REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W dobie cyfrowego obiegu informacji, wiadomość e-mail stała się jednym z najważniejszych narzędzi komunikacji w biznesie. To, jak piszemy i wysyłamy wiadomości, świadczy nie tylko o naszym profesjonalizmie, ale też o szacunku do odbiorcy. Niniejszy tekst przybliża zasady etykiety mailowej, które pomagają budować wiarygodność i pozytywny wizerunek w relacjach zawodowych.
Cyberprzestępcy wymyślili nową metodę phishingu. Wysyłają fałszywe e-maile o zwolnieniu z pracy. Argumentem często są ogólne zwolnienia w firmie. Kliknięcie w link lub otworzenie załącznika może dużo kosztować odbiorcę wiadomości. Jak rozpoznać fałszywe zwolnienie z pracy za pomocą e-maila?
Ministerstwo Finansów ostrzega o fałszywych mailach zawierających informację o konieczności korekty PIT-17. Maile nie zostały wysłane ani przez Krajową Administrację Skarbową, ani przez Ministerstwo Finansów.
Gmail i Yahoo jako dostawcy usług poczty elektronicznej szykują radykalne zmiany w swoich aplikacjach obsługujących e-maile. Powodem tych zmian jest zapewnienie użytkownikom większego bezpieczeństwa, głównie poprzez radykalne ograniczenie spamu, co zmniejszy ryzyko oszustw ze strony cyberprzestępców.
REKLAMA
Przekazanie niepowołanej osobie (wyłudzenie, wyciek) naszego numeru telefonu czy adresu e-mail jest tak samo groźne, jak numer PESEL w rękach oszusta. Przestępcy (np. hakerzy) potrafią te informacje wykorzystać tak, że sami im podamy swoje najbardziej wrażliwe dane, a w konsekwencji stracimy pieniądze. Podszyją się pod instytucję lub firmę, z usług której korzystamy i w dobrej wierze przekażemy im dane, które wykorzystają do wyłudzeń. Przykładowo numer PESEL powszechnie stosowany jako sposób autoryzacji. Według CERT Polska liczba przypadków phishingu w 2022 roku wyniosła prawie 40 tys., czyli o 36 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z badania wynika, że statystyczny użytkownik poczty elektronicznej wysyła i odbiera rocznie około 2524 wiadomości e-mail, poświęcając na to około godzinę dziennie.
Prawo komunikacji elektronicznej będzie tematem wysłuchania publicznego. Odbędzie się ono 6 marca w Sejmie.
Pocztą elektroniczną rozsyłane są fałszywe wiadomości w języku angielskim, których autor podszywa się pod Ministerstwo Finansów (MF) lub Krajową Administrację Skarbową (KAS).
REKLAMA
REKLAMA