Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poczta polska

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od 30 marca 2022 r. Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Do zakupu telewizora dopłata wynosi 250 zł, natomiast dekodera - 100 zł.
500 zł dodatku do wynagrodzenia na święta Bożego Narodzenia - tyle Poczta Polska przekaże swoim pracownikom.
Paczki spoza UE - cło i podatki. Od 1 lipca 2021 r. na terenie całej Unii Europejskiej (także w Polsce) weszły w życie nowe przepisy (tzw. pakiet VAT e-commerce) dotyczące składania zgłoszeń celnych oraz poboru podatku VAT przez operatorów pocztowych. Od tego dnia każdy odbiorca towarów pochodzących spoza Unii Europejskiej (np. z Chin) jest zobowiązany do zapłaty należności celno-podatkowych. Obsługą tego procesu, z pewnymi wyjątkami, zajmuje się Poczta Polska, która przejęła obsługę celną przesyłek spoza UE, stając się podmiotem dokonującym zgłoszeń celnych działającym na rzecz odbiorcy przesyłki, czyli tzw. przedstawicielem pośrednim. Oznacza to, że pocztowcy mogą dokonać zgłoszenia celnego za klienta sprowadzającego towary ze sklepów internetowych np. w Azji.
W celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 praktycznie w każdej instytucji publicznej wprowadzono środki mające na celu znaczące ograniczenie bezpośrednich kontaktów społecznych, w tym wymianę dokumentów. Tego rodzaju rozwiązanie zostało przez ustawodawcę przewidziane również w odniesieniu do usług świadczonych przez operatorów pocztowych, aby zminimalizować ryzyko zakażenia się wirusem.
Poczta Polska, czyli największy polski pracodawca, rezygnuje z premii dla menadżerów i obniża wynagrodzenia zarządu i pracowników na okres 3 miesięcy. Spadek przychodów od stycznia do kwietnia wyniósł 21%. Obniżki pensji mają wynosić od 1 do 10%.
Czy wydanie przez pocztę przesyłki po terminie wydłuża termin procesowy? Czy strona powinna czynić starania o odebranie pisma?
Poczta Polska planuje zatrudnić 2 tysiące nowych pracowników. Zamierza zrobić to jeszcze przed końcem 2019 r., przed Bożym Narodzeniem. W których miastach będą przeprowadzane rekrutacje?
Od 23 kwietnia 2019 r. przy odbiorze przesyłki poleconej można potwierdzić swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. To przydatne rozwiązanie, gdy nie posiadamy przy sobie dowodu osobistego.
W przypadku, gdy pracodawca rozwiązuje z pracownikiem umowę o pracę bez wypowiedzenia w okresie nieobecności pracownika w pracy (np. w okresie zwolnienia chorobowego) i wysyła odpowiedni dokument pocztą na adres pracownika, ustalenie terminu rozwiązania umowy o pracę ma często bardzo istotne znaczenie dla oceny zgodności z prawem rozwiązania umowy o pracę, np. w kontekście dochowania terminu 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy w trybie dyscyplinarnym.
Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?
Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?
W końcu można płacić kartami płatniczymi na poczcie. Z końcem października firma zakończyła instalację terminali płatniczych we wszystkich swoich placówkach. Według zapewnień Poczty Polskiej płatności odbywają się bez dodatkowych prowizji, a czy są ustalone minimalne limity transakcyjne?
Poczta Polska podpisała umowę, na mocy której klienci będą mogli odbierać paczki w 7 tysiącach kiosków RUCHu.
Jakie trendy będą dominowały na rynku e-commerce w 2016 r.? Co nowego dzieje się w dziedzinie handlu internetowego?
Od lutego 2016 r. do 2018 r., Poczta Polska będzie znów obsługiwała przesyłki polskich sądów. Wcześniej robiła to Polska Grupa Pocztowa (InPost).
Poczta Polska wprowadziła nową usługę. Wszelkie formalności i opłaty związane z nadaniem paczki można załatwić przez internet.
Poczta Polska już oficjalnie jest operatorem wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej w latach 2016 - 2025.
Poczta Polska wygrała przetarg i przez kolejne 10 lat będzie pełniła funkcję operatora wyznaczonego . Co to oznacza?
Poczta Polska zwyciężyła w przetargu, w wyniku którego przez najbliższe cztery lata będzie obsługiwała korespondencję Kancelarii Sejmu. Jakie warunki spełniła?
Poczta Polska pracuje nad rozwiązaniem dla użytkowników platformy Envelo, dzięki któremu każdy będzie mógł wysłać list polecony przez internet, nie ruszając się sprzed komputera.
Poczta Polska zainwestowała w nowe maszyny do sortowni w Warszawie. Dzięki temu jest to jedna z najnowocześniejszych tego typu placówek w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowoczesna maszyny usprawnią proces sortowania przesyłek.
Poczta Polska wprowadziła w 100 placówkach pilotażowy program, który umożliwia osobom odwiedzającym placówkę bezpłatne skorzystanie z bezprzewodowego internetu.
Poczta Polska wprowadzi zmiany w systemie wynagradzania pracowników. Według nowych zasad doceniani mają być pracownicy aktywni i zaangażowani w rozwój firmy. Dotychczasowy system to utrudnia.
Od 3 czerwca istnieje możliwość składania dokumentów do ZUS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej za pomocą zusomatów. Z takiego rozwiązania mogą skorzystać klienci Poczty Polskiej. Obecnie udział w projekcie bierze pięć placówek z Warszawy, Gdańska, Lublina, Rzeszowa i Opola.
W placówkach Poczty Polskiej właściciele samochodów mogą teraz wykupić ubezpieczenia komunikacyjne OC, Autocasco, Assistance i NNW.
Sejm przyjął ustawę prawo pocztowe, liberalizując tym samym rynek usług pocztowych w Polsce. Ustawa ta ma na celu uwzględnienie w polskim ustawodawstwie przepisów III unijnej dyrektywy pocztowej.
Czym zajmuje się UKE? W jakich sprawach mogą korzystać z jego pomocy zwykli obywatele?
Nieterminowe dostarczanie przesyłek narusza zbiorowe interesy konsumentów – w 2008 r. stwierdził Prezes UOKiK. Teraz jego decyzję potwierdził sąd. Poczta Polska zapłaci karę.
Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację?
Do naszych skrzynek pocztowych trafia coraz więcej reklam. Wskutek czego niejednokrotnie pilna korespondencja, której oczekujemy, trafia pomiędzy stos reklamowych gazetek. Nawet napis na skrzynce, że nie życzymy sobie reklam niewiele jest w stanie pomóc. Firmy kolportażowe zajmujące się dystrybucją takich ulotek bardzo często nie zwracają uwagi na prośby mieszkańców.
„Ludzie listy piszą”. Piszący to także osoby niepełnosprawne. Jednak wysłanie listu przez osobę niepełnosprawną jest znacznie trudniejsze. Dlatego prawo wprowadza wiele udogodnień w placówkach dla niepełnosprawnych.
Na usługi pocztowe narzekamy dość często. Składamy reklamacje, skargi, żądamy odszkodowań. Aż w końcu zainteresował się tym Urząd Komunikacji Elektronicznej, który przeprowadził kontrolę funkcjonowania agencji pocztowych Poczty Polskiej na terenie kraju. Kontrola przeprowadzona była pod koniec 2008 r.
Decyzją Prezesa UOKiK Poczta Polska oraz niektórzy operatorzy telekomunikacyjni ukarani zostali na łączną kwotę ok. 14 mln zł. We wszystkich przypadkach zakwestionowano praktyki naruszające interesy konsumentów.
Miesiąc temu wysłałem mojej kuzynce list z życzeniami urodzinowymi. Z tego co wiem, do tej pory nie dotarły one do niej. Czy mogę takiej sytuacji złożyć reklamacje do Poczty? Jaki jest termin na doręczenia listu zwykłego?
Jestem ostatnio zbulwersowany działaniem Poczty Polskiej i nie chciałbym korzystać z jej usług. Słyszałem jednak, że nie zawsze jest to możliwe. Czy prawdą jest, że niektóre przesyłki są zastrzeżone tylko i wyłącznie dla Poczty Polskiej? Czy np. Urząd Skarbowy może wysyłać korespondencje za pomocą innego operatora?
Z usług pocztowych nadal korzystamy często. Szczególnie jeśli mamy rodzinę, znajomych w innym kraju i chcemy im przesłać paczkę. Bardzo ważne jest zarówno dla adresata jak i nadawcy aby paczka ta została doręczona w odpowiednim stanie. Co zrobić gdy jednak paczka nie dotrze do miejsca przeznaczenia?