Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poczta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
1 maja i 3 maja to dni wolne od pracy, w których obowiązuje zakaz handlu. Sprawdź kogo ten zakaz nie obejmuje. Kto będzie pracował 1 i 3 maja?
W celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 praktycznie w każdej instytucji publicznej wprowadzono środki mające na celu znaczące ograniczenie bezpośrednich kontaktów społecznych, w tym wymianę dokumentów. Tego rodzaju rozwiązanie zostało przez ustawodawcę przewidziane również w odniesieniu do usług świadczonych przez operatorów pocztowych, aby zminimalizować ryzyko zakażenia się wirusem.
Walka z epidemią wirusa SARS-CoV-2 czyli tzw. koronawirusa, który wywołuje COVID-19 jest bardzo ważna. Uzasadnia często czasowe ograniczenie naszych praw i wolności (temat ten omawiałem w artykule „Czy przepisy RODO utrudniają walkę z epidemią koronawirusa?”). Ale nie uzasadnia wszystkiego.
W nowelizacji ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 rząd wprowadził możliwość doręczania korespondencji do adresatów w formie dokumentu elektronicznego. Przedstawiamy pytania i odpowiedzi dotyczące tej usługi.
Chcesz odbierać listy polecone bez wychodzenia z domu, bez czekania na listonosza? Teraz dzięki nowej e-usłudze jest to możliwe.
Ministerstwo Cyfryzacji sprostowało pojawiające się w mediach informacje dotyczące planów wprowadzenia przez rząd nowych przepisów pozwalających na otwieranie korespondencji bez zgody obywatela. Chodzi o tzw. usługę hybrydową.
Czy wydanie przez pocztę przesyłki po terminie wydłuża termin procesowy? Czy strona powinna czynić starania o odebranie pisma?
W dniu 14 października 2019 r. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Prawo pocztowe oraz ustawy – Prawo telekomunikacyjne. Nowe przepisy dotyczą transgranicznych usług doręczania paczek.
Emerytura i renta mogą być wypłacane na konto bankowe osoby uprawnionej bądź za pośrednictwem poczty do ręki emeryta lub rencisty. Jak ZUS częściej przekazuje świadczenia - przelewem czy przez listonosza?
Od 23 kwietnia 2019 r. przy odbiorze przesyłki poleconej można potwierdzić swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. To przydatne rozwiązanie, gdy nie posiadamy przy sobie dowodu osobistego.
Hasło stanowi najpopularniejszy sposób zabezpieczenia poczty elektronicznej. W świetle RODO hasłowanie jest jedną z form zabezpieczania danych osobowych. Jak stworzyć hasło, które zapewni większe bezpieczeństwo?
W świetle RODO pracodawca może monitorować pocztę elektroniczną pracownika, ale pod pewnymi warunkami. Czy pracodawca może naruszyć tajemnicę korespondencji i inne dobra osobiste pracownika w związku z kontrolą e-maila?
Zakaz handlu w niedzielę wprowadzony ustawą o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni wymaga pewnych zmian. Proponuje się doprecyzowanie możliwości wykonywania pracy w niedziele wolne od handlu przez placówki pocztowe oraz dopuszczenie możliwości pomocy w pracy właścicielowi sklepu przez jego rodzinę. Jakie jeszcze zmiany przewiduje nowelizacja?
Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?
Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?
Poczta Polska skorzysta z programu pomocowego. Większość przepisów nowego Prawa pocztowego wchodzi w życie 14 dni od daty ich ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Wyjątek stanowią przepisy dotyczące konsultacji społecznych oraz nakładanie kar. Te przepisy wejdą w życie dopiero 1 stycznia 2019 r.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowało nowelę Prawa pocztowego. Jeżeli przepisy proponowane wejdą w życie Poczta Polska będzie miała możliwość skorzystać z unijnego programu pomocowego.
E-skrzynka oraz Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna mają odegrać kluczową rolę w projekcie włączenia Poczty Polskiej do planu cyfryzacji państwa. Nowe usługi powinny ułatwić obywatelom kontakt z urzędami.
Prawo do odbioru korespondencji konkubenta (partnera), czyli osoby pozostającej w faktycznym związki partnerskim uregulowane jest jedynie na gruncie Prawa pocztowego. Czy osoby żyjące w związkach nieformalnych, tj. konkubinatach mogą wzajemnie odbierać swoją korespondencję (pocztę)?
Zmiany w ofercie rynkowej Poczty Polskiej skutkują gwarancjami terminów dostaw oraz bezpłatnymi ubezpieczeniami przesyłek.
Konkurencyjny rynek usług pocztowych, nowa definicja usługi pocztowej, rozszerzona odpowiedzialność operatora pocztowego - to niektóre zmiany przewidziane w projekcie ustawy Prawo pocztowe.
Konkurencyjny rynek usług pocztowych, nowa definicja usługi pocztowej, rozszerzona odpowiedzialność operatora pocztowego - to niektóre zmiany przewidziane w projekcie ustawy Prawo pocztowe.
Jednym z podstawowych zadań kancelarii i sekretariatów jest wysyłanie przesyłek. Przesyłki listowe, przesyłki na nośniku CD/DVD oraz paczki dostarczane są do odbiorców za pośrednictwem poczty i firm kurierskich. Jak przygotować przesyłkę do wysłania? Na co zwracać uwagę przy wyborze dostawcy usług pocztowych? Spróbujemy znaleźć odpowiedź na te pytania.