REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-mail

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rewolucyjne zmiany dla korzystających ze Gmaila i Yahoo dla obsługi e-maili

Gmail i Yahoo jako dostawcy usług poczty elektronicznej szykują radykalne zmiany w swoich aplikacjach obsługujących  e-maile. Powodem tych zmian jest zapewnienie użytkownikom większego bezpieczeństwa, głównie poprzez radykalne ograniczenie spamu, co zmniejszy ryzyko oszustw ze strony cyberprzestępców.

Co oszust może zrobić z Twoim numerem telefonu czy adresem e-mail?

Przekazanie niepowołanej osobie (wyłudzenie, wyciek) naszego numeru telefonu czy adresu e-mail jest tak samo groźne, jak numer PESEL w rękach oszusta. Przestępcy (np. hakerzy) potrafią te informacje wykorzystać tak, że sami im podamy swoje najbardziej wrażliwe dane, a w konsekwencji stracimy pieniądze. Podszyją się pod instytucję lub firmę, z usług której korzystamy i w dobrej wierze przekażemy im dane, które wykorzystają do wyłudzeń. Przykładowo numer PESEL powszechnie stosowany jako sposób autoryzacji. Według CERT Polska liczba przypadków phishingu w 2022 roku wyniosła prawie 40 tys., czyli o 36 proc. więcej niż rok wcześniej.

Bezpieczeństwo danych w skrzynce e-mail

Z badania wynika, że statystyczny użytkownik poczty elektronicznej wysyła i odbiera rocznie około 2524 wiadomości e-mail, poświęcając na to około godzinę dziennie. 

Prawo komunikacji elektronicznej. Będzie wysłuchanie publiczne

Prawo komunikacji elektronicznej będzie tematem wysłuchania publicznego. Odbędzie się ono 6 marca w Sejmie. 

REKLAMA

Fałszywe maile udające administrację skarbową. Żądanie zapłaty

Pocztą elektroniczną rozsyłane są fałszywe wiadomości w języku angielskim, których autor podszywa się pod Ministerstwo Finansów (MF) lub Krajową Administrację Skarbową (KAS). 

Retencja danych telekomunikacyjnych – także w komunikatorach i poczcie elektronicznej

Obowiązek retencji danych telekomunikacyjnych będzie obejmował nie tylko – jak dotychczas – operatorów i dostawców usług telekomunikacyjnych, ale również podmioty udostępniające komunikatory internetowe oraz dostawców poczty elektronicznej. Zakres danych podlegających retencji ma ustalić w drodze rozporządzenia minister właściwy ds. informatyzacji. Takie rozwiązania przewiduje rządowy projekt Prawa komunikacji elektronicznej (PKE), który trafił pod obrady Sejmu.

Resort klimatu przestrzega przed fałszywymi mailami ws. dodatku węglowego

"Uwaga na fałszywe maile ws. dodatku węglowego. Do obywateli trafia korespondencja niebędąca komunikacją administracji publicznej. Oszuści wykorzystują sytuację do kradzieży danych osobowych i pieniędzy" - przekazało ministerstwo na Twitterze.

Email służbowy a RODO - zasady przechowywania danych w skrzynce mailowej

Email służbowy a RODO. Zasada ograniczenia przechowywania (jak i pozostałe wskazane w art. 5 RODO) może być wykorzystywana do wszystkich, innych niż dane osobowe, danych przez nas gromadzonych (czy to w życiu prywatnym czy zawodowym). Dotyczy to również danych przechowywanych w służbowej skrzynce mailowej.

REKLAMA

Sąd doręczy pismo e-mailem. A co jeśli email nie dotrze?

Pismo sądowe zostanie teraz wysłane e- mailem. Sądy online badają skuteczność takich doręczeń mailowych. Jednak co w przypadku, kiedy mail z sądu nie dotrze do adresata z różnych przyczyn technicznych?

Uwaga na fałszywe maile z ZUS!

Uwaga na fałszywe maile z ZUS - ostrzega Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Oszuści wysyłają na pocztę e-mail widomości z informacją o rzekomej niedopłacie składek z żądaniem uregulowania ich w ciągu 24 godzin.

Wypowiedzenie umowy o pracę pracownikowi pracującemu zdalnie - forma, procedura, złożenie

Praca zdalna funkcjonowała w naszej praktyce gospodarczej już od dłuższego czasu, często nieformalnie, bez określonej ustawą formy telepracy /art. 67(5) Ustawy Kodeks pracy/, ale z początkiem marca 2020 r. zyskała jednak zupełnie inny, zdecydowanie bardziej masowy charakter. Zmagania z pandemią Covid-19 spowodowały, że w wielu miejscach pracy, w przypadku pracowników biurowych, telepraca stała się powszechnym zjawiskiem. Przepisy tzw. tarcz antykryzysowych umożliwiły pracodawcy wprowadzenie formalnie trybu pracy zdalnej. Pracownik w trybie pracy na odległość może pojawiać się w biurze – siedzibie pracodawcy regularnie (np. raz, dwa razy w tygodniu), ale może też tygodniami świadczyć pracę z domu. Pojawia się zatem pytanie - w jakiej formie należy wypowiedzieć umowę o pracę pracownikowi świadczącemu pracę zdalnie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Z różnych powodów nie zawsze będzie możliwe wezwanie pracownika do stawienia się w siedzibie pracodawcy i wręczenie mu dokumentu w trakcie bezpośredniego spotkania (mimo, że przepisy tzw. tarcz antykryzysowych dopuszczają taką możliwość). Jak zatem można ten proces przeprowadzić?

Monitoring poczty elektronicznej pracownika

Urząd Ochrony Danych Osobowych wyjaśnia, że pracodawca ma prawo wprowadzić monitoring poczty elektronicznej pracownika. Jednak pracownik musi zostać poinformowany w jakim celu pracodawca zamierza stosować monitoring, poznać zakres oraz sposób zastosowania monitoringu.

Jak zadbać o dane osobowe w pracy zdalnej? - 4 wskazówki dla ADO

Koronawirus zmusił wiele firm do przejścia na model pracy zdalnej. Ekspert z zakresu ochrony danych osobowych podaje więc 4 wskazówki dla administratorów danych osobowych (ADO), jak zadbać o dane osobowe w pracy zdalnej.

ZUS ponownie upomina: wniosków nie należy wysyłać e-mailem!

ZUS po raz kolejny upomina ubezpieczonych. Wnioski do ZUS składa się wyłącznie za pośrednictwem portalu PUE ZUS. Dokumenty przesłane e-mailem nie będą rozpatrywane.

Uwaga na fałszywe maile z podpisem ZUS

Wielu klientów ZUS w ostatnich dniach otrzymuje informacje o rzekomo zaległych składkach. ZUS nie wysyła jednak takich maili i przestrzega przed próbami wyłudzenia danych.

Czy można rozwiązać umowę o pracę e-mailem lub sms-em?

Jeśli chodzi o rozwiązywanie umów o pracę za porozumieniem stron to nie jest zastrzeżona w przepisach prawa forma pisemna. Można zatem zastosować do nich wprowadzoną 8 września 2016 r. do Kodeksu cywilnego formę dokumentową. Oznacza to, że porozumienie stron w zakresie rozwiązania umowy może być zawarte za pośrednictwem dowolnego nośnika informacji umożliwiającego zapoznanie się z jego treścią (np. e-mail, SMS, faks, skan).

Umiejętne korzystanie ze skrzynki elektronicznej - rozwiązania ERP

Pracę biurową charakteryzuje częste komunikowanie się za pomocą skrzynki elektronicznej. Wiele czasu zajmuje czytanie, porządkowanie, usuwanie i odpowiadanie na wiadomości e-mail. Warto zastanowić się, jak zoptymalizować pracę. Czego nie robić? Jak korzystać ze skrzynki e-mail w sposób umiejętny?

Rozmowa e-mailowa z przyszłym pracodawcą

Obecny postęp technologii informatycznych wymusza na kandydatach poszukujących zatrudnienia korzystanie z Internetu jako głównego źródła ofert pracy. Powstają coraz to nowe portale, na których można znaleźć oferty na zapotrzebowanie pracowników na lokalnym rynku pracy, w obrębie danego kraju czy za granicą. Każda osoba, która posługuje się tym narzędziem doskonale zna jego plusy.

Rekrutacja on-line

W dzisiejszym czasach nikt sobie nie wyobraża życia bez komputerów – funkcjonują we wszystkich dziedzinach naszego życia. Dlaczego nie miałby także pomagać osobom, które poszukują zatrudnienia?

Czy mogę zgłosić urlop na żądanie e-mailem?

Każdemu pracownikowi przysługuje 4 dni urlopu na żądanie. W jakiej formie pracownik powinien złożyć wniosek o urlop na żądanie?

REKLAMA