Rękojmia - zmiany w projekcie ustawy o prawach konsumenta
Aktualizacja: 07.01.2021
Rękojmia ma być nieco mniej korzystna dla kupujących. Przewiduje to nowelizacja ustawy o prawach konsumenta. Jakie zmiany przewidziano w projekcie? Co będzie oznaczało ich wprowadzenie? »
Zaginiona przesyłka – co robić?
Aktualizacja: 07.06.2018
Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać? »
Kiedy sprzedawca nie odpowiada za wady z tytułu rękojmi?
Aktualizacja: 07.12.2017
Zasadą jest, że sprzedawca odpowiada za fizyczne i prawne wady sprzedanej rzeczy. W pewnych okolicznościach sprzedawca nie będzie odpowiedzialny za wady rzeczy. Sprawdź o jakie okoliczności chodzi. »
Czy można zareklamować towar kupiony na promocji?
Aktualizacja: 28.11.2017
Black Friday już minął, jednak towar zakupiony podczas ogromnych wyprzedaży pozostał. Czy towar zakupiony w promocji można zareklamować? Odpowiedź brzmi: tak, konsumentowi w trakcie wyprzedaży przysługują takie same prawa jak w zwykle, co oznacza, że przeceniony towar można reklamować, chyba że przyczyną obniżki była wada, o której został poinformowany. »
Czy można zareklamować usługę fryzjerską?
Aktualizacja: 20.09.2017
Korzystając z usługi fryzjerskiej zawieramy określonej treści umowę. Umowa ta może obejmować wykonanie różnych zabiegów fryzjerskich poczynając od zwykłego strzyżenia, na farbowaniu czy modelowaniu kończąc. Nierzadko zdarza się, że efekt końcowy nie jest taki, jakiego oczekiwaliśmy. Czy jest więc możliwość abyśmy mogli skutecznie żądać wyrównania szkody z powodu nienależytego wykonania usługi fryzjerskiej? »
Reklamacja imprezy turystycznej
Aktualizacja: 31.07.2017
Biura podróży, szczególnie w okresie urlopowym, przedstawiają w swoich katalogach szerokie oferty wyjazdów. Planując wycieczki, czy to ze znacznym wyprzedzeniem czy last minute, zawsze należy pamiętać, by przed wyruszeniem sporządzić umowę o ściśle sprecyzowanej treści, tak by w razie niedogodności zastanych na miejscu - mieć podstawę do wystosowania roszczeń odszkodowawczych i żądania zwrotu kosztów od organizatora. »
Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku?
Aktualizacja: 18.07.2014
Zagubiony, zniszczony albo opóźniony bagaż to jedne z najczęstszych problemów pasażerów na lotnisku. Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku? Jak odzyskać zagubiony bagaż? Gdzie zgłosić jego opóźnienie lub zniszczenie? »
Reklamacje po powrocie z wycieczki
Aktualizacja: 24.09.2013
Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom. »
W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?
Aktualizacja: 05.08.2013
Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości. »
Oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od umowy - WZÓR PISMA
Aktualizacja: 17.10.2011
Konsument może odstąpić od umowy jeżeli sprzedawca nie uczyni zadość reklamacji. Pobierz wzór odstąpienia od umowy sprzedaży konsumenckiej po złożeniu reklamacji. »
Reklamacja przeterminowanej żywności
Aktualizacja: 17.10.2011
Zepsuta żywność powinna być reklamowana jak najszybciej. Przepisy ustanawiają krótki termin na reklamację produktów żywnościowych. »
Czy sprzedawca może zatrzymać reklamowany towar?
Aktualizacja: 08.11.2011
Uprawnienia reklamacyjne sprzedawca wykonuje nieodpłatnie. Sprzedawca nie może żądać pokrycia kosztów postępowania reklamacyjnego. Tym bardziej nie może zatrzymać reklamowanego produktu. »
Reklamacja leasingowanego samochodu
Aktualizacja: 17.10.2011
Przy leasingu samochodu prawo jego własności pozostaje przy firmie leasingowej. Czy zatem leasingobiorca może wykonywać uprawnienia reklamacyjne? »
Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?
Aktualizacja: 17.10.2011
Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji. »
Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?
Aktualizacja: 17.10.2011
Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację? »
Świadczenie kompensacyjne dla pacjentów – projekt ustawy