| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Reklamacja

Kto udziela odpowiedzi na reklamacje

Aktualizacja: 17.10.2011

Jakiś czas temu kupiłam torebkę ze skóry naturalnej. Po miesiącu użytkowania torebka miała znaczne otarcia, czego nigdy wcześniej nie widziałam na produktach tego typu. Gdy złożyłam reklamacje, właściciel sklepu odpisał mi, że to otarcie jest naturalnym wynikiem użytkowania i nie jest możliwa wymiana. Czy powinnam dostać odpowiedź od producenta na piśmie czy ze sklepu, w którym zakupiłam towar? »

Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

Aktualizacja: 03.11.2011

Znajomość prawa często może być pomocna w przekonaniu opornego sprzedawcy, który nie chce uwzględnić reklamacji. Jeżeli wada została zgłoszona stosunkowo krótki czasie od dnia zakupu to sprzedawcy, który odmawia jej uwzględnienia, trudniej będzie obronić się w sądzie. »

Po co konsumentowi opinia rzeczoznawcy

Aktualizacja: 17.10.2011

W odmownej odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często powołują się na negatywną dla konsumenta opinię rzeczoznawcy. W takiej sytuacji warto zamówić opinię u innego eksperta. »

Kto ponosi koszty transportu przy reklamacji?

Aktualizacja: 17.01.2011

Kupione przeze mnie meble zostały dostarczone w fatalnym stanie - są krzywe i niedokładnie wykonane. Przy zgłoszeniu reklamacji sprzedawca poinformował mnie, że to ja mam obowiązek pokrycia kosztów odesłania towaru. Czy sprzedawca ma rację? »

Czy zły rozmiar ubrania uprawnia do reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam córce kurtkę zimową na prezent. Niestety okazało się, że jest za mała. Udałyśmy się do sklepu w celu wymiany na odpowiedni rozmiar. Sprzedawca odmówił zamiany, chociaż kurtka jest nienoszona, a on posiada towar we właściwym rozmiarze. Wydaje mi się, że jest to bezprawne i złośliwe postępowanie sprzedawcy. Czy mogę się skutecznie domagać zamiany? »

Rękojmia a gwarancja - uprawnienia konsumenta przy umowie sprzedaży

Aktualizacja: 17.10.2011

Umowa sprzedaży to jedna z częściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy. Jakie mamy wtedy prawa? »

Jak reklamować żywność?

Aktualizacja: 17.10.2011

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy. »

Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje? »

Jak wyegzekwować swoje prawa przy reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Sprzedawca nie odpowiedział na moją reklamację w obowiązkowym terminie 14 dni. Pomimo to nadal odmawia uznania moich żądań. Co mogę zrobić w tej sytuacji? »

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona. »

Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłem miesiąc temu telewizor LCD w sklepie internetowym. Do telewizora nie była dołączona karta gwarancyjna. Zgłosiłem mailem problem w sklepie, w którym kupowałem produkt. Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni prześlą oryginalną gwarancję producenta. Jednakże nie otrzymałem jej. W jaki sposób mogę to wyegzekwować? Czy mogę zwrócić telewizor do sklepu i odebrać pieniądze ponieważ produkt nie posiada dokumentu gwarancyjnego? »

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek? »

Czy sprzedawca ma prawo domagać się paragonu przy reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Towar niezgodny z umową podlega reklamacji. Sprzedawca nie może uzależnić uwzględnienia reklamacji od okazania paragonu. »

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie. »

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Bem & Wspólnicy

Kancelaria radców prawnych specjalizująca się w prawie medycznym, prawie pracy, prawie rodzinnym oraz prawie nieruchomości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK