: T. Syryjczyk

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1998-12-24
  • Data wejścia w życie: 1999-01-01
  • Data obowiązywania: 1999-01-01
  • Z mocą od: 1999-01-01
  • Dokument traci ważność: 2000-10-12
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA