| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > wypadek

Temat: pracodawca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracodawca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracodawca.

Co w sytuacji, gdy pracownik nie chce zgłosić wypadku przy pracy?

Aktualizacja: 15.03.2018

Uzyskanie przez pracodawcę informacji o zaistnieniu na terenie jego zakładu pracy zdarzenia mogącego stanowić wypadek przy pracy rodzi po jego stronie obowiązek niezwłocznego uruchomienia odpowiednich procedur narzuconych przepisami prawa pracy. Przepisy te nie wskazują jednak, z jakich źródeł pracodawca powinien uzyskać wiedzę na temat takiego zdarzenia. Czasem zdarza się zaś, iż pracownik (często ze znanych tylko sobie względów) odmawia zgłoszenia wypadku przy pracy, któremu uległ. Co w takiej sytuacji zrobić powinien pracodawca? »

Wypadek przy pracy w fabryce - roszczenia poszkodowanego

Aktualizacja: 18.04.2013

Za doznane obrażenia poszkodowanemu przysługuje prawo do odszkodowania. Jeśli w wypadku przy pracy wskazana jest odpowiedzialność pracodawcy, poszkodowany może dochodzić wypłaty odszkodowania z OC sprawcy, tj. pracodawcy. »

Odszkodowanie od pracodawcy za wypadek w pracy

Aktualizacja: 28.08.2012

Pracownik może dochodzić od pracodawcy odszkodowania za wypadek w pracy, gdy świadczenie z ZUS-u nie pokryje wszystkich kosztów leczenia poszkodowanego. Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać pieniądze? »

Świadczenia przysługujące pracownikowi z tytułu wypadku przy pracy

Aktualizacja: 16.07.2012

W przypadku gdy doszło do wypadku przy pracy, w konsekwencji czego pracownik jest niezdolny do pracy, może on otrzymać od pracodawcy i z Funduszu Ubezpieczeń społecznych określone świadczenia. »

Wypadek przy pracy

Aktualizacja: 13.12.2011

Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć. »

Obowiązki pracodawcy w przypadku wystąpienia wypadku przy pracy

Aktualizacja: 22.02.2011

Przepisy prawa pracy nakładają na pracodawcę szereg obowiązków związanych z tym, jak ma on postępować w sytuacji wystąpienia w jego zakładzie wypadku przy pracy. »

Czym są prace na wysokości

Aktualizacja: 22.02.2011

Pracą na wysokości w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Pracy oraz Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy jest praca wykonywana na powierzchni znajdującej się na wysokości co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi lub ziemi. »

reklama

POLECANE

Artykuł partnerski

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

V4 Legal

V4 Legal to nowoczesna kancelaria działająca na terenie Słowacji, Czech, Polski oraz Węgier.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »