Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?
27 wrz 2021
Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?
Odpowiedź na reklamację w Polsce i UE - w jakim terminie?
20 lip 2020
W niektórych przypadkach przedsiębiorca ma nawet kilka tygodni na odpowiedź na reklamację. Przepisy obowiązujące w Polsce mogą wydawać się skomplikowane. Jak jest zatem w pozostałych państwach UE?
Milczące uznanie reklamacji przez instytucję finansową
19 mar 2018
"Nieudzielenie przed podmiot rynku finansowego odpowiedzi na reklamację skutkuje jej milczącym uznaniem, to jest rozpatrzeniem zgodnie z wolą klienta" - mówi Tomasz Młynarski, radca prawny w biurze Rzecznika Finansowego. Zdaniem rzecznika w takiej sytuacji bank czy ubezpieczyciel tylko w wyjątkowych sytuacjach może kwestionować zasadność naszych roszczeń.
Od 2018 r. więcej czasu na reklamacje wadliwego towaru
23 lis 2017
Już niedługo posłowie podejmą decyzję o losie projektu nowelizacji Kodeksu cywilnego (k.c.) . Autor projektu - Komisja do Spraw Petycji proponuje aby wprowadzić ponowny bieg terminu do dokonania reklamacji, w przypadku wymiany rzeczy na wolną od wad, co przyczyni się do wydłużenia czasu na dokonanie reklamacji.
Reklamacja produktów spożywczych
11 lut 2014
Reklamacja produktów spożywczych uregulowana jest na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Reklamacji produktów spożywczych dokonujemy bezpośrednio u sprzedawcy, u którego kupiliśmy towar. Składamy ją w ciągu trzech dni od daty sprzedaży, otrzymania towaru bądź otwarcia opakowania.
Zmiany w e – sklepach od 2014 r.
10 paź 2013
Od 25 grudnia 2014 r. na zwrot zakupionego towaru w sieci konsument będzie miał czternaście dni zamiast dziesięciu. Wprowadzone zostaną również ułatwienia w reklamacji wadliwego towaru. Właściciele e-sklepów będą zobowiązani do wprowadzenia zmian w systemie informacyjnym, regulaminach i procedurach sprzedaży.
Reklamacja mebli – kiedy zgłosić się do sprzedawcy?
22 lut 2012
Jeżeli konsument nie zgłosi wady w odpowiednim czasie, sprzedawca będzie mógł odrzucić jego reklamację nawet bez rozpatrzenia jej zasadności.
Jak obliczyć 14-dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną?
31 mar 2011
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje sprzedawcy 14 dni na udzielenie odpowiedzi reklamacyjnej. Niektórzy sprzedawcy uznają, że chodzi tutaj o 14 dni roboczych. Jak jest naprawdę?
Jakie są terminy przy reklamacji konsumenckiej?
25 sie 2010
Odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata. Ustawa określa też termin odpowiedzi na reklamację. Nic nie mówi jednak ile ma trwać spełnienie żądań.
Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?
16 sie 2010
Przy złożeniu reklamacji sprzedawca ma ustawowy obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 14 dni. W przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną.
W jakim czasie należy powiadomić sprzedawcę o wadzie
10 lut 2010
W sytuacji, gdy zauważymy niezgodność zakupionego przez towaru z umową powinniśmy zawiadomić o tym sprzedawcę w ciągu 2 miesięcy. Do zachowania tego terminu nie ma jednak znaczenia, kiedy otrzyma on nasze zawiadomienie.
Ile czasu powinna trwać naprawa telefonu
27 sty 2010
Kupiłem telefon komórkowy, którego przez wadliwe działanie baterii bardzo szybko się wyłączał. Sprzedawca miesiąc temu przyjął reklamację, jednak do tego czasu komórka nie została naprawiona. Nie dostałem też żadnej informacji, co się dzieje z tej sprawie. Co mogę w tej sytuacji zrobić?
Różne terminy gwarancji w dokumencie i w reklamie
26 sty 2010
Kupiłem niedawno sprzęt elektroniczny, na które sprzedawca wystawił mi gwarancję. W domu zauważyłem, że w dokumencie okres gwarancji został określony na 6 miesięcy. Tymczasem w reklamie producent przekonywał, że gwarancja trwa rok. Czy to jest zgodne z prawem?
Przedawnienie roszczeń
22 gru 2008
Moja sprawa trwa dość długo. Półtora roku temu kupiłem drukarkę. Po roku ujawniła się w niej wada. Złożyłem od razu reklamacje do sklepu i zażądałem jej naprawienia. Po 3 tygodniach otrzymałem odpowiedź, że mojej reklamacji nie uznano, bez żądnego uzasadnienia. Ponieważ zaraz po tym fakcie musiałem wyjechać na pół roku do Irlandii, to niestety nie mogłem zająć się tą sprawą. Po powrocie dowiedziałem się, że wówczas moja sprawa powinna być pozytywnie rozpatrzona. Czy nie minęło już za dużo czasu i czy mogę coś jeszcze w tej kwestii zrobić?
Odpowiedź na reklamację po 14 dniach
10 gru 2008
Kupiłam kurtkę w jednym ze sklepów firmowych. Po 6 miesiącach noszenia jej podszewka wytarła się i wyglądało to bardzo nieładnie. Złożyłam reklamacje i zażądałam wymiany na nową. Reklamacja została odrzucana. Nie otrzymałam jednak żadnej odpowiedzi. Poznałam decyzje dopiero kiedy sama poszłam do sklepu. Było to 16 dnia od momentu złożenia reklamacji. Czy nie jest to za długi okres na rozpatrzenie reklamacji?
Jaki jest czas naprawy
27 lis 2008
Jeżeli reklamujemy rzecz u sprzedawcy bardzo często zastanawiamy się jak długo będziemy musieli czekać na jego naprawę bądź wymianę. Problemtyczna jest również kwestia dotycząca uznania samego żądania reklamacyjnego, ale nie wykonywania go. Zobacz czy istnieją ustawowe terminy.
Dwa tygodnie na odpowiedź
24 paź 2008
Złożyłeś do sprzedawcy reklamację i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? Słyszałeś, że sprzedawca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi? Sprawdź czy jest to prawda.
W jakim terminie żądania konsumenta powinny być spełnione
21 paź 2008
Termin wykonania żądania jest dość problematyczną kwestią. Chociażby dlatego, że nie jest dokładnie określona w przepisach prawa. Powoduje to często nadużycia ze strony sprzedawcy, który czas ten traktuje jako nieograniczony. Tak jednak nie jest.
W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje
17 paź 2008
Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego.
Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu
24 wrz 2008
Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie.
Termin na odpowiedź od poczty
23 wrz 2008
Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty?
Niedoręczenie listu zwykłego
23 wrz 2008
Jestem tradycjonalistą i zawsze kiedy tylko mogę wysyłam do rodziny, znajomych listy zwykłe. Niestety często nie są one doręczane. Czy poczta odpowiada również za zaginięcie listu zwykłego, skoro nadawca nie otrzymuje żadnego poświadczenia, że list wysłał?
Nie wykonano poprawek w terminie
23 wrz 2008
Zamówiłem u stolarza wykonanie mebli kuchennych. Jednak nie zostały one wykonane zgodnie z ustaleniami i nie da się ich w ogóle zamontować. Próbowano je poprawić, ale bezskutecznie. Czy mogę w takiej sytuacji zrezygnować z zamówionych mebli?
W jakim terminie operator telekomunikacyjny powinien odpowiedzieć na reklamację
22 wrz 2008
Operator telekomunikacyjny po otrzymaniu reklamacji od konsumenta ma obowiązek odpowiedzieć na nią. Ważne jest również to w jakim czasie tego dokona. Przepisy wskazują, że powinno to nastąpić w ciągu 30 dni od momentu jej złożenia.
Kiedy trzeba poinformować wykonawcę o wadach
22 wrz 2008
Z usług fachowców korzystamy bardzo często. Dotyczą one zwykłych spraw życia codziennego, np. naprawa butów u szewca oraz poważnych inwestycji związanych np. z remontem domu. W sytuacji gdy zauważymy wady w wykonanej usłudze należy pamiętać o tym, że mamy miesiąc na poinformowanie wykonawcy o nich.
Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej
22 wrz 2008
Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni.
Przedawnienie w umowie o dzieło
22 wrz 2008
Przedawnienie roszczeń w umowie o dzieło jest skomplikowanym i jednocześnie bardzo ważnym zagadnieniem. Należy zapamiętać, że jeżeli składamy reklamacje na wady dzieła, to nasze uprawnienia z tym związane nie przedawniają się, lecz wygasają z upływem roku od momentu a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
Jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy
15 wrz 2008
Jeżeli zakupiony produkt ma wady, usterki, nie ma takich cech jakie powinien posiadać produkt nie musimy od razu załamywać rąk. Nawet jeśli nie mamy gwarancji na daną rzecz. Za każdy towar konsumpcyjny sprzedawca odpowiada przez dwa lata od momentu jego wydania.
Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy
15 wrz 2008
Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie.
Czas trwania gwarancji
15 wrz 2008
Gwarancja zawsze trwa rok. To jest hasło, którym często posługują się konsumenci. Nie jest ono jednak prawdziwe. Gwarancja trwa tyle, na ile została wydana.