| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Reklamacja

Czy można zareklamować usługę fryzjerską?

Aktualizacja: 20.09.2017

Korzystając z usługi fryzjerskiej zawieramy określonej treści umowę. Umowa ta może obejmować wykonanie różnych zabiegów fryzjerskich poczynając od zwykłego strzyżenia, na farbowaniu czy modelowaniu kończąc. Nierzadko zdarza się, że efekt końcowy nie jest taki, jakiego oczekiwaliśmy. Czy jest więc możliwość abyśmy mogli skutecznie żądać wyrównania szkody z powodu nienależytego wykonania usługi fryzjerskiej? »

Reklamacja imprezy turystycznej

Aktualizacja: 31.07.2017

Biura podróży, szczególnie w okresie urlopowym, przedstawiają w swoich katalogach szerokie oferty wyjazdów. Planując wycieczki, czy to ze znacznym wyprzedzeniem czy last minute, zawsze należy pamiętać, by przed wyruszeniem sporządzić umowę o ściśle sprecyzowanej treści, tak by w razie niedogodności zastanych na miejscu - mieć podstawę do wystosowania roszczeń odszkodowawczych i żądania zwrotu kosztów od organizatora. »

Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku?

Aktualizacja: 18.07.2014

Zagubiony, zniszczony albo opóźniony bagaż to jedne z najczęstszych problemów pasażerów na lotnisku. Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku? Jak odzyskać zagubiony bagaż? Gdzie zgłosić jego opóźnienie lub zniszczenie? »

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Aktualizacja: 24.09.2013

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom. »

W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?

Aktualizacja: 05.08.2013

Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości. »

Oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od umowy - WZÓR PISMA

Aktualizacja: 17.10.2011

Konsument może odstąpić od umowy jeżeli sprzedawca nie uczyni zadość reklamacji. Pobierz wzór odstąpienia od umowy sprzedaży konsumenckiej po złożeniu reklamacji. »

Reklamacja przeterminowanej żywności

Aktualizacja: 17.10.2011

Zepsuta żywność powinna być reklamowana jak najszybciej. Przepisy ustanawiają krótki termin na reklamację produktów żywnościowych. »

Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?

Aktualizacja: 08.11.2011

Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu. »

Reklamacja leasingowanego samochodu

Aktualizacja: 17.10.2011

Przy leasingu samochodu prawo jego własności pozostaje przy firmie leasingowej. Czy zatem leasingobiorca może wykonywać uprawnienia reklamacyjne? »

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Aktualizacja: 17.10.2011

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji. »

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Aktualizacja: 17.10.2011

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację? »

Ile czasu powinna trwać reklamacja?

Aktualizacja: 15.02.2017

Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację do rozpatrzenia, dać odpowiedź klientowi oraz uczynić zadość jego roszczeniu, jeżeli jest zasadne. Ile jednak czasu powinna trwać procedura reklamacyjna? »

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji? »

Nie opłaca się zwlekać z reklamacją

Aktualizacja: 03.11.2011

W przypadku spostrzeżenia wady zakupionego towaru powinniśmy jak najszybciej złożyć reklamację do sprzedawcy. Zbędna zwłoka w tej kwestii może mieć olbrzymie konsekwencje dla naszych roszczeń. »

„Nie rozpatrujemy reklamacji” – czyli jak nie dać się oszukać sprzedawcy?

Aktualizacja: 17.10.2011

Reklamacji nie podlegają produkty na gwarancji, importowane, używane oraz te z wyprzedaży. Tak uprawnienia konsumentów widzą sprzedawcy. Nijak ma się to jednak do przepisów prawa. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marta Jeleń

Radca prawny LL.M.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »