| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Terminy

W jakim terminie żądania konsumenta powinny być spełnione

Aktualizacja: 12.07.2011

Termin wykonania żądania jest dość problematyczną kwestią. Chociażby dlatego, że nie jest dokładnie określona w przepisach prawa. Powoduje to często nadużycia ze strony sprzedawcy, który czas ten traktuje jako nieograniczony. Tak jednak nie jest. »

W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje

Aktualizacja: 31.01.2011

Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca  powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego. »

Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu

Aktualizacja: 25.07.2012

Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli  wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie. »

Termin na odpowiedź od poczty

Aktualizacja: 14.07.2011

Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty? »

Niedoręczenie listu zwykłego

Aktualizacja: 14.07.2011

Jestem tradycjonalistą i zawsze kiedy tylko mogę wysyłam do rodziny, znajomych listy zwykłe. Niestety często nie są one doręczane. Czy poczta odpowiada również za zaginięcie listu zwykłego, skoro nadawca nie otrzymuje żadnego poświadczenia, że list wysłał? »

Nie wykonano poprawek w terminie

Aktualizacja: 14.07.2011

Zamówiłem u stolarza wykonanie mebli kuchennych. Jednak nie zostały one wykonane zgodnie z ustaleniami i nie da się ich w ogóle zamontować. Próbowano je poprawić, ale bezskutecznie. Czy mogę w takiej sytuacji zrezygnować z zamówionych mebli? »

W jakim terminie operator telekomunikacyjny powinien odpowiedzieć na reklamację

Aktualizacja: 12.07.2011

Operator telekomunikacyjny po otrzymaniu reklamacji od konsumenta ma obowiązek odpowiedzieć na nią. Ważne jest również to w jakim czasie tego dokona. Przepisy wskazują, że powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od momentu jej złożenia. »

Kiedy trzeba poinformować wykonawcę o wadach

Aktualizacja: 12.07.2011

Z usług fachowców korzystamy bardzo często. Dotyczą one zwykłych spraw życia codziennego, np. naprawa butów u szewca oraz poważnych inwestycji związanych np. z remontem domu. W sytuacji gdy zauważymy wady w wykonanej usłudze należy pamiętać o tym, że mamy miesiąc na poinformowanie wykonawcy o nich. »

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Aktualizacja: 12.07.2011

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni. »

Przedawnienie w umowie o dzieło

Aktualizacja: 14.07.2011

Przedawnienie roszczeń w umowie o dzieło jest skomplikowanym i jednocześnie bardzo ważnym zagadnieniem. Należy zapamiętać, że jeżeli składamy reklamacje na wady dzieła, to nasze uprawnienia z tym związane nie przedawniają się, lecz wygasają z upływem roku od momentu a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana. »

Jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 12.07.2011

Jeżeli zakupiony produkt ma wady, usterki, nie ma takich cech jakie powinien posiadać produkt nie musimy od razu załamywać rąk. Nawet jeśli nie mamy gwarancji na daną rzecz. Za każdy towar konsumpcyjny sprzedawca odpowiada przez dwa lata od momentu jego wydania. »

Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie. »

Czas trwania gwarancji

Aktualizacja: 12.07.2011

Gwarancja zawsze trwa rok. To jest hasło, którym często posługują się konsumenci. Nie jest ono jednak prawdziwe. Gwarancja trwa tyle, na ile została wydana. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Dawid Tomaszewski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »