REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1999 nr 77 poz. 869

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 13 września 1999 r.

w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia kontroli celnej bagażu przewożonego drogą morską lub powietrzną, z uwzględnieniem rodzaju bagażu kontrolowanego, oraz wskazania miejsc właściwych do prowadzenia kontroli.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 6 § 7 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. – Kodeks celny (Dz. U. Nr 23, poz. 117, Nr 64, poz. 407, Nr 121, poz. 770, Nr 157, poz. 1026 i Nr 160, poz. 1084, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 160, poz. 1063 oraz z 1999 r. Nr 40, poz. 402 i Nr 72, poz. 802) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Bagaż przewożony drogą powietrzną w rozumieniu rozporządzenia oznacza:

1) bagaż nadany – bagaż, który po przyjęciu i zarejestrowaniu go przez przewoźnika w miejscu wylotu statku powietrznego nie jest dostępny dla podróżnego w czasie odbywania podróży, w tym także podczas przerw w podróży i zmiany statku powietrznego na inny,

2) bagaż kabinowy – bagaż, który osoba zabiera ze sobą do kabiny statku powietrznego.

§ 2.
Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu przewożonego drogą powietrzną, bez zatrzymywania statku powietrznego w innym polskim porcie lotniczym, wykonuje się:

1) w wypadku wywozu z polskiego obszaru celnego – w porcie, w którym towar jest załadowywany na statek powietrzny,

2) w wypadku przywozu na polski obszar celny – w porcie przeznaczenia.

§ 3.
1. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu przywożonego przez osoby podróżujące na pokładzie statków powietrznych, które odbywają lot z zagranicznego portu lotniczego i po zatrzymaniu w polskim porcie lotniczym kontynuują lot do innego polskiego portu lotniczego, wykonuje się w porcie przeznaczenia, jeżeli jest to port otwarty dla ruchu międzynarodowego, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Bagaż przewożony przez osoby, o których mowa w ust. 1, traktuje się jako wprowadzany na polski obszar celny, chyba że osoba dostarczy organowi celnemu dowód, że bagaż został załadowany w polskim porcie lotniczym, w którym statek powietrzny się zatrzymał, i że bagaż zawiera wyłącznie towary krajowe.

3. W wypadku uzasadnionego podejrzenia, że nastąpiło naruszenie przepisów prawa, bagaż, o którym mowa w ust. 1, może zostać poddany czynnościom kontroli celnej w porcie lotniczym, w którym statek powietrzny się zatrzymał.

§ 4.
1. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu wywożonego z polskiego obszaru celnego przez osobę podróżującą na pokładzie statku powietrznego, który odbywa lot z polskiego portu lotniczego i po zatrzymaniu się w innym polskim porcie lotniczym kontynuuje lot do zagranicznego portu lotniczego, wykonuje się w porcie, w którym statek powietrzny rozpoczyna swój lot, jeżeli jest to port otwarty dla ruchu międzynarodowego.

2. W wypadku uzasadnionego podejrzenia, że nastąpiło naruszenie przepisów prawa, bagaż przewożony przez osobę, o której mowa w ust. 1, może zostać poddany czynnościom kontroli celnej także w polskim porcie lotniczym, w którym statek powietrzny się zatrzymał.

§ 5.
1. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu nadanego, przywożonego na polski obszar celny, przeładowywanego na inny statek powietrzny i transportowanego do innego polskiego portu lotniczego, wykonuje się w porcie przeznaczenia, jeżeli jest to port otwarty dla ruchu międzynarodowego, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu kabinowego, należącego do podróżnego przybywającego z zagranicy lotem, podczas którego w polskim porcie lotniczym nastąpiła zmiana statku powietrznego, wykonuje się w pierwszym polskim porcie otwartym dla ruchu międzynarodowego, do którego statek przybył. Jeżeli w wyniku kontroli celnej bagażu nadanego, należącego do podróżnego, stwierdzono naruszenie przepisów dotyczących przywozu, jego bagaż kabinowy może zostać poddany kontroli celnej także w porcie przeznaczenia.

