REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacje

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zwrot wadliwego towaru (reklamacja) - kiedy rozliczyć korektę WNT

W którym okresie trzeba zgodnie z przepisami rozliczyć korektę wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru (WNT) związaną ze zwrotem wadliwego towaru na skutek reklamacji?

Reklamacja konsumencka 2024 - termin, zasady. Kiedy reklamacja jest złożona? Co powinien zrobić sprzedawca?

Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?

Wadliwe lub nietrafione prezenty świąteczne. Co można z tym zrobić zgodnie z prawem? Reklamacje, gwarancja, zwrot

Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z prezentem uszkodzonym lub nietrafionym? W tym kontekście warto przypomnieć nowe zasady reklamacji konsumenckiej po blisko roku od ich wejścia w życie.

Świąteczne prezenty kupuj z głową! Poradnik konsumenta - reklamacje, zwroty, ceny

Do Bożego Narodzenia zostało jeszcze tylko dwa tygodnie, a wiele osób wciąż czeka z zakupem świątecznych prezentów. Galerie handlowe przeżywają oblężenie, a w chaosie łatwo o pomyłkę czy niedopatrzenie podczas zakupów. Jak nie dokładać sobie stresu, kupując gwiazdkowe prezenty? Jakie egzekwować swoje prawa? Co trzeba wiedzieć? Przypominamy.

REKLAMA

Wymiana towaru na nowy w toku reklamacji a VAT. Czy trzeba wystawić fakturę korygującą i nową fakturę?

Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?

Czy spółka ma prawo obniżyć cenę usługi i podstawę opodatkowania VAT w przypadku reklamacji usługi?

Dyrektor KIS potwierdził, że po uznaniu reklamacji usługi, która to reklamacja została złożona przez klienta, powinno dojść do obniżenia ceny za świadczoną usługę, a tym samym podstawy opodatkowania w podatku VAT. W zależności od momentu rozpoznania reklamacji odbywać się to powinno poprzez wystawienie faktury z podstawą opodatkowania nie obejmującą kwoty obniżki ceny dokonanej w wyniku reklamacji.

Reklamacje i bonifikaty od przedsiębiorstwa energetycznego

Każdy z konsumentów ma prawo do otrzymania od przedsiębiorstwa energetycznego dokładnego wyjaśnienia, w jaki sposób naliczone zostały opłaty za gaz. Jeśli zaś przesył gazu został zatrzymany lub konsument nie zgadza się z naliczonymi opłatami ma prawo do reklamacji. W sytuacji gdy przedsiębiorstwo energetyczne nie dotrzyma standardów jakościowych obsługi konsumentów, konsumenci mogą ubiegać się o bonifikaty. W jaki sposób należy złożyć reklamację do przedsiębiorstwa energetycznego? Na jaką bonifikatę może liczyć konsument?

Co zrobić, kiedy bank odrzuci naszą reklamację?

Kiedy bank odrzuci naszą reklamację, nie musimy od razu wstępować na drogę sądową. Rozwiązaniem jest Arbiter Bankowy i Sąd Polubowny przy KNF.

REKLAMA

Prawa konsumenta: świąteczne zakupy

Świąteczne zakupy w pełni, kupujemy prezenty, korzystamy z promocji, rabatów i wyprzedaży. Czasami jednak zdarza się, że zakupiony produkt jest uszkodzony lub nie działa. Jakie prawa przysługują nam jako konsumentowi? Przeczytaj, czego możesz wymagać.

Reklamacja sprzętu – kiedy mamy taką możliwość?

Sprzęt kupiony od przedsiębiorcy przez osobę fizyczną na cele niezwiązane z działalnością gospodarczą, zgodnie z polskim prawem, może podlegać reklamacji (jest to sprzedaż konsumencka). Za sprzęt (towar) w głównej mierze odpowiada sprzedawca i w większości przypadków to on musi przyjąć reklamację. Przeczytaj, w jakich sytuacjach możemy reklamować sprzęt i ile mamy na to czasu.

REKLAMA