REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządowe pomysły na promocję regionów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Małgorzata Rajan

REKLAMA

Rosnąca konkurencja samorządów o pozyskanie turystów i inwestorów sprawia, że władze lokalne i regionalne muszą szukać ciekawych i oryginalnych sposobów promocji. Nowatorskie są hasła, miejsca albo nośniki promocji.

Z początkiem 2009 r. ruszyły samorządowe kampanie promocyjne mające przyciągnąć turystów i inwestorów. Niektóre z nich, zwłaszcza te, które wykorzystują niestandardowe formy przekazu, mogą być przykładem dla władz gmin, powiatów i województw oraz osób zajmujących się w samorządowych urzędach promocją, jak przygotować i przeprowadzić oryginalną i ciekawą kampanię promocyjną.

REKLAMA

Śląskie promuje Beskidy

W marcu 2009 r. rozpoczęła się ogólnopolska kampania promocyjna województwa śląskiego „Pozytywnie nakręceni polecają”. Ma ona budować pozytywną samoocenę mieszkańców regionu oraz wzmocnić tożsamość z miejscem zamieszkania. Celem kampanii jest także utrwalenie w świadomości mieszkańców regionu i całej Polski, że określenie Śląsk nie jest równoznaczne z województwem śląskim.

Województwo jest promowane poprzez pokazanie m.in. atrakcyjnych turystycznie Beskidów i Jury Krakowsko-Częstochowskiej – rejonów, które administracyjnie do województwa przynależą dopiero od 1999 r.

Kampania jest częścią strategii marketingowej województwa śląskiego opracowanej w 2007 r. Wizerunek marki wspierać będą działania PR oraz marketing bezpośredni. Reklamy będą emitowane zarówno w telewizji, radiu, jak i w prasie, w Internecie oraz na billboardach. Kampania potrwa do końca maja 2009 r.

REKLAMA

Zdaniem Pawła Brągiela, członka powiatu cieszyńskiego odpowiedzialnego za promocję i turystykę, dobrze że Beskidy zostały mocno wyeksponowane w kampanii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wielu mieszkańców kraju nie utożsamia bowiem Beskidów z województwem śląskim – mówi Paweł Brągiel.

Efektem kampanii „Pozytywnie nakręceni polecają” ma być m.in. większa liczba przyjazdów w Beskidy.

Jest to bardzo cenne, zwłaszcza w momencie osłabienia gospodarczego. Polacy będą więcej podróżować po kraju, będą to częstsze, ale krótsze wyjazdy poza miejsce zamieszkania – twierdzi Paweł Brągiel.

Rzeszów w programie telewizyjnym

Pomysłowością na zaistnienie na telewizyjnym ekranie wykazał się samorząd Rzeszowa. Mariusz Sidor, Dyrektor Wydziału Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta zaprosił młodzież ze szkół muzycznych do studia Telewizji Polskiej w Warszawie, do programu „Hit Generator”. Brał w nim udział zespół Pectus z Rzeszowa, który walczył o głosy publiczności. Kibicującą młodzież ubrano w koszulki z logo Rzeszowa. W ten sposób wszyscy telewidzowie mieli szansę zobaczyć logo Miasta.

Efekt promocyjny został osiągnięty tanim kosztem. Władze Rzeszowa wspólnie z zespołem zapłaciły jedynie za wynajęcie autokaru, który przewiózł młodzież do i z Warszawy.

Pectus brał udział w 4 odcinkach programu „Hit Generator”. Na każdy z nich jechały z Rzeszowa autokary z publicznością. Prawie 60 osób dotarło do studia, gdy zespół walczył o główną nagrodę. W tym dniu Miasto wykupiło również emisję 10-sekundowych reklam telewizyjnych.

Koszt wszystkich wyjazdów młodzieży do Warszawy wyniósł w sumie kilka tysięcy zł, a za reklamy telewizyjne zapłacono prawie 50 tys.

Władze Rzeszowa już myślą o organizacji kolejnych wyjazdów do Warszawy, m.in. do programu „Jaka to melodia – Turniej miast”. O nagrodę rzeszowianie będą walczyć z mieszkańcami Szczecina i Białegostoku. Na widowni zasiądzie 15 osób ubranych w mundury pilotów i stewardes, którzy będą mieć transparent „Rzeszów – stolica innowacji”.

Kraków w Nowym Jorku

Kraków, jako pierwsze europejskie miasto, wykupił reklamę na jednym z najsłynniejszych placów na świecie – nowojorskim Times Square.

Koszty reklamy w tym chyba najbardziej ekskluzywnym miejscu reklamowym na świecie są bardzo duże – informuje Filip Berkowicz, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. kultury.

Za 3 miesiące umieszczenia reklamy, która jest elementem kampanii promocyjnej festiwalu Misteria Paschalia w Stanach Zjednoczonych, Miasto zapłaci ok. 10 mln zł.

Miasto po zakończeniu festiwalu Misteria Paschalia na słynnym nowojorskim skrzyżowaniu zamierza reklamować kolejne imprezy związane z cyklem 6 Zmysłów, które odbędą się w czerwcu 2009 r.:

● Festiwal Muzyki Filmowej,

● Festiwal SELECTOR i

● projekt Art BOOM.

W lutym 2009 r. rozpoczęła się również międzynarodowa kampania reklamowa Krakowa na antenie CNN International.

Decyzja o emisji spotu na początku lutego nie była przypadkowa.

Wybraliśmy początek roku, bo to jest okres, w którym zaczyna się planować wakacje – mówi Grażyna Leja, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Turystyki. – Dowodem tego są choćby liczne imprezy targowe i prezentacje miast, organizowane w pierwszym kwartale roku w całej Europie i na innych kontynentach.

Materiał promocyjny został przygotowany przez ekipę CNN przy współpracy Urzędu Miasta Krakowa. Pokazuje Kraków nie tylko jako miasto zabytków, ale i miejsce wydarzeń kulturalnych o randze międzynarodowej, takich jak: Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Miesiąc Fotografii w Krakowie.

Chodzi o to, aby pokazać Kraków jako miejsce atrakcyjne dla turysty młodego, indywidualnego, grupowego i biznesowego – wyjaśnia Grażyna Leja.

Bydgoscy urzędnicy w filmie

Władze Bydgoszczy znalazły własny sposób na promocję miasta. Wiceprezydent i kilku szefów wydziałów Urzędu Miasta wzięło udział w siedmiominutowym filmie reklamującym produkty firmy Microsoft, w który wplecione są promocyjne informacje o Bydgoszczy. Można go obejrzeć w serwisie YouTube i na stronach internetowych urzędu.

Jednak fakt realizacji filmu promocyjnego we współpracy z komercyjną firmą budzi wątpliwości, czy udział w komercyjnej reklamie urzędników jest w porządku.

Beata Kokoszczyńska-Gorlicka, Rzecznik Prasowy Urzędu Miejskiego w odpowiedzi na te i inne zarzuty zamieściła informację na stronie internetowej, w której wyjaśnia, że celem działania urzędników bydgoskiego ratusza była promocja Bydgoszczy oraz wdrożonych w tym mieście najnowocześniejszych rozwiązań ICT (information communication technology), a podobne filmy dotyczące wdrożeń różnych produktów Microsoft zrealizował między innymi z samorządami Londynu, Zurichu, Porto, Istambułu i innych.

Dla bydgoskiego ratusza to wspólne działanie promocyjne jest przykładem na transparentną realizację własnych celów w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne – przekonuje Beata Kokoszczyńska-Gorlicka. – Firma Microsoft chciała zrobić reklamę swoich produktów i zwróciła się do władz Miasta z propozycją nagrania filmu. Miasto nie zapłaciło za spot ani złotówki, a film został nagrany w czasie, kiedy urzędnicy nie wykonywali swoich obowiązków służbowych.

Dla władz Miasta istotne jest, że film zobaczą inwestorzy, szefowie dużych korporacji zainteresowani produktami Microsoftu, którzy mogą zainteresować się nowoczesnym miastem, korzystającym z takich samych rozwiązań.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Gazeta Samorządu i Administracji

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senat: Komornik łatwiej sprzeda Twoje mieszkanie. Jak nie dasz rady z kredytem

Zasadą staje się bowiem licytacja elektroniczna nieruchomości przez komornika. Ustawa nowelizująca odpowiednio kodeksu postępowania cywilnego jest w Senacie.

Akademia Wsparcia: bezpłatne szkolenia dla samorządów o nowych standardach opieki nad dziećmi do lat 3

W ramach ogólnopolskiego programu „Akademia Wsparcia – krajowy system wspierania rozwoju opieki wczesnodziecięcej w Polsce 2024–2026” Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz partnerzy wojewódzcy zapraszają przedstawicieli gmin i powiatów na szkolenia dotyczące nadzoru i kontroli nad instytucjami opieki nad dziećmi do lat 3. Zajęcia odbywają się w całym kraju, a udział jest bezpłatny.

Pracownik nie przychodzi do pracy - co robić? Jak go zwolnić?

Jeśli pracownik nie przychodzi do pracy nie wywiązuje się ze swoich podstawowych obowiązków. Pracodawca może nałożyć na niego kary porządkowe. Jak go zwolnić? Znaczenie ma tutaj rodzaj nieobecności. Jeśli jest usprawiedliwiona, pracodawca posłuży się inną podstawą prawną, a jeśli jest nieusprawiedliwiona, może zwolnić go dyscyplinarnie.

Kancelaria, która słucha i sprzedaje - jak budować nowoczesną markę w zgodzie z wartościami?

Marketing kancelarii to nie fast food. Budowanie marki kancelarii to proces na lata. Przemyślana i wdrażana na bieżąco strategia, długoterminowe i krótkoterminowe plany, odpowiednio dobrane narzędzia - brzmi jak wyzwanie. Czy to się opłaca?

REKLAMA

Nowa ustawa o stażach zmienia zasady gry – koniec darmowych praktyk?

„Zobowiązanie organizatora stażu do wypłacania miesięcznego świadczenia pieniężnego dla stażystów, ustalanego w wysokości minimalnej równej 35% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale” - taki zapis znalazł się w projekcie ustawy o stażach. Co jeszcze nowego czeka stażystów i praktykantów?

Punkty 5, 6, 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – co oznaczają i jak je zdobyć w 2025 r.

Brak jednego zapisu w orzeczeniu o niepełnosprawności może oznaczać stratę kilku tysięcy złotych rocznie. To właśnie punkty 5, 6, 7 i 8 w części "Wskazania do ulg i uprawnień" decydują o dostępie do świadczeń, ulg podatkowych, sprzętu medycznego czy usług opiekuńczych. W 2025 roku ich znaczenie jeszcze wzrosło, ponieważ weszły w życie nowe przepisy oraz rekomendacje dla komisji orzekających. Sprawdź, co oznaczają poszczególne punkty, jak je zdobyć i jak działać, jeśli w Twoim orzeczeniu któregoś z nich brakuje.

Ostrzeżenie ZUS przed oszustami: wygląda jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing

ZUS ostrzega ubezpieczonych przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Wygląda to jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing. Może skutkować kradzieżą danych osobowych, haseł i przejęciem kontroli nad komputerem, także kont bankowych ofiary.

Jest decyzja! 10 listopada dniem wolnym od pracy. Jednak nie dla wszystkich

Premier zdecydował, że 10 listopada 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla urzędników państwowych. Dzięki tej decyzji pracownicy służby cywilnej będą mieli czterodniowy weekend, który potrwa od soboty 8 listopada do wtorku 11 listopada, czyli Narodowego Święta Niepodległości. Oto szczegóły.

REKLAMA

Nowy urlop w Kodeksie pracy. 105 dni wolnego płatnego w 100 proc. Sprawdź, komu przysługuje!

W 2025 roku wprowadzono do Kodeksu pracy nowy rodzaj urlopu, który przeznaczony jest dla rodziców wcześniaków oraz dzieci, które po urodzeniu wymagają dłuższego pobytu w szpitalu. Maksymalny czas jego trwania wynosi 15 tygodni. Oto szczegóły.

Dokumentacja medyczna na komisję. Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności?

Uzyskanie orzeczenia o niepełnosprawności to nie tylko formalność, ale często warunek otrzymania świadczeń, ulg podatkowych czy zniżek komunikacyjnych. Żeby komisja mogła wydać decyzję, potrzebujesz pełnej i aktualnej dokumentacji medycznej. Sprawdź, jakie dokumenty musisz przygotować, gdzie je zdobyć i dlaczego ich kompletność ma kluczowe znaczenie dla szybkiego rozpatrzenia wniosku.

REKLAMA