REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowe procedury UOKiK - uzasadnienie zarzutów i komitet ewaluacyjny

Od 1 września 2015 r. UOKiK wprowadza nowe procedury, zgodnie z którymi będzie przedstawiał przedsiębiorcom szczegółowe uzasadnienie zarzutów po zgromadzeniu materiału dowodowego i powoła wewnętrzny komitet ewaluacyjny, który zapewni spójność oraz jakość postępowań.

Wzrost ofert pracy w księgowości w II kwartale 2015 r.

Analiza ofert pracy w II kwartale 2015 r. pozwala stwierdzić duży wzrost ofert pracy w księgowości i finansach. Najwięcej pracowników poszukiwano w dużych miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu.

Płynność finansowa w przedsiębiorstwie – jak o nią zadbać?

Płynność finansowa jest głównym czynnikiem umożliwiającym przedsiębiorstwu jego sprawne funkcjonowanie oraz rozwój. Ponadto wywiązywanie się w terminie ze wszelkich należności umacnia wizerunek firmy na rynku i sprawia, że jest ona stale atrakcyjna dla kontrahentów. Utrzymanie płynności jest dla każdego przedsiębiorstwa rzeczą priorytetową, gdyż jej brak może stać się przyczyną upadku firmy.

Przechowywanie dokumentacji przedsiębiorstwa – uporządkowane archiwum

Dokument, bez względu na to, czy jest on papierowy, czy elektroniczny, stanowi pierwszorzędny dowód każdej transakcji lub sprawy. Dlatego też prowadząc firmę, musimy pamiętać o tym, aby nasza dokumentacja była prowadzona i przechowywana fachowo. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której istotny dla nas dokument ginie, bądź zostaje uszkodzony. Jak więc przechowywać dokumenty w przedsiębiorstwie, tak aby nasza firma działała sprawnie?

REKLAMA

Wsparcie finansowe start-upów

Innowacyjne firmy mogą liczyć na coraz większe wsparcie finansowe. Nadal jednak problemem małych firm jest nieznajomość marketingu oraz brak kontaktów biznesowych w skali globalnej.

Ponad 1 mln osób założyło firmę przez internet

Dzięki działającemu od 1 lipca 2011 r. rejestrowi CEIDG działalność gospodarczą można założyć przez internet, a także ją wznowić, zawiesić lub zamknąć z dowolnego miejsca, bez konieczności odwiedzania urzędów.

Nowy standard drukowania (nie tylko) w biurze!

Drukarka, którą sterujemy nawet za pomocą smartfona? Lekka i bezprzewodowa, więc możemy zabierać ją ze sobą do archiwum, sali konferencyjnej czy „podzielić się” z koleżankami z pokoju obok? Taka, która „podpowie” szablon etykiety, naklejki czy identyfikatora, pozwoli na jego personalizację (logo, zdjęcie), a potem szybko wydrukuje dowolną ilość? Poznajmy nowy Leitz Icon!

5 standardowych pytań na rozmowie rekrutacyjnej

Rozmowa rekrutacyjna może zdecydować o przyjęciu bądź ostatecznym odrzuceniu kandydata do pracy. Warto dobrze przygotować się na każde możliwe pytanie. Przedstawiamy 5 standardowych pytań, które padają podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

REKLAMA

Przestrzeń biurowa dla pracowników nowej generacji

Przestrzeń biurową należy dostosować do młodych pracowników, czyli pracowników nowej generacji tzw. pokolenia Y. Przestrzeń aranżuje się tak, by sprzyjała ona nie tylko efektywnej pracy zespołowej, ale też kreowaniu niecodziennych pomysłów i zapewniała przyjemną, odprężającą atmosferę.

Pracodawcy pozytywnie o konstytucji dla przedsiębiorców

Ustawa Prawo o działalności gospodarczej, która ma być konstytucją przedsiębiorców, została przyjęta przez Rząd. Eksperci Konfederacji Lewiatan pozytywnie oceniają zawarte w niej prawa. Nowe przepisy mają wzmocnić prawa i gwarancje przedsiębiorców,

Cechy idealnego kandydata do pracy

Wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w branży nie dają gwarancji zatrudnienia. Jakie cechy powinien posiadać idealny kandydat do pracy? Agencja Zatrudnienia GP People wymienia komunikatywność, aktywność, multikulturowość, zdolności analityczne i odporność na stres.

Sposoby walki z syndromem wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe przejawia się poczuciem rozczarowania, frustracji, brakiem motywacji do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych. Poniżej przedstawiamy sposoby walki z syndromem wypalenia zawodowego.

Robot zastąpi co najmniej 2 pracowników

Jeden robot może zastąpić pracę co najmniej 2 pracowników. Dotychczas robotyka i automatyka były wykorzystywane głównie w produkcji. Nowe rozwiązania coraz częściej wdraża się w centrach finansowo-księgowych oraz obsługi klienta.

Firmy muszą uważać na outsourcing pracowniczy

Firmy, które zamierzają skorzystać z outsourcingu powinny zwrócić szczególną uwagę na skutki zawierania tego rodzaju umów.

AdWords w kampaniach rekrutacyjnych

Pracodawcy coraz częściej decydują się na wykorzystywanie nowych narzędzi w przeprowadzanych kampaniach rekrutacyjnych. Oferty pracy w internecie znajdują się już w grach komputerowych, na portalach społecznościowych. Zaopatrzone są także w fotokody QR Code. Kolejnym etapem informatyzacji procesów rekrutacyjnych będzie wykorzystywanie kampanii AdWords.

Nowe Prawo działalności gospodarczej

Rząd przyjął ustawę Prawo działalności gospodarczej, która całościowo określa zasady wykonywania działalności gospodarczej, m.in. została wprowadzona zasada domniemania uczciwości przedsiębiorcy, uczciwej konkurencji oraz poszanowania dobrych obyczajów.

Jak wprowadzić skuteczny system motywacyjny?

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach wynagrodzenie przestało był jedynym skutecznym środkiem motywującym pracowników. Jak wprowadzać efektywne systemy motywacyjne w firmie?

Konieczność zwolnienia pracownika

Konieczność zwolnienia pracownika to często bardzo trudna decyzja dla pracownika zarządzającego. Najczęstszym powodem zwolnień jest szukanie oszczędności w redukcjach personelu. Jak przekazać pracownikowi informację o rozwiązaniu z nim umowy?

CV niezgodne z prawdą

Często zdarza się, że CV kandydata zawiera informacje niezgodne z prawdą. Osoby szukające pracy często wpisują umiejętności, które wymagane są przez danego pracodawcę z nadzieją na przyjęcie do pracy. Oto 5 zasad podpowiadających jak nie wpaść w pułapkę własnego CV.

Prawa autorskie i znaki towarowe można darować bez podatku

Przekazanie prawa do własności intelektualnej w drodze darowizny nie podlega opodatkowaniu – wynika z interpretacji podatkowej. A pod pojęciem praw do własności intelektualnej rozumie się prawa autorskie i pokrewne, prawa do projektów wynalazczych, wzorów zdobniczych oraz – jak w sprawie poruszonej w interpretacji – prawa do znaków towarowych.

Słaba wydajność pracowników - przyczyny

Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić?

Jak zachęcić kadrę do wolontariatu pracowniczego?

Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na podejmowanie i wspieranie działalności charytatywnej. Najlepszym tego przykładem jest funkcjonowanie w firmie wolontariatu pracowniczego. Jak zachęcić kadrę do tego typu działań?

Zalecenia dotyczące jakości staży

Partnerzy społeczni przygotowują dokument zawierający zalecenia dotyczące jakości staży. Inspiracją mają być Polskie Ramy Jakości Staży, które zostały opracowane i przyjęte przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy

Rekrutacja to gra zespołowa. Szukający pracownika i poszukujący pracy powinni tworzyć równą relację. Poznaj 5 zasad komunikacji z kandydatem do pracy.

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

Warto znać język węgierski, czeski, litewski i rosyjski

Język angielski w CV traktowany jest jak znajomość obsługi komputera. Popularne są również języki zachodnioeuropejskie, jak niemiecki, francuski, włoski i hiszpański. Warto znać również języki z kierunku wschodniego - węgierski, czeski, litewski i rosyjski. Taka umiejętność wpłynie na wzrost szansy zatrudnienia i wysokość wynagrodzenia pracownika.

Outsourcing rekrutacji przynosi oszczędności

Outsourcing rekrutacji to sposób na oszczędność środków pracodawców. Przy pomocy outsourcingu procesów rekrutacyjnych można zmniejszyć koszty nawet o jedną trzecią.

Usługi menedżerskie nie podlegają opodatkowaniu VAT

Jeżeli podatnik nie wykonuje swojej działalności w swoim imieniu i na własny rachunek, ale w imieniu zarządzanej spółki, to czynności świadczone przez niego na podstawie kontraktu menedżerskiego nie podlegają opodatkowaniu VAT.

IFK poleca: ZUS dofinansuje BHP w firmach

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął realizację programu, który pozwoli firmom skorzystać z dofinansowania na podnoszenie bezpieczeństwa i higieny pracy. Wsparcie jest zaadresowane do wszystkich płatników składek, ze szczególnym uwzględnieniem sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

ZUS dofinansuje wydatki na bezpieczeństwo pracy w firmach

ZUS może dofinansować wydatki na poprawę warunków pracy w firmach. W ramach programu ZUS proponuje dofinansowanie do 500 tys. zł. Łącznie na ten cel zostanie w tym roku przeznaczone 27 mln zł. Środki będą stopniowo zwiększane – w 2017 r. będzie to już 46 mln zł.

Ułatwienia w prowadzeniu rachunkowości dla małych firm

Małe firmy oraz organizacje pozarządowe o przychodach poniżej 100 tys. zł rocznie skorzystają z ułatwień w prowadzeniu rachunkowości - zakłada nowelizacja ustawy o rachunkowości, do której drobne poprawki przyjął Senat. Małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe, składające się jedynie z uproszczonego bilansu, rachunku zysków i strat oraz z tzw. informacji dodatkowej z ograniczoną ilością danych.

Na co zwracają uwagę rekruterzy w CV?

Zdaniem rekruterów biorących udział w badaniu eyetrackingowym przeprowadzonym przez Pracuj.pl, doświadczenie jest kluczowym elementem w CV. To, jakie informacje zamieścimy w CV, jak opiszemy swoje doświadczenie i umiejętności, zadecyduje o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu rozmów. Starannie przygotowany dokument jest naszą wizytówką w pierwszym kontakcie z rekruterem, dlatego warto poświęcić mu odpowiednią ilość czasu.

Niska aktywność polskich firm w zagranicznych przetargach

Polskie firmy nie są aktywne na rynku przetargów w Unii Europejskiej; a firmy unijne mają więcej doświadczenia - mówił Dariusz Piasta z Urzędu Zamówień Publicznych, odpowiadając posłom na pytanie, dlaczego unijne firmy zdobywają zamówienia w Polsce, a polskie firmy w UE przegrywają.

Ulgi podatkowe na przyzakładowe żłobki i przedszkola

Wprowadzenie ulg podatkowych na tworzenie i prowadzenie żłobków, klubów dziecięcych i przedszkoli przyzakładowych przewiduje rządowy projekt zmian w PIT i CIT, którym zajmowali się posłowie. Wszystkie kluby zadeklarowały poparcie dla tej propozycji.

Jak fiskus radzi sobie z zagranicznymi firmami?

Najwyższa Izba Kontroli (NIK) oraz Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) opublikowały niedawno raporty o wpływach z podatku dochodowego od firm z udziałem kapitału zagranicznego. Co z nich wynika?

Profil w mediach społecznościowych jako CV

Współcześnie przygotowane przez kandydata do pracy CV nie zawsze jest wystarczającą bazą wiedzy dla rekrutera. Profil w mediach społecznościowych pokazuje kim jest dany kandydat do pracy. Osoby, które pozyskują pracowników, zdobywają więc pełniejszy obraz kandydata do pracy.

Rekrutacja kandydatów pasywnych i aktywnych

Rekrutacja kandydatów pasywnych czy aktywnych? Czym różnią się od siebie te dwa typy ludzi? Jakich pracowników powinien szukać dany pracodawca?

Firmy mogą emitować nowe typy obligacji - wieczyste i podporządkowane

Nowa ustawa o obligacjach, która wchodzi w życie od 1 lipca 2015 r. poszerza katalog typów obligacji, emitentów, a także wprowadza nowe zasady dokonywania zmian w warunkach emisji, zakładając tworzenie tzw. zgromadzenia obligatariuszy. Nowelizacja umożliwia przedsiębiorstwom m.in. emisję nowego typu obligacji: wieczystych oraz podporządkowanych.

Zalety pracowników 50+

Już w niedługim czasie pracodawcy będą musieli zmierzyć się z dużym spadkiem podaży pracowników w wieku produkcyjnym mobilnym. Powinni rozważyć zwiększenie zatrudnienia starszych pracowników. Jakie są zalety pracowników 50+?

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne - jak korzystać z rządowego wsparcia eksportu?

Warto zauważyć, że mimo rosyjskiego embarga w 2014 r. wartość polskiego eksportu żywności zwiększyła się o 4,5 proc. do 21,3 mld euro w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej: według prognoz w najbliższych latach polski eksport powinien rosnąć w tempie ok. 5-6 proc. rocznie, dzięki czemu realne jest podwojenie jego obecnej wartości w 2030 roku do poziomu ponad 500 mld dolarów. W poniższym artykule prezentujemy programy rządowe, których celem jest wsparcie finansowe eksporterów, jak i promocja polskich przedsiębiorców za granicą.

Ułatwienia dla firm w zakresie podatku akcyzowego od 1 stycznia 2016 r.

Rządowy projekt zmian ustawy o akcyzie, który przewiduje ułatwienia dla firm, ale zarazem ma ukrócić nieprawidłowości w obrocie suszem tytoniowym, trafił do dalszych prac do komisji finansów publicznych. Planowany termin wejścia w życie proponowanych zmian to 1 stycznia 2016 r.

Komunikacja wewnętrzna a motywacja pracowników

Komunikacja wewnętrzna obok systemu wynagrodzeń czy benefitów pozapłacowych jest jednym z wielu narzędzi motywowania pracowników. Należy jednak mieć na względzie, że może ona oddziaływać na kadrę zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Bowiem źle prowadzona komunikacja wewnętrzna lub jej brak, może być jedną z przyczyn obniżenia motywacji zatrudnionych osób do pracy i innych przedsięwzięć podejmowanych przez organizację.

Starzenie się polskich pracowników

Starzenie się polskich pracowników to nieuchronny proces stanowiący wyzwanie dla pracodawców. W związku z zachodzącymi na rynku pracy zmianami warto stosować zarządzanie wiekiem.

Elektroniczny obieg dokumentów w obszarach fakturowania i księgowości

Zmiana systemu obiegu dokumentów z papierowego na elektroniczny, w obszarach fakturowania i księgowości, może przynieść konkretne korzyści - i to zarówno z perspektywy właścicieli firm, jak i księgowych.

Czy smartfony mogą obniżyć koszty w firmie

Smartfony mogą służyć do obniżania kosztów w firmie i uzyskania przewagi nad konkurencją. Pytanie jednak: Czy polskie firmy w pełni wykorzystują potencjał tych urządzeń?

Jak wybrać narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie w firmach małych i średnich

W ostatnich latach obserwujemy logarytmiczny wzrost gromadzonych i przetwarzanych danych. Nawet w niewielkich przedsiębiorstwach sektora MSP ilość niezbędnych do właściwego zarządzania danych szybko rośnie. Czym, wobec tego kierować się przy wyborze narzędzi, które pomogą nam opanować coraz większe ilości danych, obrobić je i pomóc wyciągnąć właściwe wnioski pozwalające na podejmowanie racjonalnych decyzji? Jest wiele artykułów mówiących o konieczności budowania koncepcji merytorycznych odzwierciedlających model biznesowy organizacji …. Słusznie, ale spójrzmy na zagadnienie od strony praktycznej.

Zmiany w ustawie o rachunkowości - ułatwienia dla małych firm

Uchwalona przez Sejm nowelizacja ustawy o rachunkowości przewiduje wprowadzenie ułatwień w prowadzeniu rachunkowości dla małych firm. Zgodnie z nowymi przepisami małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe, składające się jedynie z uproszczonego bilansu, rachunku zysków i strat oraz z tzw. informacji dodatkowej z ograniczoną ilością danych.

Czy przedsiębiorca powinien korzystać z wywiadu gospodarczego?

Czy wywiad gospodarczy jest tym samym co szpiegostwo gospodarcze? Czy przedsiębiorca powinien korzystać z wywiadu gospodarczego, jeżeli 85% informacji na temat konkurencji znajdzie w Google i innych otwartych źródłach? Czy pracownicy wywiadowni gospodarczych spędzają całe dnie w Excelu analizując dane, czy raczej w terenie podglądając przez lornetkę? Czym jest, tak naprawdę, wywiad gospodarczy?

Ułatwienia dla małych firm w prowadzeniu rachunkowości

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o rachunkowości. Dzięki niej małe firmy skorzystają z ułatwień w prowadzeniu rachunkowości. Uproszczoną księgowość będą mogły stosować również organizacje pozarządowe o przychodach do 100 tys. zł rocznie.

Książka „To Twoja Firma. 12 kroków do sukcesu” wśród bestsellerów Empiku

Minęło zaledwie kilka miesięcy od debiutu, a już książka „To Twoja Firma. 12 kroków do sukcesu” wskoczyła na podium najlepiej sprzedających się poradników biznesowo-ekonomicznych Empiku. Wydana przed wydawnictwo One Press publikacja, to kompleksowy przewodnik dla przedsiębiorcy, którego autorami są doświadczeni eksperci, ludzie świata biznesu oraz znani dziennikarze. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl

REKLAMA