| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Jak bronić się przed windykacją nieistniejącego długu

Aktualizacja: 01.09.2011

Obecnie na rynku aktywnie działa wiele firm windykacyjnych. Z ich usług chętnie korzystają przedsiębiorcy, którym nie udaje się skutecznie egzekwować od konsumentów zapłaty. W większości przypadków żądanie spłaty zadłużenia jest uzasadnione. Jednakże zdarzają się sytuacje windykowania nieistniejącego długu. »

Jak mądrze kupować na wyprzedażach

Aktualizacja: 14.09.2011

Wystartowały w pełni letnie wyprzedaże. Patrząc na metki z cenami obniżonymi o 50% lub więcej łatwo poddać się zakupowej gorączce. Specjaliści z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpowiadają jak nie popełniać błędów i egzekwować prawa konsumenta. »

Co to jest obrót konsumencki

Aktualizacja: 02.08.2011

Wiele instytucji prawa cywilnego związanych jest z tak zwanym obrotem konsumenckim. Chodzi w tym wypadku o sytuacje gdy konsument zawiera umowę z przedsiębiorcą. Zgodnie z ogólnymi założeniami prawo w takich relacjach powinno chronić konsumenta przed bezprawnym działaniem przedsiębiorcy. »

Dziecko to też konsument

Aktualizacja: 01.09.2011

Młodzi konsumenci mają pieniądze i często dokonują zakupów. Ale czy znają swoje prawa? Z okazji Dnia Dziecka UOKiK zaprasza na www.konsumenckieabc.pl – stronę, która uczy najmłodszych, jak być świadomym uczestnikiem gry rynkowej. »

Wybieraj sprzęt oszczędzający energię

Aktualizacja: 01.09.2011

Kolorowa etykieta znakowania energetycznego, jaką znajdziemy na opakowaniu każdej nowej pralki, zmywarki, czy żarówki, stała się jednym z najbardziej skutecznych narzędzi poprawy efektywności urządzeń elektrycznych w Europie. »

Umowa sprzedaży czy umowa kupna-sprzedaży

Aktualizacja: 14.09.2011

Umowę sprzedaży zawieramy praktycznie każdego dnia, od zakupu świeżego pieczywa po kupno lub sprzedaż nieruchomości. Nazwą „umowa sprzedaży” oraz „umowa kupna-sprzedaży” posługujemy się wymiennie często w sposób automatyczny. Jednak, która nazwa jest właściwa i czy ma jakieś znaczenie, którą nazwą się posługujemy? »

Pułapki w umowach

Aktualizacja: 02.08.2011

Sprawdź w jakich umowach można znaleźć najwięcej pułapek, niekorzystnych dla konsumentów zapisów. Zobacz na co należy zwracać uwagę podpisując umowę z przedsiębiorcą. »

Co może rzecznik konsumentów?

Aktualizacja: 03.11.2011

Wielu z nas tak naprawdę nie wie do czego władny jest rzecznik konsumentów. Sprawdź jakie ma kompetencje i w jakich sprawach możesz się do niego zgłaszać. »

Miejski rzecznik konsumentów

Aktualizacja: 01.08.2011

Miejski rzecznik konsumenta ma za zadanie stanie na straży naszych praw jako konsumentów na danym obszarze, a także udzielanie wszystkim zainteresowanym lub pokrzywdzonym bezpłatnych informacji. Jakie jeszcze ma uprawnienia? »

Uznanie postanowień wzorca umownego za niedozwolone

Aktualizacja: 05.08.2011

Wzorce umowne, którymi posługują się przedsiębiorcy mogą zawierać postanowienia niezgodne z prawem. Jednakże konsument, który zawarł umowę z nieuczciwym przedsiębiorcą może się bronić. Służy temu m.in. pozew o uznanie postanowienia wzorca za niedozwolone. »

Jak mądrze kupować na święta

Aktualizacja: 18.10.2011

Przed świętami często popadamy w szał „zakupowej gorączki”. Wówczas zdarza nam się nie przemyśleć niektórych decyzji albo podejmujemy jej zbyt pochopnie. Dlatego też radzimy na co zwracać uwagę i jak mądrze kupować. »

Konkurs na najlepsze teksty o ochronie konkurencji i konsumentów

Aktualizacja: 01.09.2011

Prezes UOKiK wraz z Centrum im. Adama Smitha, Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich oraz Instytutem Dziennikarstwa UW zaprasza przedstawicieli mediów do udziału w konkursie „Libertas et Auxilium”. Laureaci nagród otrzymają 10 tys. złotych brutto. »

Światowy Dzień Konsumenta

Aktualizacja: 19.09.2011

Światowy Dzień Konsumenta obchodziliśmy po raz dwudziesty szósty 15 marca 2009 roku. "Konsument i jego rzecznik" - pod takim hasłem świętowaliśmy w Polsce. Była to okazja do przypomnienia sobie o tym, jakie my - konsumenci mamy prawa i kto nam może pomóc w ich egzekwowaniu. »

Naruszasz prawa konsumentów – zostaniesz ukarany

Aktualizacja: 19.09.2011

Naruszanie zbiorowych praw konsumentów jest karalne. Przedsiębiorca, który nie przestrzega przepisów będzie mógł zapoznać się z wysokością i sposobem ustalania grożącej mu kary. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kucharska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »