Pasażerom linii lotniczych, które strajkują, przysługują szczególne prawa. Jako przykład rozszerzonej ochrony pasażerów wskazać można: prawo do informacji, darmowe posiłki i napoje, zwrot ceny biletów a nawet odszkodowanie. Stowarzyszenie Przyjazne Latanie przypomina, jakie prawa przysługują pasażerom w kryzysowych sytuacjach.
Od marca 2015 r. poszkodowani kierowcy będą mieli możliwość bezpośredniej likwidacji szkód. To znaczy, że ich uszkodzonym samochodem zajmie się ubezpieczyciel, u którego wykupili polisę OC, a nie jak dotąd firma, w której ubezpieczony jest sprawca kolizji. W przyszłym roku mają wejść w życie również wytyczne KNF, które zapewnią jednolite standardy wyliczania szkód przez ubezpieczycieli.
Nienależyty stan chodnika zimą, tzn. nieodśnieżony bądź śliski chodnik, może być przyczyną groźnego wypadku. Pieszemu, poszkodowanemu w wypadku, przysługuje prawo dochodzenia roszczeń: odszkodowania, zadośćuczynienia lub renty. Podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie chodnika w należytym stanie (odśnieżanie) jest m.in.: właściciel nieruchomości.