3. W wypadku uzasadnionego podejrzenia, że nastąpiło naruszenie przepisów prawa lub jeżeli w wyniku kontroli celnej bagażu kabinowego stwierdzono, że podróżny naruszył przepisy dotyczące przywozu, jego bagaż nadany może zostać poddany kontroli celnej w porcie lotniczym, gdzie nastąpiła zmiana statku powietrznego.

§ 6.
1. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu nadanego, wywożonego z polskiego obszaru celnego, który na polskim obszarze celnym jest przeładowywany na inny statek powietrzny, wykonuje się w pierwszym porcie, w którym następuje załadunek bagażu, jeżeli jest to port otwarty dla ruchu międzynarodowego, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu kabinowego należącego do podróżnego wyjeżdżającego za granicę lotem, podczas którego w polskim porcie lotniczym następuje zmiana statku powietrznego, wykonuje się w porcie, z którego statek powietrzny bezpośrednio wylatuje za granicę, jeżeli jest to port otwarty dla ruchu międzynarodowego. Jeżeli w wyniku wcześniejszej kontroli celnej bagażu nadanego, należącego do tego podróżnego, stwierdzono naruszenie przepisów dotyczących wywozu, bagaż kabinowy tego podróżnego może zostać poddany czynnościom kontroli celnej także w pierwszym porcie, w którym dokonano załadunku.

3. W wypadku uzasadnionego podejrzenia, że nastąpiło naruszenie przepisów prawa lub jeżeli w wyniku kontroli celnej bagażu kabinowego stwierdzono, że podróżny naruszył przepisy dotyczące wywozu, nadany bagaż podróżnego może zostać poddany kontroli celnej także w porcie lotniczym, w którym nastąpiła zmiana statku powietrznego.

§ 7.
1. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu przewożonego statkami powietrznymi innymi niż należące do linii lotniczych wykonujących stałe międzynarodowe przewozy lotnicze, wykonuje się:

1) w wypadku wywozu z polskiego obszaru celnego – w ostatnim porcie lotniczym otwartym dla ruchu międzynarodowego, z którego statek bezpośrednio wylatuje za granicę,

2) w wypadku przywozu na polski obszar celny – w pierwszym porcie lotniczym otwartym dla ruchu międzynarodowego, w którym statek wylądował.

2. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu przywożonego z zagranicy statkiem powietrznym należącym do linii lotniczych wykonujących stałe międzynarodowe przewozy lotnicze i przeładowywanego na polskim obszarze celnym na statek powietrzny, o którym mowa w ust. 1, wykonuje się w pierwszym porcie lotniczym, do którego przybył statek powietrzny należący do linii lotniczych.

3. Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu wywożonego za granicę statkiem powietrznym należącym do linii lotniczych wykonujących stałe międzynarodowe przewozy lotnicze i przeładowywanego na polskim obszarze celnym na statek powietrzny, o którym mowa w ust. 1, wykonuje się w porcie lotniczym, z którego statek powietrzny bezpośrednio wylatuje za granicę.

§ 8.
Czynności kontroli celnej, dotyczące bagażu przewożonego drogą morską, wykonuje się:

1) w wypadku wywozu z polskiego obszaru celnego – w porcie, gdzie bagaż został załadowany,

2) w wypadku przywozu na polski obszar celny – w porcie, gdzie bagaż został wyładowany.

§ 9.
Przepisy § 3–7 stosuje się odpowiednio w odniesieniu do bagażu przewożonego drogą morską.
§ 10.
Traci moc zarządzenie Prezesa Głównego Urzędu Ceł z dnia 17 września 1997 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia kontroli celnej bagażu przewożonego drogą morską lub powietrzną (Monitor Polski Nr 66, poz. 649).
§ 11.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Finansów: L. Balcerowicz

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1999-09-24
  • Data wejścia w życie: 1999-10-09
  • Data obowiązywania: 1999-10-09
  • Dokument traci ważność: 2004-05-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA