REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Poczta polska, Poczta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Redukcja etatów w Poczcie Polskiej. Czy nowy plan transformacji przewiduje likwidację spółki?

Zarząd Poczty Polskiej planuje w bieżącym roku zmniejszenie liczby stanowisk pracy o 5 tysięcy etatów. Wiceminister aktywów państwowych, Jacek Bartmiński, poinformował o tym w Sejmie. Przede wszystkim nie będą przedłużane umowy zlecenia oraz umowy o pracę na czas określony.

Trzęsienie ziemi w Poczcie Polskiej. Tysiące osób ma stracić pracę

Poczta Polska, narodowy operator pocztowy, planuje wprowadzić istotne zmiany w swojej strukturze zatrudnienia i funkcjonowaniu placówek. Według doniesień prasowych, spółka zamierza znacznie ograniczyć liczbę pracowników oraz zmniejszyć liczbę otwartych okienek i skrócić godziny pracy swoich urzędów.

Czy to już schyłek usług pocztowych, jakie znamy?

Komunikacja należy do jednej z najważniejszych potrzeb człowieka. Niejednokrotnie wymiana informacji zmieniała losy świata. Czy jesteśmy świadkami zmierzchu poczty powszechnej? 

Zamiast płyt winylowych w przesyłce pocztowej były narkotyki warte 800 tys. zł

Mazowiecka Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) podczas rutynowej kontroli przesyłek pocztowych wykryła prawie 1 kg narkotyku wartego około 800 tys. zł. Odbiorca przesyłki został tymczasowo aresztowany. 

REKLAMA

E-doręczenia. Sejm zmienił ustawę o doręczeniach elektronicznych

E-doręczenia. Sejm znowelizował dzisiaj ustawę o doręczeniach elektronicznych, przesuwając termin uruchomienia rozwiązań umożliwiającym powszechne doręczanie i odbieranie korespondencji z wykorzystaniem usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

Czy Spółdzielnia Mieszkaniowa musi naliczać podatek VAT od opłaty korespondencyjnej?

Dyrektor KIS potwierdził brak opodatkowania czynności obciążania rzeczywistymi kosztami opłat pocztowych adresatów korespondencji dotyczącej opłat za lokal mieszkalny, garaż, lokal użytkowy, teren, reklamę, miejsce postojowe, pomieszczenie gospodarcze, rozliczeń mediów oraz korespondencji windykacyjnej, tj. upomnienia i monity, za przesyłki nierejestrowane, rejestrowane, rejestrowane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oraz opłatą za zwrot do Spółdzielni przesyłek rejestrowanych niepodjętych w terminie.

Paczka dostarczona dronem. Kiedy? W Polsce przeszkadzają bloki

Człowiek stoi na podjeździe do swojego domu. Wpatruje się w niebo, a dłonią chroni oczy przed słońcem. Wygląda nadlatującej paczki. Ponad dziesięć lat od zapowiedzi Amazon wchodzi w finalny etap prac nad dostarczaniem przesyłek dronami. Kiedy w Polsce będzie to możliwe?

REKLAMA

Abonament RTV - kontrole. Poczta Polska wyjaśnia kto i jak może prowadzić kontrolę

Czy listonosz może dokonywać kontroli rejestracji odbiornika RTV? Czy trzeba rejestrować telewizor, jeżeli nie ogląda się na nim telewizji, tylko  filmy i seriale z płatnej platformy vod? Kto może kontrolować płacenie abonamentu rtv? Wyjaśnia Poczta Polska. Informuje m.in., że nie więcej niż kilkudziesięciu kontrolerów realizuje zadania na terenie całego kraju w zakresie abonamentu rtv.

Abonament RTV 2023 – ile wynosi, kto zwolniony. Stawki opłaty abonamentowej, zniżki

Jaki abonament mamy obowiązek płacić za radia i telewizory w 2023 roku? Jakie zniżki przysługują posiadaczom telewizorów i odbiorników radiowych? Dlaczego warto zapłacić abonament rtv za cały rok? Kto jest zwolniony obowiązku zapłaty abonamentu rtv? Czy trzeba płacić opłatę abonamentową za komputer, laptop, czy komórkę, które używamy do oglądania programów telewizyjnych lub słuchania stacji radiowych?

Tzw. ustawa abolicyjna weszła w życie

W czwartek weszła w życie tzw. ustawa abolicyjna, która wprowadza amnestię obejmującą darowanie kar za popełniony w czasie obowiązywania epidemii COVID-19 czyn polegający na przekazaniu Poczcie Polskiej spisu wyborców w związku z zarządzonymi na 10 maja 2020 r. wyborami Prezydenta RP.

Błędy poczty w doręczaniu pism obciążają skarbówkę!

Błędy doręczeń poczty obciążają skarbówkę. Wygrana byłego członka zarządu spółki z fiskusem w sprawie o 1,5 mln zł

Dofinansowanie do zakupu odbiornika – złożono blisko 400 tys. wniosków

Dofinansowanie do zakupu odbiornika zostało przekazane w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Gdzie można złożyć wniosek?

Kto będzie pracował 1 i 3 maja

1 maja i 3 maja to dni wolne od pracy, w których obowiązuje zakaz handlu. Sprawdź kogo ten zakaz nie obejmuje. Kto będzie pracował 1 i 3 maja?

Dopłata do telewizora i dekodera - Poczta Polska przyjmuje wnioski

Od 30 marca 2022 r. Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Do zakupu telewizora dopłata wynosi 250 zł, natomiast dekodera - 100 zł.

500 zł dodatku do wynagrodzenia na święta - Poczta Polska

500 zł dodatku do wynagrodzenia na święta Bożego Narodzenia - tyle Poczta Polska przekaże swoim pracownikom.

Paczki spoza UE - zasady i koszty obsługi zgłoszeń celno-podatkowych od 1 lipca 2021 r.

Paczki spoza UE - cło i podatki. Od 1 lipca 2021 r. na terenie całej Unii Europejskiej (także w Polsce) weszły w życie nowe przepisy (tzw. pakiet VAT e-commerce) dotyczące składania zgłoszeń celnych oraz poboru podatku VAT przez operatorów pocztowych. Od tego dnia każdy odbiorca towarów pochodzących spoza Unii Europejskiej (np. z Chin) jest zobowiązany do zapłaty należności celno-podatkowych. Obsługą tego procesu, z pewnymi wyjątkami, zajmuje się Poczta Polska, która przejęła obsługę celną przesyłek spoza UE, stając się podmiotem dokonującym zgłoszeń celnych działającym na rzecz odbiorcy przesyłki, czyli tzw. przedstawicielem pośrednim. Oznacza to, że pocztowcy mogą dokonać zgłoszenia celnego za klienta sprowadzającego towary ze sklepów internetowych np. w Azji.

Nowe zasady i sposoby doręczania przesyłek pocztowych

W celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 praktycznie w każdej instytucji publicznej wprowadzono środki mające na celu znaczące ograniczenie bezpośrednich kontaktów społecznych, w tym wymianę dokumentów. Tego rodzaju rozwiązanie zostało przez ustawodawcę przewidziane również w odniesieniu do usług świadczonych przez operatorów pocztowych, aby zminimalizować ryzyko zakażenia się wirusem.

Brak premii i niższe wynagrodzenia w Poczcie Polskiej przez 3 miesiące

Poczta Polska, czyli największy polski pracodawca, rezygnuje z premii dla menadżerów i obniża wynagrodzenia zarządu i pracowników na okres 3 miesięcy. Spadek przychodów od stycznia do kwietnia wyniósł 21%. Obniżki pensji mają wynosić od 1 do 10%.

Przekazanie danych wyborców Poczcie Polskiej przez wójtów, burmistrzów i prezydentów miast a RODO

Walka z epidemią wirusa SARS-CoV-2 czyli tzw. koronawirusa, który wywołuje COVID-19 jest bardzo ważna. Uzasadnia często czasowe ograniczenie naszych praw i wolności (temat ten omawiałem w artykule „Czy przepisy RODO utrudniają walkę z epidemią koronawirusa?”). Ale nie uzasadnia wszystkiego.

E-skrzynka Poczty Polskiej w pytaniach i odpowiedziach

W nowelizacji ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 rząd wprowadził możliwość doręczania korespondencji do adresatów w formie dokumentu elektronicznego. Przedstawiamy pytania i odpowiedzi dotyczące tej usługi.

Elektroniczny odbiór listu poleconego

Chcesz odbierać listy polecone bez wychodzenia z domu, bez czekania na listonosza? Teraz dzięki nowej e-usłudze jest to możliwe.

Usługa hybrydowa - Poczta nie zajrzy do kopert

Ministerstwo Cyfryzacji sprostowało pojawiające się w mediach informacje dotyczące planów wprowadzenia przez rząd nowych przepisów pozwalających na otwieranie korespondencji bez zgody obywatela. Chodzi o tzw. usługę hybrydową.

Wydanie pisma przez pocztę po terminie a termin procesowy

Czy wydanie przez pocztę przesyłki po terminie wydłuża termin procesowy? Czy strona powinna czynić starania o odebranie pisma?

Nowe przepisy dotyczące transgranicznych usług doręczania paczek już od 23 listopada 2019 r.

W dniu 14 października 2019 r. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Prawo pocztowe oraz ustawy – Prawo telekomunikacyjne. Nowe przepisy dotyczą transgranicznych usług doręczania paczek.

Nowe miejsca pracy przed Bożym Narodzeniem 2019 r. - Poczta Polska

Poczta Polska planuje zatrudnić 2 tysiące nowych pracowników. Zamierza zrobić to jeszcze przed końcem 2019 r., przed Bożym Narodzeniem. W których miastach będą przeprowadzane rekrutacje?

Emerytura na konto czy od listonosza?

Emerytura i renta mogą być wypłacane na konto bankowe osoby uprawnionej bądź za pośrednictwem poczty do ręki emeryta lub rencisty. Jak ZUS częściej przekazuje świadczenia - przelewem czy przez listonosza?

Potwierdzenie tożsamości na poczcie za pomocą aplikacji mObywatel

Od 23 kwietnia 2019 r. przy odbiorze przesyłki poleconej można potwierdzić swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. To przydatne rozwiązanie, gdy nie posiadamy przy sobie dowodu osobistego.

Jak stworzyć hasło zabezpieczające pocztę elektroniczną?

Hasło stanowi najpopularniejszy sposób zabezpieczenia poczty elektronicznej. W świetle RODO hasłowanie jest jedną z form zabezpieczania danych osobowych. Jak stworzyć hasło, które zapewni większe bezpieczeństwo?

Monitoring poczty elektronicznej pracowników w świetle RODO

W świetle RODO pracodawca może monitorować pocztę elektroniczną pracownika, ale pod pewnymi warunkami. Czy pracodawca może naruszyć tajemnicę korespondencji i inne dobra osobiste pracownika w związku z kontrolą e-maila?

Zakaz handlu w niedzielę – placówki pocztowe, pomoc rodziny właściciela sklepu

Zakaz handlu w niedzielę wprowadzony ustawą o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni wymaga pewnych zmian. Proponuje się doprecyzowanie możliwości wykonywania pracy w niedziele wolne od handlu przez placówki pocztowe oraz dopuszczenie możliwości pomocy w pracy właścicielowi sklepu przez jego rodzinę. Jakie jeszcze zmiany przewiduje nowelizacja?

Termin rozwiązania umowy o pracę wysłanego pocztą

W przypadku, gdy pracodawca rozwiązuje z pracownikiem umowę o pracę bez wypowiedzenia w okresie nieobecności pracownika w pracy (np. w okresie zwolnienia chorobowego) i wysyła odpowiedni dokument pocztą na adres pracownika, ustalenie terminu rozwiązania umowy o pracę ma często bardzo istotne znaczenie dla oceny zgodności z prawem rozwiązania umowy o pracę, np. w kontekście dochowania terminu 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy w trybie dyscyplinarnym.

Zaginiona przesyłka – co robić?

Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?

Reklamacja usługi pocztowej - uprawnieni, terminy

Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

Nowelizacja Prawa pocztowego podpisana

Poczta Polska skorzysta z programu pomocowego. Większość przepisów nowego Prawa pocztowego wchodzi w życie 14 dni od daty ich ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Wyjątek stanowią przepisy dotyczące konsultacji społecznych oraz nakładanie kar. Te przepisy wejdą w życie dopiero 1 stycznia 2019 r.

Czy Poczta Polska skorzysta z unijnego programu pomocowego?

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowało nowelę Prawa pocztowego. Jeżeli przepisy proponowane wejdą w życie Poczta Polska będzie miała możliwość skorzystać z unijnego programu pomocowego.

Czy można płacić kartą płatniczą na poczcie?

W końcu można płacić kartami płatniczymi na poczcie. Z końcem października firma zakończyła instalację terminali płatniczych we wszystkich swoich placówkach. Według zapewnień Poczty Polskiej płatności odbywają się bez dodatkowych prowizji, a czy są ustalone minimalne limity transakcyjne?

Przesyłkę Poczty Polskiej odbierzesz w kiosku RUCH

Poczta Polska podpisała umowę, na mocy której klienci będą mogli odbierać paczki w 7 tysiącach kiosków RUCHu.

Poczta Polska wesprze e-administrację

E-skrzynka oraz Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna mają odegrać kluczową rolę w projekcie włączenia Poczty Polskiej do planu cyfryzacji państwa. Nowe usługi powinny ułatwić obywatelom kontakt z urzędami.

Trendy na rynku e-commerce w 2016 r.

Jakie trendy będą dominowały na rynku e-commerce w 2016 r.? Co nowego dzieje się w dziedzinie handlu internetowego?

Poczta Polska wygrała przetarg na obsługę polskich sądów w latach 2016-2018

Od lutego 2016 r. do 2018 r., Poczta Polska będzie znów obsługiwała przesyłki polskich sądów. Wcześniej robiła to Polska Grupa Pocztowa (InPost).

Jak opłacić nadanie paczki przez internet

Poczta Polska wprowadziła nową usługę. Wszelkie formalności i opłaty związane z nadaniem paczki można załatwić przez internet.

Poczta Polska jest operatorem wyznaczonym do 2025 r.

Poczta Polska już oficjalnie jest operatorem wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej w latach 2016 - 2025.

Poczta Polska operatorem wyznaczonym przez kolejne 10 lat

Poczta Polska wygrała przetarg i przez kolejne 10 lat będzie pełniła funkcję operatora wyznaczonego . Co to oznacza?

Poczta Polska wygrała kontrakt na obsługę Sejmu

Poczta Polska zwyciężyła w przetargu, w wyniku którego przez najbliższe cztery lata będzie obsługiwała korespondencję Kancelarii Sejmu. Jakie warunki spełniła?

Odbiór korespondencji konkubenta

Prawo do odbioru korespondencji konkubenta (partnera), czyli osoby pozostającej w faktycznym związki partnerskim uregulowane jest jedynie na gruncie Prawa pocztowego. Czy osoby żyjące w związkach nieformalnych, tj. konkubinatach mogą wzajemnie odbierać swoją korespondencję (pocztę)?

Czy można wysłać list polecony przez internet?

Poczta Polska pracuje nad rozwiązaniem dla użytkowników platformy Envelo, dzięki któremu każdy będzie mógł wysłać list polecony przez internet, nie ruszając się sprzed komputera.

Sortowania Poczty w Warszawie unowocześniona

Poczta Polska zainwestowała w nowe maszyny do sortowni w Warszawie. Dzięki temu jest to jedna z najnowocześniejszych tego typu placówek w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowoczesna maszyny usprawnią proces sortowania przesyłek.

Bezpłatne WiFi w placówkach Poczty Polskiej

Poczta Polska wprowadziła w 100 placówkach pilotażowy program, który umożliwia osobom odwiedzającym placówkę bezpłatne skorzystanie z bezprzewodowego internetu.

Poczta Polska zmieni system wynagradzania

Poczta Polska wprowadzi zmiany w systemie wynagradzania pracowników. Według nowych zasad doceniani mają być pracownicy aktywni i zaangażowani w rozwój firmy. Dotychczasowy system to utrudnia.

REKLAMA