REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Unia Europejska, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Holandii?

Ulicami Rotterdamu codziennie porusza się ogromna liczba rowerzystów. Możemy zdobyć się na oryginalność i podróżować samochodem. Jeśli jednak nie zdecydujemy się na tę opcję, możemy wypożyczyć samochód.

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Hiszpanii?

Do słonecznej ojczyzny flamenco i mrożącej krew w żyłach korridy możemy się wybrać różnymi środkami transportu. Jeśli siedzi w nas zamiłowanie do przygód i jesteśmy nastawieni na zwiedzanie to powinniśmy pojechać tam naszym samochodem.

Samochodem do „Złotych Piasków” - Bułgaria

Jeżeli nie zaliczasz się do ludzi, którym do szczęścia potrzebne jest wygodne siedzenie samolotu pierwszej klasy, to powinieneś zdobyć się na podróż własnym samochodem do Bułgarii.

Przepisy drogowe w Czechach

Wyjeżdżając do Czech powinniśmy znać przepisy ruchu drogowego w tym kraju. Nieznajomość przepisów ruchu drogowego w Czechach może skutkować zapłaceniem wysokiego mandatu.

REKLAMA

Przepisy drogowe w Belgii

Podróżując po jednym z krajów Beneluksu – Belgii nieznajomość całej gamy przepisów drogowych może prowadzić do otrzymania wysokiego mandatu.

Jakie przepisy drogowe obowiązują na Rodos?

Alternatywą dla stacjonarnych wakacji na jednym z wybrzeży wyspy Rodos może okazać się podróż samochodem po jednej z najpiękniejszych części Grecji.

„Odkupienie” zaległego urlopu wypoczynkowego

Jedną z zasad unijnego prawa socjalnego jest prawo pracownika do corocznego nieprzerwanego płatnego urlopu.

Zwrot towaru – jak i kiedy?

Zwrot towaru to nie to samo, co reklamacja. Jest możliwy jedynie wtedy, gdy taką możliwość oferuje swoim klientom sprzedawca. Dobór złego rozmiaru nie stanowi niezgodności towaru z umową i nie uprawnia do reklamacji.

REKLAMA

Zakupy grupowe, czyli jak kupować taniej

Coraz większą popularnością w Polsce zaczyna się cieszyć idea zakupów grupowych. Takie zakupy dają duże oszczędności. a wszystko zgodnie z zasadą duży może więcej.

Co zrobić, gdy reklamacja butów się przedłuża?

Oddałem buty do reklamacji, która została uwzględniona. Niestety od tej chwili minął już miesiąc, a buty nadal nie zostały naprawione. Ile czasu ma sprzedawca na załatwienie reklamacji?

Za wysoki rachunek telefoniczny – co mam zrobić?

Podstawowym krokiem każdego abonenta, któremu, jego zdaniem, operator telekomunikacyjny naliczył zawyżony rachunek powinno być żądanie przesłania bilingu.

„Nie rozpatrujemy reklamacji” – czyli jak nie dać się oszukać sprzedawcy?

Reklamacji nie podlegają produkty na gwarancji, importowane, używane oraz te z wyprzedaży. Tak uprawnienia konsumentów widzą sprzedawcy. Nijak ma się to jednak do przepisów prawa.

Czy telefon komórkowy można reklamować w salonie sprzedaży?

Chciałem dokonać reklamacji telefonu komórkowego w salonie, w którym go kupiłem. Sprzedawca powiedział mi jednak, że reklamacja jest możliwa jedynie z gwarancją. Czy to prawda?

Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?

„Nasz sklep nie ma obowiązku przyjęcia reklamacji. Proszę udać się do producenta”. Bardzo często konsumenci mogą usłyszeć takie słowa z ust sprzedawcy. A jak jest naprawdę?

Zatrudnianie pracowników w ramach projektu finansowanego z Unii Europejskiej

Czy istnieją przesłanki uniemożliwiające zawarcie 2 umów o pracę łącznie na 1,5 etatu (1/1 i 1/2) z jednym pracownikiem w ramach jednego projektu finansowanego z Unii Europejskiej, gdy zadania obejmujące oba stanowiska są czynnościami administracyjnymi?

Komisja Europejska broni aut z kierownicą po prawej stronie

Komisja Europejska kolejny raz upomina Polskę, w której nie można zarejestrować samochodów przeznaczonych do ruchu lewostronnego. Jej zdaniem polskie prawo jest niezgodne z przepisami unijnymi.

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? – cz. 2

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.

Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? - cz. 1

Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.

Jak zabezpieczyć się przed wadami wykonanego dzieła?

Umowa o dzieło zawierająca szczegółowe postanowienia pozwoli nam, w możliwe dostateczny sposób, zabezpieczyć się na wypadek wad wykonanego dzieła.

Czy ZUS potwierdzi E101 złożone przed wprowadzeniem druku A1

Od 23 lipca 2010 r. ZUS przestał stosować druk E101 do celów poświadczenia faktu kontynuowania ubezpieczeń w Polsce przez osobę czasowo oddelegowywaną do pracy w innym kraju Wspólnoty Europejskiej. Płatnicy, którzy przed tą datą ubiegali się o poświadczenie składając wniosek na druku E101, nie muszą składać wniosku na nowym druku A1. ZUS poświadczy E101, który będzie ważny przez wskazany w nim okres.

Jakie dokumenty niezbędne są do podróży zagranicznych?

Po drogach całej Europy porusza się duża liczba Polaków, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Brak niezbędnych dokumentów może zepsuć wakacje i pociągnąć za sobą kary i mandaty.

Czy sprzedawca odpowiada również wtedy, gdy nie ponosi winy?

Niedawno sprzedawca odmownie rozpatrzył moją reklamację. W uzasadnieniu stwierdził, iż nie ponosi on winy i poradził, bym z ewentualnymi roszczeniami zwrócił się do producenta. Co mam zrobić?

Buty z przeceny – czy można je reklamować?

Chciałam ostatnio zareklamować buty, które kupiłam na przecenie. Sprzedawca powiedział mi, że taki towar nie podlega reklamacji, o czym podobno informował w trakcie promocji.

Czy za małe buty można zwrócić do sklepu?

Kupione buty w domu okazały się zbyt małe. W sklepie powiedziano, że nie jest możliwy zwrot towaru. Czy to aby jest zgodne z prawem?

Do 10 września można składać wnioski o renty

Rolnicy, którzy chcą otrzymywać rentę strukturalną w zamian za przekazanie gospodarstwa, mogą składać wnioski do biur powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Termin upływa 10 września.

Umowa na zastępstwo w świetle przepisów UE

Prawo unijnie nie narzuca, jak powinna być skonstruowana umowa na czas zastępstwa oraz czy powinna ona np. wymieniać nazwisko zastępowanego pracownika.

Co zrobić, gdy okradną Cię za granicą?

Wypadki chodzą po ludziach, a licho nie śpi. Ludowe mądrości podpowiadają, że zawsze może nam przydarzyć się coś złego, nawet jeśli jesteśmy przezorni i ostrożni. Jedną z takich rzeczy jest kradzież. Co zrobić, gdy przytrafi nam się ona podczas zagranicznych wojaży?

Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?

Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji?

Jak uniknąć nieprzyjemności na drodze w obcym kraju?

Poza granicami Polski obowiązują inne przepisy drogowe. Moglibyśmy się spodziewać, że choćby w krajach Unii Europejskiej będą one takie same, lecz to rozumowanie jest błędne.

DGP: Naukowca w firmie opłaci UE

Zatrudniając pracowników naukowych, małe i średnie przedsiębiorstwa będą mogły korzystać z unijnej pomocy – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.

Przepisy drogowe w Hiszpanii

Decydując się na samochodową wycieczkę do Hiszpani, powinniśmy wiedzieć o kilku podstawowych sprawach. Żeby podróż upłynęła bez problemów trzeba znać przepisy i zwyczaje panujące w danym kraju.

Jak reklamować żywność?

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy.

Jakie są terminy przy reklamacji konsumenckiej?

Odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata. Ustawa określa też termin odpowiedzi na reklamację. Nic nie mówi jednak ile ma trwać spełnienie żądań.

Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?

Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje?

Jak wyegzekwować swoje prawa przy reklamacji?

Sprzedawca nie odpowiedział na moją reklamację w obowiązkowym terminie 14 dni. Pomimo to nadal odmawia uznania moich żądań. Co mogę zrobić w tej sytuacji?

Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?

Przy złożeniu reklamacji sprzedawca ma ustawowy obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 14 dni. W przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną.

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona.

Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego

Osoba ubezpieczona w NFZ może posługiwać się Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) wyłącznie w innych państwach członkowskich. EKUZ nie jest dowodem ubezpieczenia w NFZ uprawniającym do świadczeń zdrowotnych na terytorium Polski.

Obowiązki biura podróży

Planując wyjazd wakacyjny nie zawsze się zastanawiamy nad formalnościami. Najważniejsze to znaleźć atrakcyjną wycieczkę w dobrej cenie. Warto jednak zastanowić się, czego trzeba wymagać podpisując umowę z biurem podróży i jakie ciążą na nim obowiązki.

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku.

Jak skutecznie dochodzić roszczeń od sprzedawcy?

W zakupionych butach popękały podeszwy. Jesteś pewien swego, ale sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Tutaj dowiesz się, jakie podjąć kroki.

Standardy traktowania pracowników sezonowych

Komisja Europejska zaproponowała dyrektywę mającą ułatwić warunki pobytu dla pochodzących z państw trzecich pracowników sezonowych w UE. Wciąż to jednak państwa członkowskie mają same decydować, ilu pracowników sezonowych przyjmą.

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek?

O czym należy pamiętać przy letnich zakupach?

Płacąc przy kasie za kupione rzeczy nie zapomnij zabrać paragonu. Nie wyrzucaj go również od razu do śmieci. Może ci się przydać przy reklamacji.

Koniec pieniędzy z Unii na przedszkola

Resort pracy podzielił unijne pieniądze na tworzenie firmowych przedszkoli. Dotacje otrzymało 10 firm. Konkurs wyczerpał całą pulę pieniędzy z Unii Europejskiej na zakładanie nowych firmowych przedszkoli dostępną do 2013 roku.

Europejskie rady zakładowe

Jednym z podstawowych celów Europejskich Rad Zakładowych jest stworzenie dialogu pomiędzy pracownikami a pracodawcami, którzy prowadzą swoje przedsiębiorstwa na terenie kilku państw członkowskich.

Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową

Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową.

Błędy w realizacji zamówień finansowanych ze środków unijnych

Udzielanie zamówień publicznych podlega kontroli m.in. Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Szczególna uwaga skupiona jest na zamówieniach współfinansowanych ze środków unijnych, o czym świadczy ich liczba. W 2009 roku kontrolą objęto 177 postępowań.

Obowiązek przekazywania pracownikom Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego

Polscy pracodawcy delegujący pracowników do krajów członkowskich UE/EFTA odmawiają przekazania tym pracownikom Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).

Swoboda wyboru lekarza - radykalne zmiany w ochronie zdrowia

Dyrektywa o korzystaniu z usług medycznych w UE oraz swobodzie wyboru lekarza - także w kraju - wymaga radykalnych zmian polskiego systemu ochrony zdrowia i jest niekorzystna dla najuboższych pacjentów - ocenia minister zdrowia Ewa Kopacz.

REKLAMA