REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1999 nr 35 poz. 334

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

z dnia 15 kwietnia 1999 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez organy administracji rządowej.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 773 Kodeksu pracy zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 3 lipca 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez organy administracji rządowej (Dz. U. Nr 80, poz. 375, z 1997 r. Nr 31, poz. 182 i z 1998 r. Nr 45, poz. 281), wprowadza się następujące zmiany:

1) w tytule rozporządzenia po wyrazach „administracji rządowej” dodaje się wyrazy „oraz w Biurze Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej”;

2) § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się do pracowników:

1) nie będących nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych działających na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126), zakładanych i prowadzonych przez:

a) ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

b) ministra właściwego do spraw kultury,

c) ministra właściwego do spraw sprawiedliwości,

2) zatrudnionych w Biurze Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej, zwanym dalej „Biurem”.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o szkole bez bliższego określenia, rozumie się przez to:

1) szkoły,

2) placówki doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym,

3) warsztaty szkolne szkół zawodowych przy zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich,

4) zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich oraz rodzinne ośrodki diagnostyczno-konsultacyjne tworzone i prowadzone przez ministra właściwego do spraw sprawiedliwości,

5) Centralną Komisję Egzaminacyjną oraz okręgowe komisje egzaminacyjne,

6) Centrum Edukacji Artystycznej.”;

3) § 2:

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 1 do rozporządzenia,”

b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) tabele stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników, stanowiące załącznik nr 3 do rozporządzenia.”;

4) § 3:

a) w ust. 2 wyraz „tabelę” zastępuje się wyrazem „tabele”,

b) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Tabela miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych w Biurze ustalona została w relacji procentowej do miesięcznej minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli II załącznika nr 1 do rozporządzenia.”;

5) § 5 otrzymuje brzmienie:

„§ 5. 1. Pracownikowi zatrudnionemu w Biurze na stanowisku, na którym niezbędne jest posługiwanie się językiem obcym, przysługuje dodatek za znajomość języka obcego w wysokości:

1) za znajomość jednego języka obcego – do 10% miesięcznej minimalnej stawki,

2) za znajomość każdego następnego języka obcego – do 15% miesięcznej minimalnej stawki

wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli II załącznika nr 1 do rozporządzenia.

2. Warunkiem przyznania dodatku jest posiadanie przez pracownika świadectwa potwierdzającego złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu ze znajomości języka obcego, wydanego przez zagraniczną lub krajową instytucję uprawnioną do wydawania takich świadectw.

3. Od składania egzaminu, o którym mowa w ust. 2, zwolnieni są pracownicy, którym posługiwanie się językiem obcym jest niezbędne na danym stanowisku, posiadający:

1) dyplom ukończenia studiów wyższych na wydziale filologii obcej w zakresie języka obcego lub ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych,

2) uprawnienia tłumacza w zakresie języka obcego, przyznane na podstawie odrębnych przepisów,

3) dyplom ukończenia wyższej uczelni lub szkoły średniej za granicą, w której językiem wykładowym był język obcy, za którego znajomość pracownik ma pobierać dodatek.

4. Złożenie egzaminu, o którym mowa w ust. 2, uprawnia do dodatku przez okres 5 lat. Warunkiem przyznania dodatku po upływie tego okresu jest ponowne złożenie egzaminu. Nie dotyczy to pracownika, który złożył egzamin z wynikiem co najmniej dobrym.

5. Dodatek przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie. Dodatek ten przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

6. Dodatek przyznaje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po:

1) złożeniu przez pracownika egzaminu z wynikiem pozytywnym,

2) przedłożeniu dokumentów uzasadniających zwolnienie pracownika od składania egzaminu.

7. Prawo do dodatku wygasa z końcem miesiąca, w którym pracownik:

1) przestał wykonywać czynności lub zajmować stanowisko uzasadniające przyznanie dodatku,

2) uzyskał ocenę negatywną z ponownie składanego egzaminu.”;

6) w § 9 w ust. 2 oraz w § 10 w ust. 2 po wyrazach „dyrektora szkoły” dodaje się wyraz „(Biura)”;

7) w § 12:

a) w ust. 1 skreśla się wyrazy „w niektórych placówkach resocjalizacyjnych”,

b) skreśla się ust. 3;

8) dodaje się § 26a w brzmieniu:

„§ 26a. Dyrektor szkoły (Biura) może w uzasadnionych wypadkach skrócić pracownikowi okres pracy wymagany na danym stanowisku.”;

9) załączniki nr 1, 2, 3 i 4 do rozporządzenia otrzymują brzmienie ustalone w załącznikach nr 1, 2, 3 i 4 do niniejszego rozporządzenia;

10) w załączniku nr 5 do rozporządzenia ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Dodatek za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych wypłaca się:

1) przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości – w wysokości od 9,00 zł do 33,00 zł,

2) przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości – w wysokości od 16,00 zł do 47,00 zł,

3) przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości – w wysokości od 21,00 zł do 64,00 zł.”;

11) załącznik nr 6 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku nr 5 do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.
Stawki wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz dodatku za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych, określone w rozporządzeniu, przeliczone zostały zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 14 grudnia 1998 r. w sprawie sposobu przeliczenia przychodu w związku z wprowadzeniem obowiązku opłacania składki na ubezpieczenia społeczne przez ubezpieczonych (Dz. U. Nr 153, poz. 1006).
§ 3.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1999 r., z tym że § 1 pkt 10 oraz stawki wynagrodzenia zasadniczego, określone w tabeli I i II.B załącznika nr 1 i w załączniku nr 2 oraz tabela miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego określona w tabeli II.A załącznika nr 4 do niniejszego rozporządzenia, wchodzą w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 marca 1999 r.

Minister Pracy i Polityki Socjalnej: L. Komołowski

Załącznik 1. [TABELE MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
z dnia 15 kwietnia 1999 r. (poz. 334)

Załącznik nr 1

TABELE
MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

I. dla pracowników zatrudnionych w szkołach, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia

Kategoria
zaszeregowania

Kwota w złotych

I

515– 640

II

520– 655

III

525– 670

IV

530– 705

V

535– 745

VI

545– 785

VII

555– 840

VIII

565– 895

IX

575– 955

X

585–1 015

XI

595–1 075

XII

605–1 140

XIII

620–1 205

XIV

635–1 275

XV

650–1 360

XVI

665–1 445

XVII

680–1 530

XVIII

700–1 615

XIX

725–1 700

 

II. dla pracowników zatrudnionych w Biurze Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej

A. Obowiązująca od 1 stycznia do 28 lutego 1999 r.

Kategoria
zaszeregowania

Kwota w złotych

I

550– 650

II

560– 680

III

570– 720

IV

580– 770

V

590– 830

VI

600– 900

VII

615– 970

VIII

630–1 050

IX

645–1 130

X

660–1 220

XI

690–1 310

XII

720–1 400

XIII

750–1 500

XIV

800–1 600

XV

850–1 700

XVI

900–1 850

XVII

1 000–2 000

XVIII

1 300–2 250

XIX

1 600–2 500

 

B. Obowiązująca od 1 marca 1999 r.

Kategoria
zaszeregowania

Kwota w złotych

I

600– 710

II

610– 740

III

620– 780

IV

630– 840

V

640– 900

VI

650– 980

VII

670–1 060

VIII

690–1 140

IX

710–1 230

X

730–1 330

XI

755–1 430

XII

785–1 530

XIII

820–1 630

XIV

875–1 740

XV

930–1 850

XVI

985–2 000

XVII

1 100–2 200

XVIII

1 400–2 400

XIX

1 700–2 700

 

Załącznik 2. [TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO KIEROWCÓW, POMOCNIKÓW KIEROWCÓW ORAZ ROBOTNIKÓW ZATRUDNIONYCH W WARSZTATACH SZKOLNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH]

Załącznik nr 2

TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO KIEROWCÓW, POMOCNIKÓW KIEROWCÓW ORAZ ROBOTNIKÓW ZATRUDNIONYCH W WARSZTATACH SZKOLNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH*

Kategoria
zaszeregowania

Stawka godzinowa w złotych

I

2,85 – 3,62

II

2,88 – 3,68

III

2,93 – 3,80

IV

2,98 – 3,99

V

3,03 – 4,18

VI

3,08 – 4,45

VII

3,13 – 4,74

VIII

3,18 – 5,04

IX

3,24 – 5,38

X

3,30 – 5,73

XI

3,36 – 6,08

XII

3,42 – 6,46

* Ustalona dla 42-godzinnego tygodniowego wymiaru czasu pracy.

Załącznik 3. [TABELE STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA]

Załącznik nr 3

TABELE STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA

I. dla pracowników szkół, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia

Lp.

Stanowisko

Wymagane kwalifikacje

Kategoria
zaszeregowania

 

1

2

3

4

5

 

 

I. Pracownicy szkół

 

 

XV – XVII

 

1

Zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

wyższe

7

Główny księgowy

 

Radca prawny

według odrębnych przepisów

 

2

Kierownik gospodarczy

wyższe

2

XIII – XV

 

średnie

6

 

3

Sekretarz szkoły

średnie

5

XII – XIV

 

4

Specjalista

wyższe

2

XII – XIV

 

średnie

5

 

5

Starszy księgowy

średnie

4

X – XII

 

6

Starszy operator elektronicznych monitorów ekranowych

średnie

6

IX – XII

 

Samodzielny referent

4

 

Starszy magazynier

 

4

 

7

Starszy laborant

średnie

4

VIII – XI

 

Starszy referent

3

 

Starszy intendent

3

 

Kasjer

1

 

 

1

2

3

4

5

8

Starszy recepcjonista

 

4

 

Intendent

średnie

VIII – X

Magazynier

Starsza maszynistka

9

Referent

 

 

Laborant

średnie

VI – X

Księgowy

1

10

Recepcjonista

średnie

VII – X

11

Maszynistka

średnie

VII – IX

II. Pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli o zasięgu
ogólnokrajowym i komisji egzaminacyjnych

1

Kierownik Wydziału Ekonomiczno-Administracyjnego w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

wyższe

7

XVI – XVIII

2

Główny Księgowy

wyższe

7

XV – XVIII

3

Radca prawny

według odrębnych przepisów

XV – XVIII

4

Zastępca kierownika Wydziału Ekonomiczno-Administracyjnego w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
Kierownik wydziału organizacyjno-administracyjnego w okręgowej komisji egzaminacyjnej

wyższe

7

XV – XVII

5

Zastępca kierownika wydziału organizacyjno-administracyjnego w okręgowej komisji egzaminacyjnej

wyższe

7

XIV – XVI

6

Starszy specjalista

wyższe

6

XIV – XVI

7

Specjalista

wyższe

5

XIII – XV

 

1

2

3

4

5

 

8

Samodzielny referent

średnie

6

XI – XIII

 

Starszy księgowy

4

 

Programista

6

 

9

Operator elektronicznych monitorów ekranowych

średnie

6

XI – XII

 

10

Starszy kasjer

średnie

4

X – XIII

 

11

Starszy referent

średnie

4

VIII – XII

 

12

Kasjer

średnie

IX – XI

 

13

Referent

średnie

VI – XI

 

Księgowy

 

III. Pracownicy warsztatów szkolnych szkół zawodowych

 

1

Kierownik biura warsztatowego

wyższe

7

XVI – XIX

 

2

Główny księgowy

wyższe

7

XV – XVIII

 

3

Główny specjalista

wyższe

6

XIV – XVI

 

4

Zastępca głównego księgowego
Starszy specjalista

wyższe

5

XIII – XV

 

5

Kierownik robót
Starszy mistrz
Kierownik zmiany

średnie
zawodowe

7

XII – XV

 

Kierownik sekcji

średnie

 

6

Mistrz

średnie

6

XI – XIV

 

Instruktor praktycznej nauki zawodu
w zakładzie poprawczym i schronisku
dla nieletnich

zawodowe

 

 

 

7

Kierownik magazynu

średnie

4

X – XIII

 

Samodzielny referent

6

 

8

Samodzielny magazynier

średnie

4

IX – XIII

 

Starszy księgowy

 

9

Starszy laborant

średnie

4

VIII – XII

 

Starszy referent

 

Księgowy

 

 

 

10

Magazynier

średnie

3

VIII – XI

 

Starsza maszynistka

 

11

Sekretarz

średnie

1

 

 

Laborant

VI – XI

 

Referent

 

 

12

Maszynistka

średnie

VII – X

 

IV. Pracownicy obsługi

 

1

Konserwator maszyn

średnie
zawodowe

4

IX – XIII

 

Konserwator instrumentów muzycznych

 

Stroiciel instrumentów muzycznych

 

Konserwator sprzętu i urządzeń sportowych lub elektronicznych, akustycznych, automatycznych

 

Operator sprzętu audiowizualnego lub urządzeń powielających

 

2

Starszy rzemieślnik

średnie
zawodowe

4

VII – XII

 

Starszy strażnik w zakładzie poprawczym i schronisku dla nieletnich

 

3

Rzemieślnik w zawodzie: ślusarza, mechanika, elektrotechnika, murarza, stolarza, ogrodnika, fotografa, montażysty wystaw itd.

zasadnicze zawodowe

 

 

 

Palacz c.o.

podstawowe
i kurs dla palaczy

VII – XI

Starszy woźny

 

 

Robotnik do pracy ciężkiej

podstawowe

 

Praczka

 

Starszy strażnik

2

 

4

Strażnik w zakładzie poprawczym
i schronisku dla nieletnich

podstawowe

VI – X

 

5

Starszy portier

podstawowe

VI – IX

 

Woźny

 

Dozorca

 

Robotnik do pracy lekkiej

 

Strażnik

 

6

Szatniarz

podstawowe

III – VIII

 

Portier

 

Sprzątaczka

 

7

Goniec

podstawowe

I – V

 

V. Kierowcy

 

1

Kierowca autobusu

według odrębnych przepisów

X – XI

 

2

Kierowca samochodu ciężarowego

IX – X

 

3

Kierowca samochodu osobowego

VII – VIII

 

 

II. dla pracowników zatrudnionych w Biurze Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Stawka dodatku funkcyjnego do

Wymagane kwalifikacje

wykształcenie

liczba lat pracy

1

2

3

4

5

6

1

Dyrektor

XIX

4

wyższe

8

2

Zastępca dyrektora

XVII – XVIII

3

wyższe

7

Główny księgowy

wyższe

6

3

Naczelnik wydziału

XIV – XV

2

wyższe

6

4

Główny specjalista

XII – XIII

1

wyższe

6

5

Starszy specjalista

X – XII

wyższe

4

6

Specjalista

IX – XI

wyższe

2

7

Samodzielny księgowy

VIII – X

wyższe

2

średnie

4

8

Samodzielny referent

VII – IX

wyższe

średnie

2

9

Księgowy

VI – VIII

średnie

10

Starszy referent

V – VII

średnie

1

11

Sekretarka

IV – VI

średnie

12

Referent

III – V

średnie

13

Sprzątaczka, portier, dozorca

II – IV

podstawowe

14

Goniec

I – III

podstawowe

 

Załącznik 4. [WYKAZ STANOWISK KIEROWNICZYCH ORAZ TABELE MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO]

Załącznik nr 4

WYKAZ STANOWISK KIEROWNICZYCH ORAZ TABELE MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO

I. Wykaz stanowisk kierowniczych uprawnionych do dodatków funkcyjnych w szkołach, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia

Lp.

Stanowisko

Stawka dodatku funkcyjnego

1

2

3

I. Pracownicy szkół i placówek

1

Zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

3–6

Główny księgowy

Radca prawny

2

Kierownik Wydziału Ekonomiczno-Administracyjnego w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

4–6

3

Kierownik wydziału organizacyjno-administracyjnego w okręgowej komisji egzaminacyjnej

3–6

4

Zastępca kierownika Wydziału Ekonomiczno-Administracyjnego
w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

3–5

5

Zastępca kierownika wydziału organizacyjno-administracyjnego
w okręgowej komisji egzaminacyjnej

2–5

6

Kierownik gospodarczy

2–4

Sekretarz szkoły

II. Pracownicy warsztatów szkolnych

1

Kierownik biura warsztatowego

2–6

Główny księgowy

2

Główny specjalista*)

2–4

3

Kierownik robót

1–3

Starszy mistrz

Kierownik zmiany

4

Kierownik sekcji

1–2

Mistrz

Instruktor praktycznej nauki zawodu w zakładzie poprawczym i schronisku dla nieletnich

Kierownik magazynu

*) Głównemu specjaliście przyznaje się dodatek funkcyjny jedynie w przypadku, gdy ze względów organizacyjnych nie przewiduje się w warsztatach stanowiska kierownika biura warsztatowego, a kierowanie pracą w zakresie jednej z wymienionych komórek powierza się głównemu specjaliście.

II. Tabela miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego

A. dla pracowników szkół, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia

Stawka dodatku funkcyjnego

Kwota w złotych

1

45–110

2

52–135

3

61–165

4

73–195

5

85–225

6

97–255

 

B. dla pracowników Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej

Stawka dodatku funkcyjnego

Procent minimalnej stawki

1

50–105

2

60–120

3

70–135

4

80–150

 

Załącznik 5. [WYSOKOŚĆ I ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU SPECJALNEGO ZA TRUDNĄ PRACĘ]

Załącznik nr 5

WYSOKOŚĆ I ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU SPECJALNEGO ZA TRUDNĄ PRACĘ

1. Pracownikowi zatrudnionemu w zakładzie poprawczym, schronisku dla nieletnich oraz w rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw sprawiedliwości, przysługuje dodatek specjalny za trudną pracę z nieletnimi, ustalany w relacji procentowej do wynagrodzenia zasadniczego.

Wykaz pracowników uprawnionych do dodatku oraz wysokość dodatku.

Wyszczególnienie

Kategoria placówki

 

I

II

III

Strażnicy, pracownicy biur warsztatów szkolnych, instruktorzy praktycznej nauki zawodu, pracownicy obsługi, robotnicy

40 %

35 %

30 %

Pracownicy administracyjno-ekonomiczni

35 %

30 %

25 %

 

2. Pracownikowi posiadającemu 25-letni staż pracy w placówkach resocjalizacyjnych i diagnostycznych, wymienionych w ust. 1, dyrektor placówki lub kierownik rodzinnego ośrodka diagnostyczno-konsultacyjnego może podwyższyć o 10% wysokość najwyższego dodatku za trudne warunki pracy, przewidzianego dla danej grupy pracowników.

3. Dodatek nie przysługuje:

a/ w okresie zawieszenia w pełnieniu czynności służbowych,

b/ za okres przekraczający 2 miesiące niepełnienia obowiązków służbowych z innych przyczyn niż określone pod lit. a).

4. Do poszczególnych kategorii placówek zalicza się:

1/ do I kategorii:

a/ zakłady poprawcze resocjalizacyjne:

– o charakterze zamkniętym dla wielokrotnych uciekinierów z zakładów o charakterze otwartym i półotwartym,

– o wzmożonym nadzorze wychowawczym dla nieletnich o wysokim stopniu demoralizacji,

b/ zakłady resocjalizacyjno-rewalidacyjne dla nieletnich upośledzonych umysłowo,

c/ zakłady resocjalizacyjno-terapeutyczne dla nieletnich:

– z zaburzeniami psychicznymi lub innymi zaburzeniami osobowości,

– uzależnionych od środków odurzających lub psychotropowych,

– nosicieli wirusa HIV,

d/ schroniska dla nieletnich:

– zwykłe,

– interwencyjne,

e/ zakłady poprawcze prowadzone łącznie ze schroniskami dla nieletnich;

2/ do II kategorii – zakłady poprawcze resocjalizacyjne:

a/ o charakterze otwartym: młodzieżowe ośrodki adaptacji społecznej,

b/ o charakterze półotwartym;

3/ do III kategorii:

a/ placówki resocjalizacyjne dla wychowanków umieszczonych przez sądy powszechne w związku z popełnieniem czynu karalnego,

b/ rodzinne ośrodki diagnostyczno-konsultacyjne.

Metryka

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA