| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Reklamacja

Czy zły rozmiar ubrania uprawnia do reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam córce kurtkę zimową na prezent. Niestety okazało się, że jest za mała. Udałyśmy się do sklepu w celu wymiany na odpowiedni rozmiar. Sprzedawca odmówił zamiany, chociaż kurtka jest nienoszona, a on posiada towar we właściwym rozmiarze. Wydaje mi się, że jest to bezprawne i złośliwe postępowanie sprzedawcy. Czy mogę się skutecznie domagać zamiany? »

Rękojmia a gwarancja - uprawnienia konsumenta przy umowie sprzedaży

Aktualizacja: 17.10.2011

Umowa sprzedaży to jedna z częściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy. Jakie mamy wtedy prawa? »

Jak reklamować żywność?

Aktualizacja: 17.10.2011

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy. »

Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje? »

Jak wyegzekwować swoje prawa przy reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Sprzedawca nie odpowiedział na moją reklamację w obowiązkowym terminie 14 dni. Pomimo to nadal odmawia uznania moich żądań. Co mogę zrobić w tej sytuacji? »

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona. »

Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłem miesiąc temu telewizor LCD w sklepie internetowym. Do telewizora nie była dołączona karta gwarancyjna. Zgłosiłem mailem problem w sklepie, w którym kupowałem produkt. Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni prześlą oryginalną gwarancję producenta. Jednakże nie otrzymałem jej. W jaki sposób mogę to wyegzekwować? Czy mogę zwrócić telewizor do sklepu i odebrać pieniądze ponieważ produkt nie posiada dokumentu gwarancyjnego? »

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek? »

Czy sprzedawca ma prawo domagać się paragonu przy reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Towar niezgodny z umową podlega reklamacji. Sprzedawca nie może uzależnić uwzględnienia reklamacji od okazania paragonu. »

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie. »

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta? »

Importer także odpowiada za szkody wyrządzone przez produkt niebezpieczny

Aktualizacja: 17.10.2011

Jeżeli konsument poniesie szkodę wyrządzoną przez produkt, który okazał się niebezpieczny nie musi kierować swoich roszczeń do producenta. W przypadku towarów importowanych o wiele wygodniej będzie zwrócić się z tym do importera. »

Rzecznik konsumentów pomoże w reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że w zeszłym roku rzecznicy konsumentów sporządzili ponad 1600 pozwów, do sądów skierowali ponad 870 dochodząc praw poszkodowanych klientów. 557 spraw zakończyło się pozytywnie, ponad 230 jest jeszcze w toku. »

Do kogo po ekspertyzę

Aktualizacja: 17.10.2011

W sporze z przedsiębiorcą dobrze jest posiadać dokumenty potwierdzające nasze argumenty. W tym celu pomocny może okazć się rzeczoznawca. Wydaje on ekspertyzy. »

Gdzie złożyć reklamacje niedziałającej komórki

Aktualizacja: 17.10.2011

Pól roku temu kupiłem telefon komórkowy w promocji z przysłowiową złotówkę. Oczywiście pod warunkiem zawarcia umowy na okres 2 lat. Niestety telefon się popsuł. Złożyłam reklamacje w punkcie, w którym podpisywałam umowę, ale otrzymałam odpowiedź, że muszę zgłosić się do producenta telefonu, ponieważ operator nie odpowiada za niego. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Tabędzka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »