REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezent od firmy zawsze mile widziany

Małgorzata Szafarz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prezenty lubimy wszyscy, dlatego odpowiednio dobrany podarunek potrafi wzmocnić wizerunek firmy w oczach klienta, a miły drobiazg podarowany pracownikowi wzmacnia jego poczucie wartości i poprawia nastrój.

Prezentów można, oczywiście, nie dawać ani klientom, ani pracownikom. W praktyce robi tak jednak niewiele firm. Mogąc bowiem wykorzystać pozytywną moc prezentu, trudno nie zdecydować się na taką możliwość. Prezent, nawet jeśli nie jest drogi, posiada wartość nie do przecenienia. Pokazuje bowiem, że osoba obdarowana jest dla przedsiębiorstwa cenna i wyjątkowa. Dlatego właśnie firmowe prezenty nigdy nie wyjdą z mody, a okazje do ich dawania nigdy się nie skończą. Nie ma się czemu dziwić - najlepsi klienci powinni być w jakiś sposób nagrodzeni, podobnie zresztą jak najlepsi pracownicy. Co, jak, gdzie, kiedy i w jakiej cenie pozostaje już inwencją zarządu i działu PR danej firmy.

Każda okazja jest dobra

Okazji do wręczania firmowych prezentów jest bardzo wiele. Oto niektóre z nich:

• święta,

• jubileusze firmy, zwłaszcza okrągłe (10, 15, 20 lat istnienia),

• rocznice nawiązania owocnej współpracy,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• osiągnięcie określonej liczby klientów,

• osiągnięcie określonego poziomu sprzedaży,

• pomyślne zakończenie ważnego projektu,

• szybki rozwój firmy,

• otwarcie nowego oddziału/przedstawicielstwa,

• wypuszczenie na rynek nowego produktu,

• otrzymanie prestiżowej nagrody,

• pomyślne wdrożenie systemu jakości, zintegrowanego systemu zarządzania produkcją, systemu do zarządzania relacjami z klientem,

• przeprowadzka do nowej, luksusowej siedziby.

Język gestów

REKLAMA

Nierzadko o wiele ważniejszy od samego prezentu jest sposób jego wręczenia. Liczy się to, kim jest osoba, która prezent daje, ton jej głosu, gesty, wypowiedziane przy tej okazji słowa. Gdy najlepszemu kontrahentowi podarunek wręcza sam prezes firmy, wówczas zachowana jest wysoka ranga tego wydarzenia. Tymczasem ten sam prezent wysłany pocztą, z pewnością zostałby odebrany bardziej obojętnie.

Podobnie jest w przypadku pracowników. Jeżeli na firmowej wigilii prezenty wręcza sam szef, jednocześnie składając życzenia i personalnie odnosząc się do każdego pracownika, to cały zespół i każdy pracownik z osobna czuje się odpowiednio doceniony. Gdyby natomiast te same prezenty kazano odebrać pracownikom w sekretariacie lub na portierni, polecając im jednocześnie podpisać się na imiennej liście, wówczas efekt byłby przeciwny.

Dlatego - jak podkreślają psychologowie - nieważny jest podarunek, ważna jest natomiast intencja, sposób dawania, postawa dającego oraz odpowiednia oprawa całej sytuacji. Warto więc pamiętać, że tak naprawdę nie dajemy samej rzeczy, lecz razem z nią przekazujemy nasze zainteresowanie, wdzięczność, życzliwość, radość. W przypadku firmowych prezentów nie jest inaczej.

Kto powinien wręczać prezent?

Aby prezent spełnił swoją rolę, powinien być wręczony przez odpowiednią osobę. Przyjęło się więc, by dawać prezenty w następujących kombinacjach:

• prezes firmy - prezesowi firmy będącej najlepszym kontrahentem,

• prezes firmy - dyrektorowi zarządzającemu oddziałem,

• prezes firmy - kierownikom najwyższego szczebla,

• kierownicy działów - swoim podwładnym,

• szef działu marketingu - cenionym klientom,

• szef działu marketingu - cenionym kooperantom,

• pracownik współpracujący z klientem zewnętrznym przy danym projekcie - temu klientowi (gdyż znają się osobiście, a dla klienta ten właśnie pracownik jest reprezentantem firmy i jej najlepszą wizytówką).

Jeśli nie planujemy wręczać prezentów w ten sposób, lepiej nie marnować na nie pieniędzy; wystarczy zamówić najtańsze gadżety, gdyż nasz podarunek i tak nie zostanie dobrze przyjęty.

Co dajemy?

REKLAMA

To pytanie pojawia się najczęściej, choć jednocześnie wszyscy doskonale wiedzą, że nie ma jednego kanonu firmowych prezentów. Wszystko zależy od naszej inwencji i pomysłowości. Choć, oczywiście, pewne przedmioty są w pewnych sytuacjach bardziej popularne od innych.

Na przykład na spotkaniu biznesowym prezes dużej korporacji wręczy w dowód uznania prezesowi firmy kooperującej drogie wino z dedykacją, ekskluzywny zestaw przyborów do pisania opatrzony logo korporacji lub obraz namalowany przez artystę, nad którym sprawuje ona mecenat. Inne popularne prezenty dla klientów to organizery, kalendarze książkowe i ścienne, kalkulatory, pióra, długopisy, kubki, filiżanki, plecaki czy czapki.

Natomiast prezenty dla pracowników firmy to najczęściej paczki na święta, paczki mikołajkowe, bony towarowe do supermarketów, bilety do teatru i na koncerty, karnety na siłownię, basen lub spa, książki, albumy, ale również wino czy droga kawa.

Małgorzata Szafarz

Portal biurowy Nowebiuro.pl

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop proporcjonalny a zmiana pracy. Co mówią przepisy?

Kiedy stosuje się urlop proporcjonalny? Co w przypadku zmiany pracy? Prezentujemy najważniejsze zasady.

Dżem, miód, soki i cukier: nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Rewolucyjne dyrektywy śniadaniowe!

Więcej owoców w dżemie, oznakowania na sokach i skład, mniej cukru oraz kraj pochodzenia miodu - to nowe wyzwania dla przedsiębiorców w całej UE. Uregulowano nowe przepisy w zakresie bezpieczeństwa żywnościowego produktów, które mają ulepszyć ochronę konsumentów i dostosować ją do nowych wyzwań, takich jak zielona i cyfrowa transformacja. Przedsiębiorcy nie są pocieszeni, czekają ich duże zmiany.

Jeśli posiadasz dużą rodzinę, należą Ci się zniżki. Jakie?

Jesteś rodzicem przynajmniej 3 dzieci? Możesz nie wiedzieć, że przysługują Ci zniżki. Dowiedz się, jak z nich skorzystać oraz jak i gdzie złożyć odpowiedni wniosek.

5000 zł na wakacje dla dzieci i młodzieży szkolnej. Tym razem nie tylko dla dzieci rolników. Sprawdź, kto skorzysta.

5000 zł na aktywizację dzieci i młodzieży szkolnej w czasie wakacji, czyli wakacyjna AktywAKCJA. Tym razem nie jest to program skierowany jedynie do dzieci rolników.

REKLAMA

Trzaskowski wydał zarządzenie. Hołownia komentuje

Prezydent Rafał Trzaskowski wydał zarządzenie dla Warszawy dotyczące wprowadzenia 16 standardów "równego traktowania”. Jest to szerokie zarządzenie, które dotyczy kwestii związanych z równouprawnieniem i zakazem dyskryminacji. Ocenił je marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Gość Infor.pl: Cezary Kaźmierczak (Związek Przedsiębiorców i Pracodawców) [17.05.2024] – Oglądaj na żywo!

Czy propozycja Trzeciej Drogi ws zakazu handlu to dobry kierunek? Dlaczego rośnie liczba przypadków łamania prawa przez przedsiębiorców? Czy płaca minimalna w Polsce jest na właściwym poziomie? Czy koszty pracy w Polsce są niskie? Czy Zielony Ład pomoże naszej gospodarce? Te pytania usłyszy gość Piotra Nowaka - Cezary Kaźmierczak - Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Bon energetyczny - kto się załapie na 300-1200 zł? Kryteria dochodowe są naprawdę niskie

Wysokość bonu energetycznego będzie zależała m.in. od liczby osób w gospodarstwie domowym, jak również od kryterium dochodowego na osobę w gospodarstwie jednoosobowym lub wieloosobowym. Pieniądze w wysokości od 300 zł do 1200 zł są do wzięcia już w 2024 roku. Jednak załapać się na to nowe świadczenie nie będzie łatwo.

Składka zdrowotna 2024. Rozliczenie za rok 2023. Wpływ na kwestie podatkowe

Już po raz drugi od momentu wprowadzenia rewolucyjnych przepisów Polskiego Ładu przedsiębiorcy mają obowiązek złożenia rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne. Dwudziesty dzień maja jest ostatnim dniem na dopełnienie tego obowiązku. Na szczęście tym razem Ustawodawca oszczędził płatnikom wstecznych zmian form opodatkowania oraz półrocznych okresów składkowych. 

REKLAMA

Prezes URE: od lipca 2024 r. o ponad 40 proc. wzrosną opłaty za dystrybucję energii. O 30 zł miesięcznie więcej zapłaci przeciętne gospodarstwo domowe

Prezes URE Rafał Gawin szacuje, że w II połowie roku miesięczne rachunki za energię elektryczną, w tym za dystrybucję, wzrosną o ok. 30 zł dla przeciętnego gospodarstwa domowego o zużyciu do 2 MWh energii elektrycznej rocznie. Analizy URE pokazują, że średnia cena taryfowa sprzedaży prądu dla gospodarstw domowych w taryfie na II połowę 2024 i na rok 2025 może wynieść poniżej 600 zł za MWh

QUIZ Historia sztuki. Te informacje wypada znać. Dasz radę zdobyć 6/10?
Co to są rubensowskie kształty? A tycjanowski kolor? Kto namalował "Śniadanie na trawie"? Znasz odpowiedzi na te pytania? W takim razie jest duża szansa na komplet punktów.

REKLAMA